To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Zużycie paliwa v68 manual - uczciwie ;)

PrezesBednarz - 17-01-2016, 16:54
Temat postu: Zużycie paliwa v68 manual - uczciwie ;)
Jak w temacie, potrzebuje uczciwej odpowiedzi ile pali z Waszego doświadczenia krótkie 3.2 w manualu. Mam v78 w automacie, chce zamienić je na v68 manual i chciałem zapytać ile da się urwać z tego.

Pozdro!

Bartek5 - 19-01-2016, 10:40

Mi krótki w automacie przy spokojnej jeździe:
trasa 7,5
mieszane 10,5 - 11

PrezesBednarz - 19-01-2016, 13:48

V98 2015 rok po mieście bez butowania, normalna jazda w godzinach szczytu 18,5.
V78 taka sama jazda 18.

Nie wiem gdzie jeżdżą ludzie, którzy mówią, że palą po 14 w mieście...
Znajomy miał v98 170 koni od nowości zamienił na nówkę 200 koni i tak samo mu wychodzi.
Drugi znajomy twierdzi, że jego 170 koni w trasie schodzi najniżej do 14,5.

Stąd moje pytanie, czy idzie ugrać coś w 3 drzwiach. A może poszukać jednak 2.5?
Chce bezproblemowej eksploatacji i sensownego zużycia.

Georg - 19-01-2016, 18:32

PrezesBednarz napisał/a:
(...) potrzebuje uczciwej odpowiedzi ile pali z Waszego doświadczenia krótkie 3.2 w manualu

Jeśli można to napiszę, jak jest w 3.2 DID długim, w automacie.
W mieście przy spokojnej jeździe z prędkością 50 - 60 km/h zużycie paliwa mieści się w przedziale pomiędzy 11 - 12 l/100 latem i 12 - 13 l/100 zimą. Na trasie przy prędkości ok. 90 km/h - bez różnicy lato, czy zima zużycie oscyluje pomiędzy 8 a 9 l/100.
To i tak sporo. Dla porównania - mój ponad 3-tonowy kamper VW Karmann Colorado z silnikiem TDI pali dużo mniej niż Pajero... :wink:

PrezesBednarz - 19-01-2016, 21:55

Georg, powiedz mi jak to robisz?

V98 200 koni w Warszawie rano, jazda równo ze wszystkimi, bez bycia zawalidrogą, bez szaleństw. Od świateł do świateł 50-60km/h.
Jeździłem sam i uczciwie mówię.


Jazda solo, na dachu bagażnik dachowy, wyciągarka i opona AT 265/60R18

Sebastian_T - 20-01-2016, 08:31

U mnie PIV, 200 KM, 2011 rocznik. Nie wierzę wskaźnikom w samochodzie, mam w telefonie aplikację (Fuelio, na Androida). Z reguły tankuję na tej samej stacji (o ile nie jestem w trasie), przeważnie ten sam dystrybutor, więc odbija mniej więcej w tym samym czasie ;-) Potem wpisuję liczbę przejechanych km, zatankowane litry (plus ceny, ale to akurat do spalania nieistotne, tylko do statystyk kosztów).
Z aplikacją mam przejechane obecnie ponad 12100 km, średnie spalanie mam (80% miasto, dystanse tak do 50 km) 11,53 l/100, przy tym "najgorsze spalanie" (tak program to określa) to 13,26 l/100, a najlepsze 8,62 l/100. To najniższe wypadło mi przy 100% trasie (zatankowałem i ruszyłem, drugie tankowanie pod koniec trasy), ja jeżdżę z prędkościami rejsowymi 100-130 km/h, ale przeważnie zawsze z trumną na dachu i 4 rowerami na haku, plus 4 pancerni i pies ;-) Po mieście jeżdżę przeważnie z dzieciakami lub sam.

ruks - 20-01-2016, 10:01

Myślę że nie wiele urwiesz bo krótkie Pajero nie będzie dużo lżejsze niż długie (jakieś 300kg) a opory toczenia takie same. Bardziej może pomóc skrzynia. W P4 automat ma funkcje wyrzucania na luz co akurat w ruchu miejskim jest mocno upierdliwe bo silnik dalej dostaje dawkę paliwa a cała masa pcha i trzeba hamować hamulcami do świateł. W P3 chyba tego nie było. Jeżeli jeździsz tylko po mieście to przy niekorzystnym układzie aut wroga (korki, dużo zatrzymań i ruszania) takie spalanie jak pokazujesz jest niestety realne, zwłaszcza na krótkich odcinkach. Ja w swoim P4 (długi, automat) po mieście zejdę do 12 ale bez korków, zresztą w ogóle staram się nim po mieście nie jeździć bo to ani komfort ani wygoda, ani oszczędność ;-)
buchaj - 20-01-2016, 10:28

