To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [A16x 80-84] Dane techniczne, specyfikacje Galant A164

tAboon - 16-01-2016, 01:18
Temat postu: [A16x 80-84] Dane techniczne, specyfikacje Galant A164
Cześć

Poszukuje wszelkiego rodzaju materiałów: dane techniczne, schematy, instrukcje obsługi, dane serwisowe dla Mitsubishi Galant A164 z 1985r silnik 2.0 rzędowy ustawiony wzdłużnie z napędem na tył.

Nabyłem drogą kupna w dość dobrym stanie i na wiosnę chciałbym się wziąć za niego i go odrestaurowywać we własnym zakresie. Najpierw mechanicznie a potem blacharka i wizualność. Fotki wrzucam poniżej.
Obecnie poszukuje najpilniej instrukcji lub wskazówek co do ustawienia zapłonu. Obecnie jest za wczesny i mam spalanie detonacyjne. Ktoś, coś, gdzieś?

Autko jest zacne i na naszych polskich drogach pomimo swojego wieku i sparciałego zawieszenia lepiej sobie radzi, aniżeli moje drugie auto....

Na dziś dzień wymieniłem termostat bo stary się zastał. ze względu na miejsce garażowania i warsztatowania niskie temperatury uniemożliwiaj (a raczej unieprzyjemniają) mi jakiekolwiek naprawy.

A tak oto się prezentuje w 4 fotach autko.




Krzyzak - 16-01-2016, 11:29

Niestety będziesz musiał się posiłkować instrukcjami do innych modeli, bo w naszym dziale Downloads nie ma stricte do tego modelu. Zobacz tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3446
są to manuale do Lancera, tam ściągnij najstarszy i sprawdź ustawienia gaźnika i silnika (w kwestii tego zapłonu); generalnie Mitsu montowało 2 rodzaje gaźników: podciśnieniowy i elektroniczny - musisz sprawdzić, który bardziej pasuje do tego modelu
silniki też były podobne w konstrukcji - nawet w nowszych modelach, jedynie sposób zasilania będzie inny, ale to właśnie sobie musisz porównać z innymi modelami
największa różnica w stosunku do nowych modeli to RWD
skontaktuj się też z 'kamilek' - on sporo dłubał w takim modelu
także Bartek ma spore doświadczenie w temacie

tAboon - 16-01-2016, 13:28

Ok. Dzięki za info. Poprzeglądam i w razie czego będę pisał.
milo - 16-01-2016, 13:34

tAboon napisał/a:
Mitsubishi Galant A164 z 1985r silnik 2.0 rzędowy ustawiony wzdłużnie z napędem na tył.

Silnik 4G63
tAboon napisał/a:
Obecnie poszukuje najpilniej instrukcji lub wskazówek co do ustawienia zapłonu. Obecnie jest za wczesny i mam spalanie detonacyjne. Ktoś, coś, gdzieś?

Pewnie masz GLS były jeszcze GLX
Punkt czasowy zapłonu przed gornym martwym punktem - bez podciśnienia 13 st/ 800 /obr/min
Krzyzak napisał/a:
są to manuale do Lancera, tam ściągnij najstarszy i sprawdź ustawienia gaźnika i silnika

W lancerze z tych nie było takiego silnika 2.0
Krzyzak napisał/a:
Mitsu montowało 2 rodzaje gaźników: podciśnieniowy i elektroniczny - musisz sprawdzić, który bardziej pasuje do tego modelu

Gaznik pewnie bedzie Asien 3 E WA to w GLS

Krzyzak - 16-01-2016, 15:00

milo napisał/a:
W lancerze z tych nie było takiego silnika 2.0
zgadza się, ale był np. 1.6 4G32, którego blok niewiele się różnił od bloku 1.8 4G37 a ten znów od 2.0 4G63.
Dlatego trzeba doszukiwać się podobieństw w konstrukcji.
Gaźnik elektroniczny był dość prosty, były chyba tylko 2 śrubki do regulacji (mieszanka oraz zawartość CO2), z gaźnikiem podciśnieniowym była masakra.
Pościągaj sobie serwisówki i spróbuj coś dopasować.
Wydaje mi się, że zawieszenie będzie bardzo podobne do tego z Galanta E3 (z lat 88-92).

