To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Instalacja gazowa V generacji

bocztery - 14-01-2016, 20:27
Temat postu: Instalacja gazowa V generacji
Witam
Ma ktoś doświadczenie, spostrzeżenia, wiarygodne informacje o osiągach ...zachowani Lancera 1,6 z instalacją gazową V generacji
Pozdrawiam
Bo

kgebczyk - 15-01-2016, 06:24

V gen? A po co? :) Lancer, przynajmniej mój, doskonale toleruje zwykłą sekwencję.

Z ciekawości - wiesz może ile kosztuje taka instalacja?

plecho1 - 15-01-2016, 07:28

Pewnie z 8000 zł a różnica jeśli w ogóle odczujesz. V generacja a najlepiej VI ma sens w silnikach z bezpośrednim wtryskiem.
bocztery - 16-01-2016, 21:13

można podobno poniżej 5000 dostać
:?

cobretti - 17-01-2016, 00:32

bocztery napisał/a:
można podobno poniżej 5000 dostać
:?


Może i można tylko czy i jak długo to pojeździ.

kgebczyk - 17-01-2016, 00:43

Wątpię kolego bocztery czy uzyskasz tu informacje o jakie Ci chodzi. Myślę że mało kto zastanawiał się kiedykolwiek nad montowaniem fazy ciekłej do takiego auta jak lancer. Korzyści żadne (brak parownika?), za to bucząca (podobno, nie wiem bo nie posiadam) pompka gazu w zbiorniku i conajmniej 2x wyższa cena.
Do tego fakt że 1.6 bardzo dobrze znosi LPG IVgen o ile nie dasz go pokroić jakimś Januszkom bez żadnego pojęcia w temacie LPG....
Całość składa się na zerowe moim zdaniem prawdopodobieństwo spotkania tu kogoś z taką instalacją :)

Co cię ciągnie ku niej?

plecho1 - 17-01-2016, 08:05

Instalacja za około 2000 zł zwraca się po około 20 tys km, taka za 8000 zł zwróci się za około 80 tys km więc to jest główny powód niemontowania takich instalacji.
kgebczyk - 17-01-2016, 19:00

No tak. Ale czy poza tym że jest droższa są jakieś wymierne korzyści? Mniej pali? Wątpię. Więcej mocy? Bez hamowni pewnie niemierzalne. Tańsza eksploatacja (części, filtry)? Może, ale pewnie gra niewarta świeczki.
Podsumowując - rozumiem gdy ktoś chce założyć fazę ciekłą do silników gdzie nie można, ewentualnie jest to dość utrudnione, zastosować klasycznych rozwiązań (tsi, gdi i inne bezpośrednie wtryski) i robi tyle kilometrów że mu się to opłaca ale w przypadku lancera to chyba jednak przerost formy nad treścią :) ALE - kto bogatemu zabroni :-P

mkm - 17-01-2016, 20:19

bocztery, ktoś tu tvnTurbo oglądał :wink:

Powiem wam, że reklamówke rąbnęli taką, że jak nie lubię gazu tak się przez moment zastanowiłem :biggrin:

Plusy ponoć same.
Mniejsze spalanie, wieksza moc, prostota instalacji, brak czasu potrzebnego na rozgrzanie silnika itp. itd...

Ceny spadają i będą spadac.
W chwili obecnej do "typowego" silnika to koszt około 5tyś "z górką' :lol:

Minus jaki widzę to mało stacji gazowych.

kgebczyk - 17-01-2016, 20:56

Cytat:
Minus jaki widzę to mało stacji gazowych

What??? Przecie Polska to raj LPG. Stacja na stacji, przynajmniej w rejonach gdzie do tej pory jeździłem.
Za granicą różnie, ale jak się zrobi rekonesans odpowiedni też dramatu nie ma. Np z narzeczoną w 2010 roku zrobiliśmy trasę do Rzymu i powrót na gazie poza chyba 150km odcinkiem przez Austrię bo tam faktycznie ciężko.
No chyba że piszesz o CNG to nie ma się co czarować - krucho jest.
Dla mnie jedynym minusem LPG jest ograniczony zasięg mając zamontowany "rozsądnej" wielkości zbiornik. W moim przypadku wchodzi mi 33L gazu więc co 350km muszę tankować.

mkm - 17-01-2016, 21:11

:oops:
Wiesz co pomieszałem?
LPG z CNG :oops:

Balon - 17-01-2016, 21:52

pakuj normalną instalację - ja mam stag q-basic, ar 01 , wtryskiwacze barracuda, 40 tyś. km w 9 miesięcy - zero problemów, jedyne to musiałem zmienić cewki na nowe bo czasami szarpało na niskich obrotach , z tym ciekłym LPG też miałem pomysły ale gazownicy mi to z głowy wybili - "Panie ten silnik jest idealny do gazu" ;)
bocztery - 27-01-2016, 20:44

..."ktoś tu tvnTurbo oglądał "
Oglądało się ... i nie wiele więcej można się dowiedzieć. ...każdy słyszał, ale nikt na tym nie jeździł.
Może bym zaryzykował, ale na pomorzu nikogo nie mogę znaleźć, kto by "V" zakładał, ...wszyscy sekwencję proponują.

Pozdrawiam
bo

kgebczyk - 27-01-2016, 21:56

Dziwisz się? Jest dużo taniej i tak samo dobrze.
Co tu dużo pisać - jak Cię korci i masz trochę luźnej kasy to montuj :D tylko koniecznie zdaj relację.
Brzmi to trochę absurdalnie (bo przecież po to chyba montujesz LPG żeby oszczędzać) ale widzę że racjonalne argumenty nie działają :-P

bocztery - 28-01-2016, 18:36

kgebczyk napisał/a:
Dziwisz się? Jest dużo taniej i tak samo dobrze.
Co tu dużo pisać - jak Cię korci i masz trochę luźnej kasy to montuj :D tylko koniecznie zdaj relację.
Brzmi to trochę absurdalnie (bo przecież po to chyba montujesz LPG żeby oszczędzać) ale widzę że racjonalne argumenty nie działają :-P


Kręci, nie kręci. Pomykałem na gazie w golfie 3 i przed wyprzedzaniem załączałem "nitro" czyli przełączałem na benzynę.
Na logikę rozważając to V generacja nie powinna ujmować mocy, a przy doładowanych silnikach wręcz dodać, ale nikt tego tu nie potwierdził. Może zaryzykuję i będę pierwszy, który to sprawdzi. A jak wydam luźną kasę to (mam nadzieję) będę oszczędzał na paliwie mając wypasioną instalację
Pozdrawiam
bo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group