To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - [3.0 V6] Service Light :/

Sir Stanczyk - 11-01-2016, 19:33
Temat postu: [3.0 V6] Service Light :/
Kupuję Montero Sport 2001 3.0 i jest tylko jeden jedyny problem (problemik?)
Obecny właściciel mówi, że świeci się Service Light. I że często kasował ale to wraca.
Ktoś wie o co może chodzić?

Dzięki za pomoc

zbyszekm2 - 11-01-2016, 19:47

Jak podłączysz do kompa to mniej więcej będziesz wiedział. Sprzedający jak kasował to pewnie przedtem widział nr błędu. Zapytaj go o to.
Sir Stanczyk - 12-01-2016, 09:40

No mam nadzieję, że to nic strasznego, bo się wkurzę...
Do kogo zabrać najpierw lepiej? Do dobrego mechanika czy dobrego elektromechanika? ;)

Ma ktoś pełną listę kodów? (jako że sam lubię sprawdzać o co dokładnie chodzi, nie żebym nie ufał mechanikom ;) )
Jedynie udało mi się to znaleźć:
https://www.engine-light-...gine-light.html
Ale nie jestem ekspertem i nie wiem czy to się odnosi do każdego modelu mitsubishi (chyba) bo na przykład przy volvo to były podzielone na kilka modeli i mimo wszystko się różniły ;)

dareqq - 13-01-2016, 01:56

Kup kabel za 30 zł VAg kkl do tego pobierz evoscana, laptop i sam sprawdzisz.
Sir Stanczyk - 13-01-2016, 11:42

dareqq i tak zrobię.
Póki co żaden problem się nie wyświetla (tak jak mówił poprzedni właściciel - raz jest a raz go nie ma, kasuje się go i później wraca)

[ Dodano: 13-01-2016, 16:34 ]
Hmm kody wróciły. Są następujące:
P0401
P0300

Jak ktoś coś wie na ich temat to z chęcią posłucham o co dokładnie chodzi i jak sobie z nimi poradzić.
Dzisiaj już nie mam sam czasu grzebać w necie. Do mechanika na poniedziałek już jestem umówiony, ale on jeszcze nie jest pewien co to za problem.

Dzięki za pomoc

Bizi78 - 13-01-2016, 16:48

Wg. manuala do montero sport 2001r. silnika 6G7:
P0300 random misfire detected.
Czyli chyba wypadanie zapłonów.
P0401 nie występuje.
No chyba, że to miał być:
P0301 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.

[ Dodano: 13-01-2016, 16:55 ]


Sir Stanczyk - 13-01-2016, 17:44

Auto jest zagazowane (ale raczej w tamtym czasie nikt takiego kody by do komputera nie wrzucił)
Teraz kurde już dokładnie nie pamiętam, ale kod P0401 mówił coś o niewystarczającym ciśnieniu gazu czy jakoś tak.
Mechanik który to czytał też jeszcze dokładnie nie wie o co cho.
I P0401 jest głównym powodem pojawiania się CEL
Ten P0300 to już poprzedni właściciel coś mówił i teraz nawet mechanik to powtórzył, że to chyba coś ze świecą(świecami?). Zobaczymy

Bizi78 - 13-01-2016, 18:19

Ale to był błąd silnika CE czy komputera instalacji gazowej :?: .
Sir Stanczyk - 13-01-2016, 19:58

No właśnie silnika. Koleś który podłączał komputer też się zdziwił.
Może ten błąd P0300 wyświetla CEL, a przy okazji on przeczytał błąd instalacji P0401 (jest takie coś możliwe?)
Kurde dopiero jutro będę miał więcej czasu żeby przysiąść i poczytać o tym co świat pisze ;)

OK to pogrzebałem i nawet przygotowałem notkę dla mechanika ;)


KOD P0300
W losowym / kilku cylindrach wykryto przerwę zapłonu

Jak kod P0300 wywołuje zapalenie się CE? Ten kod spowoduje zapalenie się sprawdzić silnik w następujący sposób:
Monitor Wykrywania przerwy w zapłonie, strategia oprogramowanie wbudowane w komputerze, jest przeznaczony do wykrywania przerw w zapłonie. Komputer może również określić konkretny cylinder, w którym wystąpiły przerwy w zapłonie. Niewypał jest niczym więcej niż brak spalania, które mogą być spowodowane złą jakością paliwa lub pomiaru, niskiej kompresji, brak iskry lub niezmierzonego ilości powietrza wchodzącego do silnika. Możliwe są inne, mniej oczywiste przyczyny, jak również, takich jak niekontrolowana recyrkulacja spalin (EGR), przepływu. Gdy komputer wykryje brak zapłonu to wskaże niewypał, będzie to powodować zapalenie Check Engine z określoną liczbą cylindrów jako ostatnią cyfrę w kodzie P030X. Na przykład cylinder 1 brak zapłonu jest P0301, cylinder 2 P0302 itd. W tym przypadku mamy albo wystrzelenie wielu cylindrów lub komputer po prostu nie może określić konkretnego cylindra, i jako takie pozostaje nam do P0300 w pamięci komputera.
Dotyczy systemów zapłonu w tym, ale nie ograniczając się do:
Wadliwe świece zapłonowe
Uszkodzona cewka lub związane okablowania
Moduł zapłonowy lub kwestie połączeń związanych
Zapłon związane usterek czujników lub problemów okablowania
Wtryskiwacze paliwa, związane z nimi okablowanie, czujniki i problemy komputerowe
(EVAP) dotyczy: opary paliwa wyciekające do silnika
Nieprawidłowe ciśnienie paliwa
EGR problemy systemowe: nieszczelny zawór EGR lub ograniczonych portów
Bazowe problemy silnika: niska kompresja, problemy rozrządu zaworowego i problemy czasowe


KOD P0401
Wykryto niewystarczający przepływ recyrkulacji spalin (EGR)

Objawy:
Check Engine Światło zaświeci
W większości przypadków, nie istnieją żadne niekorzystne warunki zauważone przez kierowcę
W niektórych przypadkach może pojawić się problemy z wydajnością, takie jak ping na przyspieszenie, gdy silnik znajduje się pod obciążeniem lub podczas jazdy pojazdu, przy wyższych prędkościach.