tAboon - 16-01-2016, 15:13

milo, tak to wersja GLS.
Gaźnik z tego co pamiętam to jest mocno okablowany rurkami więc zapewne wersja pod ciśnieniowa.
Dzięki za info odnośnie zapłonu. Po wymianie świecie, przewodów WN i filtra powietrza trzy na się wziąć za zapłon.

milo - 16-01-2016, 21:33

Krzyzak napisał/a:
zgadza się, ale był np. 1.6 4G32, którego blok niewiele się różnił od bloku 1.8 4G37 a ten znów od 2.0 4G63

Może nie wiele sie rózni ale na bank sa inne ustawienia co do zapłonu i gaznika
Krzyzak napisał/a:
z gaźnikiem podciśnieniowym była masakra

Nie jest tak zle :mrgreen: robiłem w Hyundai pony tez ma gaznik wszystko na podcisnieniu kabli przewodów :shock: żadnej śrubki regulacyjnej -skład mieszanki, tylko ustawienie przepustnic chodzi bez problemu
tAboon napisał/a:
Gaźnik z tego co pamiętam to jest mocno okablowany rurkami więc zapewne wersja pod ciśnieniowa.

Hyundai pony gaznik podobny



kamilek - 17-01-2016, 17:12

Krzyzak napisał/a:
skontaktuj się też z 'kamilek' - on sporo dłubał w takim modelu

Kamilek niestety nie za bardzo pomoże, bo dłubał w E16 na wtrysku, a to inna bajka :wink:
Niemniej dziękuję za rekomendację :oops:

tAboon napisał/a:
Obecnie poszukuje najpilniej instrukcji lub wskazówek co do ustawienia zapłonu. Obecnie jest za wczesny i mam spalanie detonacyjne. Ktoś, coś, gdzieś?

U mnie regulowało to się w taki sposób, że odłączało się jakiś pin albo zwierało do masy (ale totalnie nie pamiętam który, może inni cos podpowiedzą :oops: ), przez co komputer przechodził w "tryb serwisowy", dzięki czemu mogliśmy dowolnie regulować zapłon. Na aparacie zapłonowym luzujesz 2 nakrętki - jedna z nich posiada tzw. "fasolkę", służącą właśnie do regulacji, dzięki której możesz kręcić aparatem. Silnik rozgrzany, wolne obroty. Podpinasz lampę stroboskopową do przewodu wysokiego napięcia na 1 cylindrze (licząc od rozrządu), i lampą świecisz na koło pasowe (czyli takie największe, na dole, które "napędza" z wału paski klinowe). Obok koła, na plastikowej obudowie rozrządu, jest taka "podziałka", z podanymi "stopniami", 5, 10,..... Na kole pasowym powinna być wypustka/wycięcie/znacznik/cokolwiek. I działa to tak, że w momencie, kiedy na 1 cylinder idzie zapłon, lampa stroboskopowa robi "błysk" :) I tenże "błysk", skierowany w koło pasowe, pokazuje, jak jest aktualnie ustawiony zapłon :) Regulacja tego odbywa się poprzez kręcenie aparatem zapłonowym.

Ufffff, to chyba wszystko, mam nadzieję że nic nie pokręciłem.... Poprawcie mnie, jeśli gdzieś się machnąłem :wink:

Ewentualnie - możesz oznaczyć sobie aktualną pozycję aparatu zapłonowego (na tej fasolce, jakimś kolorowym markerem najlepiej), i "w ciemno" spróbować nim pokręcić w lewo i w prawo, i zobaczyć czy coś to da :roll: Zawsze będziesz mógł go z powrotem cofnąć do wyjściowej pozycji (dzięki zrobionemu w/w. znacznikowi).

Podana procedura dotyczy E16 i E33 na wtrysku, nie wiem czy tutaj będzie taka sama :(

Jeśli dobrze pamiętam, zapłon u siebie ustawiałem na 8 stopni (ale mogę się mylić, lepiej kogoś innego zapytać :P )

tAboon napisał/a:
Obecnie jest za wczesny i mam spalanie detonacyjne.

