[XX-92]Galant E3xA i starsze - [A16x 80-84] Dane techniczne, specyfikacje Galant A164
tAboon - 16-01-2016, 01:18 Temat postu: [A16x 80-84] Dane techniczne, specyfikacje Galant A164 Cześć
Poszukuje wszelkiego rodzaju materiałów: dane techniczne, schematy, instrukcje obsługi, dane serwisowe dla Mitsubishi Galant A164 z 1985r silnik 2.0 rzędowy ustawiony wzdłużnie z napędem na tył.
Nabyłem drogą kupna w dość dobrym stanie i na wiosnę chciałbym się wziąć za niego i go odrestaurowywać we własnym zakresie. Najpierw mechanicznie a potem blacharka i wizualność. Fotki wrzucam poniżej.
Obecnie poszukuje najpilniej instrukcji lub wskazówek co do ustawienia zapłonu. Obecnie jest za wczesny i mam spalanie detonacyjne. Ktoś, coś, gdzieś?
Autko jest zacne i na naszych polskich drogach pomimo swojego wieku i sparciałego zawieszenia lepiej sobie radzi, aniżeli moje drugie auto....
Na dziś dzień wymieniłem termostat bo stary się zastał. ze względu na miejsce garażowania i warsztatowania niskie temperatury uniemożliwiaj (a raczej unieprzyjemniają) mi jakiekolwiek naprawy.
A tak oto się prezentuje w 4 fotach autko.
Krzyzak - 16-01-2016, 11:29
Niestety będziesz musiał się posiłkować instrukcjami do innych modeli, bo w naszym dziale Downloads nie ma stricte do tego modelu. Zobacz tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3446
są to manuale do Lancera, tam ściągnij najstarszy i sprawdź ustawienia gaźnika i silnika (w kwestii tego zapłonu); generalnie Mitsu montowało 2 rodzaje gaźników: podciśnieniowy i elektroniczny - musisz sprawdzić, który bardziej pasuje do tego modelu
silniki też były podobne w konstrukcji - nawet w nowszych modelach, jedynie sposób zasilania będzie inny, ale to właśnie sobie musisz porównać z innymi modelami
największa różnica w stosunku do nowych modeli to RWD
skontaktuj się też z 'kamilek' - on sporo dłubał w takim modelu
także Bartek ma spore doświadczenie w temacie
tAboon - 16-01-2016, 13:28
Ok. Dzięki za info. Poprzeglądam i w razie czego będę pisał.
milo - 16-01-2016, 13:34
tAboon napisał/a: | Mitsubishi Galant A164 z 1985r silnik 2.0 rzędowy ustawiony wzdłużnie z napędem na tył. |
Silnik 4G63 tAboon napisał/a: | Obecnie poszukuje najpilniej instrukcji lub wskazówek co do ustawienia zapłonu. Obecnie jest za wczesny i mam spalanie detonacyjne. Ktoś, coś, gdzieś? |
Pewnie masz GLS były jeszcze GLX
Punkt czasowy zapłonu przed gornym martwym punktem - bez podciśnienia 13 st/ 800 /obr/min
Krzyzak napisał/a: | są to manuale do Lancera, tam ściągnij najstarszy i sprawdź ustawienia gaźnika i silnika |
W lancerze z tych nie było takiego silnika 2.0
Krzyzak napisał/a: | Mitsu montowało 2 rodzaje gaźników: podciśnieniowy i elektroniczny - musisz sprawdzić, który bardziej pasuje do tego modelu |
Gaznik pewnie bedzie Asien 3 E WA to w GLS
Krzyzak - 16-01-2016, 15:00
milo napisał/a: | W lancerze z tych nie było takiego silnika 2.0 | zgadza się, ale był np. 1.6 4G32, którego blok niewiele się różnił od bloku 1.8 4G37 a ten znów od 2.0 4G63.
Dlatego trzeba doszukiwać się podobieństw w konstrukcji.
Gaźnik elektroniczny był dość prosty, były chyba tylko 2 śrubki do regulacji (mieszanka oraz zawartość CO2), z gaźnikiem podciśnieniowym była masakra.