Prawodopodobnie spowodowane przez:
The DPFE (różnica ciśnienia zwrotnego EGR) czujnik jest uszkodzony i należy go wymienić
Jest blokada w EGR (rurki), najprawdopodobniej nagromadzenie spalin
Zawór EGR uszkodzony
Zawór EGR nie może się otwierać z powodu braku podciśnienia („odkurzacza”)


ROZWIĄZANIE:
Zawór przełączający podciśnienie. Zużył się zawór przełączający próżni. Elektrozawór EGR (VSV).
To działało ledwo, ale nie mógł posiadać wystarczającego ciśnienia. Jeśli napotkasz te kody błędu, należy sprawdzić najpierw rurki/linki w poszukiwaniu pęknięć, a następnie sprawdzić zawór VSV i EGR. W 99% nie trzeba wymieniać EGR!

Jako, że sam tłumaczyłem z angielskiego i nie znam profesjonalnych polskich nazw części bardzo bym prosił o wskazanie jak po polsku szukać tych dwóch części:
VSV - to przede wszystkim gdyż to mój problem
EGR

A na mój chłopski nie-mechaniczny rozum to wygląda na to, że po prostu się czasami auto krztusi spalinami, myślę dobrze?

Zuzia - 14-01-2016, 10:06

EGR to zawór recyrkulacji spalin. VSV to jakiś zawór związany z podciśnieniem.
Sir Stanczyk - 14-01-2016, 10:59

No to nowy EGR znalazłem:
http://e-pajero.pl/czujni...y=EGR&results=5

Tego cholernego VSV w Polsce nie mogę znaleźć, a szukam pod różnymi nazwami...
Zanim oddam mechanikowi auto to fajnie jak już bym sobie zamówił część ;)
Hmm to jest coś czego potrzebuję:
http://www.autozone.com/1...ast-evs150.html
I jak dla mnie to to wygląda jak ta część w pierwszym linku, tylko inaczej zdjęcie zrobione, prawda? :)


PS - zonaczenie mojego Montero(Pajero) to K96W. Zgadza się? Dobrze to czytam (grzebie w google)?

[ Dodano: 14-01-2016, 12:42 ]
No szukam tego Vacuum Switching Valve. (ten pierwszy niemiałby skrótu VPS?)
Yyy Georg Twój post zniknął ???

Georg - 14-01-2016, 12:44

Sir Stanczyk napisał/a:
Georg Twój post zniknął ???
...sorki za małe zamieszanie - już jest. :wink:

VSV = Vacuum Switching Valve - tak nazywany jest prosty elektrozawór sterujący pneumatyką głównego zaworu EGR.
Zresztą określenie VSV stosuje się też przy innych elektrozaworach sterujących np. odsysaniem par paliwa z filtra węglowego (evapor), czy dopowietrzających jak AS (air succion).

Sir Stanczyk - 19-01-2016, 09:33

Więc wygląda to tak że:
Za błąd P0300 prawdopodobnie odpowiedzialalne było rozregulowanie się gazu, który troszkę zalewał mi silnik i dlatego niby kiksy z zapłonem. Zobaczymy czy wróci czy nie

Jeśli chodzi o błąd P0401 to jest to VSV, taki mały zawór regulujący ciśnienie przy ERG.
U mnie sytuacja wygląda tak, że poprzedni właściciel kleił to taśmą i klejem i tak na prawdę ta część jest przepalona, a ERG nie działa w związku z tym. Mechanik powiedział mi, że tej części nie zdobędzie.
Czekam na wieści od Zbyszka (zbyszekm2) czy na e-pajero.pl się coś uda wykombinować.

[ Dodano: 24-02-2016, 11:22 ]
No to u mine wygląda teraz tak. Normalnie już mnei to denerwuje ;)
Pierwszy raz:
Błędy - 300 i 401
skasowane
wyregulowałem LPG
Drugi raz:
Błędy - 300 i 138
skasowane
wymiana świec+kabli i przewodów od LPG i znowu regulacja LPG
Trzeci raz:
Błąd - 138
skasowany
Czwarty raz:
Błędy - 421 żółty i czerwony i 455
skasowane

Zobaczę co za piątym razem wyskoczy, ale wkurza mnie że za każdym razem co innego, a w jeździe nie wyczuwam żadnych zmian. Czyli PRAWDOPODOBNIE (mam nadzieję) komputer głupieje, tylko przez co, LPG? Byłem u 4 różnych mechaników i przy każdym błędzie pierwsze co słyszę to "sonda", ale o co cho?

Spotkał się ktoś kiedyś z tym? Mam się przejmować czy kasować i jeździć dalej?
Każda uwaga i odpowiedź mile widziana

don de leon - 24-02-2016, 19:39

Czy P0421 wystąpił po regulacji LPG? Jaka instalacja jest zamontowana?
Sir Stanczyk - 25-02-2016, 07:19

Instalacja STAG
No regulowane było 2 błędy wcześniej ;) Od regulacji do wyskoczenia P0421 minął miesiąc
Te błędy wyskakują na prawdę losowo. Raz jadąc powoli pod górkę, raz na ekspresówce, raz na skrzyżowaniu w mieście. Czasami przejadę 500km zanim coś wyskoczy, innym razem 100km... No i za każdym razem inny błąd...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group