To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] 2.5 automat lpg, nie odpala

ktpb - 15-01-2016, 16:56
Temat postu: [EA5A/W 2.5] 2.5 automat lpg, nie odpala
Cześć Wam! Mam taki problem, może znów uda się coś wymodzić z Waszą pomocą.
Wczoraj odpaliłem Galanta, żeby się rozgrzał i wysuszył w srodku. Wsiadłem, ujechalem ze 50m, ja mu w gaz, a on zgasł. Odpaliłem, on się przelaczyl już na lpg, ale po dodaniu gazu on się zatykał jakby. Żeby wkręcić go na obroty, musiałem tylko delikatnie musnąć pedał gazu, wtedy ciągnął nawet do odcinki... Był wieczór, więc temat zostawiłem. Dzisiaj jest już inaczej, bo on w ogóle nie zapala. Odkreciłem pokrywkę, wykrecilem świecę iskra jest. Odłączyłem aku, mając nadzieję, że coś się zresetuje i zadziała, ale nici z tego... Nie świeci się żaden check engine, wszystkie kabelki i wężyki wydają się być ok...
Macie jakiś pomysł? Szukałem podobnego tematu i każdy zdaje się być innym od mojego...

robertdg - 15-01-2016, 19:12

Wykluczyć LPG - zakrecić zawór i odpalać na benzynie

Weryfikacja kopułki z palcem rozdzielacza, jezeli ok, to weryfiokacja iskry zwracając jednak uwagę na jej "moc" - cóż z tego ze iskra jest jak w komorze spalania jest rozdmuchnięta bo nie ma mocy - w takim przypadku aparat do wymiany.

Weryfikacja obecności paliwa i sterowania wtryskiwaczy, kontrola diagnostyczna ECU

Po tych zabiegach napewno znajdziesz powód owego zachowania

ktpb - 16-01-2016, 08:36

A czy podłączenie mitsu pod komputer pomoże wyjaśnić co się dzieje?
robertdg - 16-01-2016, 08:41

Będziesz mógł sprawdzić błedy ECU i podejrzeć parametry pracy podczas próby rozruchu
ktpb - 13-02-2016, 13:12

Ciąg dalszy przygód z Galem.
Auto oddałem do mechanika. Zabrał laweta do siebie. Po wymianie kopułku, świec i przewodów, auto zapala, jedzie ale nadal szarpie niemiłosiernie, gaśnie na wolnym. Nie szarpie powyżej 2000 obr. Na Lpg w ogóle nie rozwija obrotów. Nie wiem co może być. Macie pomysł? Może jakiś czujnik wałków, wału... Jestem co raz bardziej podkurzony. 1000 zł poszło a z pojazdem nadal coś jest.

Owczar - 13-02-2016, 15:57

Sprawdź cewkę. Jak wygląda iskra?
ktpb - 13-02-2016, 17:47

Myślisz, że może być cewka? Jak ja sprawdzić?
Owczar - 13-02-2016, 18:35

Zobacz jaka jest iskra. Najprościej podmienić na próbę aparat zapłonowy.
ktpb - 13-02-2016, 19:21

Podmienić na jakiś inny, sprawny tak?
Owczar - 13-02-2016, 21:44

Dokładnie. Na 90 proc to wina układu zaplonowego. Tylko kwestia czy to cewka czy power tranzystor. Obstawiam cewkę ale tranzystor tez ulega czasem awarii. Rzuć okiem na iskre
ktpb - 13-02-2016, 22:19

W poniedziałek jadę jeszcze raz do mechanika i powiem mu o tym, co tu napisałeś, może to jemu ułatwi. Ja zobaczę iskrę i pewnie nie będę potrafił jej opisać. Na samym początku awarii, jedynie potrafiłem ją wywołać po za garem. Dziękuję za odpowiedź. Napiszę, jak tylko coś się wyjaśni.
Ale już mam powoli dość. Od listopada jeździłem nim 3 tygodnie. Jak odebrałem go od blacharza, tak po 3 tygodniach stało się to, o czym teraz piszę:(

Owczar - 14-02-2016, 03:18

To dość częsta awaria układu zaplonowego. Szczególnie w autach z LPG.
ktpb - 23-02-2016, 21:47

Ważne pytanie, gdzie dokładnie znajduje się cewka w galancie i czy jednakowa była montowana do każdego silnika 2.5 w automacie?
Owczar - 23-02-2016, 22:00

W aparacie. Tak do wszystkich była taka sama.
ktpb - 23-02-2016, 22:04

To i jeszcze jedno pytanie, łatwo się dostać?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group