Pościągaj sobie serwisówki i spróbuj coś dopasować.
Wydaje mi się, że zawieszenie będzie bardzo podobne do tego z Galanta E3 (z lat 88-92).
tAboon - 16-01-2016, 15:13
milo, tak to wersja GLS.
Gaźnik z tego co pamiętam to jest mocno okablowany rurkami więc zapewne wersja pod ciśnieniowa.
Dzięki za info odnośnie zapłonu. Po wymianie świecie, przewodów WN i filtra powietrza trzy na się wziąć za zapłon.
milo - 16-01-2016, 21:33
Krzyzak napisał/a: | zgadza się, ale był np. 1.6 4G32, którego blok niewiele się różnił od bloku 1.8 4G37 a ten znów od 2.0 4G63 |
Może nie wiele sie rózni ale na bank sa inne ustawienia co do zapłonu i gaznika
Krzyzak napisał/a: | z gaźnikiem podciśnieniowym była masakra |
Nie jest tak zle robiłem w Hyundai pony tez ma gaznik wszystko na podcisnieniu kabli przewodów żadnej śrubki regulacyjnej -skład mieszanki, tylko ustawienie przepustnic chodzi bez problemu
tAboon napisał/a: | Gaźnik z tego co pamiętam to jest mocno okablowany rurkami więc zapewne wersja pod ciśnieniowa. |
Hyundai pony gaznik podobny
kamilek - 17-01-2016, 17:12
Krzyzak napisał/a: | skontaktuj się też z 'kamilek' - on sporo dłubał w takim modelu |
Kamilek niestety nie za bardzo pomoże, bo dłubał w E16 na wtrysku, a to inna bajka
Niemniej dziękuję za rekomendację
tAboon napisał/a: | Obecnie poszukuje najpilniej instrukcji lub wskazówek co do ustawienia zapłonu. Obecnie jest za wczesny i mam spalanie detonacyjne. Ktoś, coś, gdzieś? |
U mnie regulowało to się w taki sposób, że odłączało się jakiś pin albo zwierało do masy (ale totalnie nie pamiętam który, może inni cos podpowiedzą ), przez co komputer przechodził w "tryb serwisowy", dzięki czemu mogliśmy dowolnie regulować zapłon. Na aparacie zapłonowym luzujesz 2 nakrętki - jedna z nich posiada tzw. "fasolkę", służącą właśnie do regulacji, dzięki której możesz kręcić aparatem. Silnik rozgrzany, wolne obroty. Podpinasz lampę stroboskopową do przewodu wysokiego napięcia na 1 cylindrze (licząc od rozrządu), i lampą świecisz na koło pasowe (czyli takie największe, na dole, które "napędza" z wału paski klinowe). Obok koła, na plastikowej obudowie rozrządu, jest taka "podziałka", z podanymi "stopniami", 5, 10,..... Na kole pasowym powinna być wypustka/wycięcie/znacznik/cokolwiek. I działa to tak, że w momencie, kiedy na 1 cylinder idzie zapłon, lampa stroboskopowa robi "błysk" I tenże "błysk", skierowany w koło pasowe, pokazuje, jak jest aktualnie ustawiony zapłon Regulacja tego odbywa się poprzez kręcenie aparatem zapłonowym.
Ufffff, to chyba wszystko, mam nadzieję że nic nie pokręciłem.... Poprawcie mnie, jeśli gdzieś się machnąłem
Ewentualnie - możesz oznaczyć sobie aktualną pozycję aparatu zapłonowego (na tej fasolce, jakimś kolorowym markerem najlepiej), i "w ciemno" spróbować nim pokręcić w lewo i w prawo, i zobaczyć czy coś to da Zawsze będziesz mógł go z powrotem cofnąć do wyjściowej pozycji (dzięki zrobionemu w/w. znacznikowi).
Podana procedura dotyczy E16 i E33 na wtrysku, nie wiem czy tutaj będzie taka sama
Jeśli dobrze pamiętam, zapłon u siebie ustawiałem na 8 stopni (ale mogę się mylić, lepiej kogoś innego zapytać )
tAboon napisał/a: | Obecnie jest za wczesny i mam spalanie detonacyjne. |
A może czujnik spalania stukowego coś nie teges?