A może czujnik spalania stukowego coś nie teges?




PS. Przypomniało mi się - kiedyś podczas składania silnika źle włozyłem aparat zapłonowy o jeden ząbek - nie mogłem za cholerę ustawić zapłonu, samochód kichał i chodził marnie. Ale to tak na marginesie.


PS2. Wpisz sobie w Google "ustawianie zapłonu mitsubishi galant" - miłego czytania :)

Krzyzak - 17-01-2016, 17:32

2.0 miało wyprzedzenie zapłonu na +5* (natomiast 4G37 czyli 1.8 miał na +10*)
nie wiem czy ten model ma złącze zapłonu, pewnie nie :)
nie wiem czy ma aparat zapłonowy ale na 99% ma - to pewnie zapłon się ustawia kręcąc aparatem
milo ma rację - faktycznie Hyundai Pony miał gaźniki od Mitsubishi (Mikuni albo Keihin) i jest bardzo podobnie skonstruowany bo to jest kopia Mitsubishi Colta

tAboon - 21-01-2016, 12:23

Kąt zapłonu to 13 stopni zgodnie z naklejką jaką odnalazłem na pokrywie zaworów :) Japończyki wpadły na pomysł aby tam zawrzeć info o luzach zaworowych, przerwie na świecy i zapłonie.
Dodatkowo potwierdzam info o gaźniku podciśnieniowym. Jak tylko przyjdzie ciepełko wszystkie przewody gaźnika idą do wymiany.

Krzyzak - 21-01-2016, 13:19

tAboon napisał/a:
Kąt zapłonu to 13 stopni zgodnie z naklejką jaką odnalazłem na pokrywie zaworów
super, że się zachowała
5* na pewno było później - od 1988 r, silnik na wtrysku; widać wcześniejsze miały inaczej
na wtrysku zwierało się do masy specjalne złącze, żeby ten zapłon ustawić, jak jest przy gaźniku to nie wiem

milo - 21-01-2016, 15:39

Krzyzak napisał/a:
5* na pewno było później - od 1988 r, silnik na wtrysku;

Zgadza sie ale były juz 1987 r
Krzyzak napisał/a:
widać wcześniejsze miały inaczej

Silnik 1,6 tez miał 5 st 1984-1987
Krzyzak napisał/a:
od 1988 r, silnik na wtrysku;

Były juz od 1987 r
tAboon napisał/a:
Japończyki wpadły na pomysł aby tam zawrzeć info o luzach zaworowych,

W dieslu z tych lat tez jest i naklejki w dobrym stanie
Już taki aut nie robi sie :( dostep i wygoda ,terazniejsze nawet reki nie ma gdzie wsadzic :shock:

Krzyzak - 21-01-2016, 20:52

milo napisał/a:
,terazniejsze nawet reki nie ma gdzie wsadzic
ale np. nowy Space Star nie dość, że ma super wyposażenie, jest nieduży (3,7m) to można normalnie żarówkę wymienić :)
i zawieszenie klasyczne - mc pherson z przodu i belka wleczona z tyłu - bez żadnych skrętnych gówien itd.

tAboon - 22-01-2016, 22:42

Dzięki za mniej lub bardziej przydatne informacje odnośnie zapłonu, nawet za te nie do mojego silnika :mrgreen:

A teraz jak już jedną zagadkę mam rozwiązaną, to pytanie numer dwa: kto wie gdzie szukać elementów zawieszenia? Polcar i InterCars oraz wszystkie sklepy internetowe w swoich katalogach nic juz nie ma...

kamilek - 22-01-2016, 23:40

Wpisałem w google "galant 1980 zawieszenie sklep" i kilka pozycji wyszukało, warto przejrzeć.

Na allegro po wpisaniu Galant A16 wyskakuje parę rzeczy, w tym łożysko czy końcówka drążka.

Generalnie to wahacz pod pachę, i do InterCarsu, tuleję po wymiarze dobrać, sworzeń zregenerować, i poszedł :)

Ew. może w all-parts coś będą mieli :roll: Albo Marek Malik vel. Japaneze...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group