PS. Przypomniało mi się - kiedyś podczas składania silnika źle włozyłem aparat zapłonowy o jeden ząbek - nie mogłem za cholerę ustawić zapłonu, samochód kichał i chodził marnie. Ale to tak na marginesie.
PS2. Wpisz sobie w Google "ustawianie zapłonu mitsubishi galant" - miłego czytania
Krzyzak - 17-01-2016, 17:32
2.0 miało wyprzedzenie zapłonu na +5* (natomiast 4G37 czyli 1.8 miał na +10*)
nie wiem czy ten model ma złącze zapłonu, pewnie nie
nie wiem czy ma aparat zapłonowy ale na 99% ma - to pewnie zapłon się ustawia kręcąc aparatem
milo ma rację - faktycznie Hyundai Pony miał gaźniki od Mitsubishi (Mikuni albo Keihin) i jest bardzo podobnie skonstruowany bo to jest kopia Mitsubishi Colta
tAboon - 21-01-2016, 12:23
Kąt zapłonu to 13 stopni zgodnie z naklejką jaką odnalazłem na pokrywie zaworów Japończyki wpadły na pomysł aby tam zawrzeć info o luzach zaworowych, przerwie na świecy i zapłonie.
Dodatkowo potwierdzam info o gaźniku podciśnieniowym. Jak tylko przyjdzie ciepełko wszystkie przewody gaźnika idą do wymiany.
Krzyzak - 21-01-2016, 13:19
tAboon napisał/a: | Kąt zapłonu to 13 stopni zgodnie z naklejką jaką odnalazłem na pokrywie zaworów | super, że się zachowała
5* na pewno było później - od 1988 r, silnik na wtrysku; widać wcześniejsze miały inaczej
na wtrysku zwierało się do masy specjalne złącze, żeby ten zapłon ustawić, jak jest przy gaźniku to nie wiem
milo - 21-01-2016, 15:39
Krzyzak napisał/a: | 5* na pewno było później - od 1988 r, silnik na wtrysku; |
Zgadza sie ale były juz 1987 r
Krzyzak napisał/a: | widać wcześniejsze miały inaczej |
Silnik 1,6 tez miał 5 st 1984-1987
Krzyzak napisał/a: | od 1988 r, silnik na wtrysku; |
Były juz od 1987 r
tAboon napisał/a: | Japończyki wpadły na pomysł aby tam zawrzeć info o luzach zaworowych, |
W dieslu z tych lat tez jest i naklejki w dobrym stanie
Już taki aut nie robi sie dostep i wygoda ,terazniejsze nawet reki nie ma gdzie wsadzic
Krzyzak - 21-01-2016, 20:52
milo napisał/a: | ,terazniejsze nawet reki nie ma gdzie wsadzic | ale np. nowy Space Star nie dość, że ma super wyposażenie, jest nieduży (3,7m) to można normalnie żarówkę wymienić
i zawieszenie klasyczne - mc pherson z przodu i belka wleczona z tyłu - bez żadnych skrętnych gówien itd.
tAboon - 22-01-2016, 22:42
Dzięki za mniej lub bardziej przydatne informacje odnośnie zapłonu, nawet za te nie do mojego silnika
A teraz jak już jedną zagadkę mam rozwiązaną, to pytanie numer dwa: kto wie gdzie szukać elementów zawieszenia? Polcar i InterCars oraz wszystkie sklepy internetowe w swoich katalogach nic juz nie ma...
kamilek - 22-01-2016, 23:40
Wpisałem w google "galant 1980 zawieszenie sklep" i kilka pozycji wyszukało, warto przejrzeć.
Na allegro po wpisaniu Galant A16 wyskakuje parę rzeczy, w tym łożysko czy końcówka drążka.
Generalnie to wahacz pod pachę, i do InterCarsu, tuleję po wymiarze dobrać, sworzeń zregenerować, i poszedł
Ew. może w all-parts coś będą mieli Albo Marek Malik vel. Japaneze...
|
|
|