Moja pojarka dluga z delikatnym chipem(boxem) na 170 km i ponad 400nm spala średnio 10-11l większośći są to krótkie odcinki , nie napisze ci tu ile dokładnie w miescie i ile na trasie spala bo nigdy tego dokładnie nie sprawdzał em ale odkąd mam to auto (ponad 3 lata) prawie zawsze tankuje do pełna i prawie za każdym razem mi tak wychodzi 10-11 . Dodam jeszcze tylko że mam ciężką nogę i lubię cisnac. Pozdrawiam
Georg - 20-01-2016, 10:48

ruks napisał/a:
W P4 automat ma funkcje wyrzucania na luz co akurat w ruchu miejskim jest mocno upierdliwe bo silnik dalej dostaje dawkę paliwa a cała masa pcha i trzeba hamować hamulcami do świateł. W P3 chyba tego nie było

Trójki mają tak samo - tzw. żeglowanie/jazda na luzie występuje w zakresie prędkości każdego aktualnego biegu - następnie jest redukcja na niższy bieg i hamowanie silnikiem "do świateł". :wink:

Co do techniki pomiaru zużycia:
Dla dokładnego obliczenia zużycia paliwa, ustalenie punktu zerowego z lampki rezerwy, czy z tankowania do odbicia jest nieprecyzyjne i nie ma powtarzalności. Najlepiej jest wpiąć się multimetrem w przewody instalacji czujnika poziomu paliwa i za każdym razem tankować przy identycznej wartości rezystancji.

PrezesBednarz - 20-01-2016, 11:47

Szczerze mówiąc, ten automat jest słaby, bo ślizga sie niczym skrzynia z rozsypanym sprzęgłem hydrokinetycznym.
Na początku myślałem, że mój jest uszkodzony, ale jak wsiadłem w PIV 2015 rok z przebiegiem 8kkm i zobaczyłem, że zachowuje się tak samo to zwątpiłem.

Tymi spalaniami trochę mnie przerażacie, bo ostatnio powtarzalnie na mieście zrobiłem opcję:
Zapala się rezerwa tankuje 10 litrów. Na 5-6 takich tankowań średnia przejechanych km to 55.
Jakie to daje spalanie możecie pomyśleć. Może szlag zaczyna strzelać pompę?
Ale odpala ładnie, gaśnie ładnie, sensownie przyspiesza, etc.

jepm - 20-01-2016, 11:57

Pajero IV 2007/170 km long

Jazda po mieście jedna drugiej nie równa. Chodzi głownie o czas i rozgrzanie silnika.
Jak są krótkie odcinki takie 2-3 km to pali mi powyżej 20 l/100 km(sprawdzone przy dystrybutorze - po dolaniu) i to nie tylko w zimie.
Jak dłużej to mam właśnie w warunkach miejskiech ok. 18 l/100 km
Trasa ok 11-12 l/100 km przy czym jazda ok 90 km/h wcale nie jest bardziej oszczędna niż w granicach 110/130 km/h
W mieście moim zdaniem podwyższa spalanie uporczywa mania automatu do zapinania jak najwyższego biegu - potem nawet lekkie przyspieszenie powoduje wir w zbiorniku. Próbowałem w trybie ręcznym i wówczas można urwać do 2 l/100 km tylko męczy to okrutnie.
Na wyświetlaczu jest taki słupek obrazujący chwilowe zużycie - można się pobawić i go obserwować - wynika z tego ze zakres "ekonomicznych" obrotów jest bardzo wąski - cos koło 2500 rpm. Na manualu pewnie dałoby się cały czas trzymać cos koło tego - ale jazda byłaby koszmarem - ciągłe wachlowanie biegami. Zysk pewnie będzie i sadze ze właśnie około tych dwóch litrów, tyle ze po paru dniach braknie cierpliwości do ciągłej zmiany biegów i wyjdzie niewiele mniej niż w automacie.
Co do wersji krótkiej i długiej - tutaj przewrotnie odsyłam do spalania nowego Wranglera 2,8 CRDi (samochód znacznie mniejszy i z nowocześniejszym silnikiem) Jak popatrzymy na to auto, jego wymiary i dane na papierze to powinien palic na pewno mniej niż Pajero - a spójrzcie na statystki np. w Autocentrum - pali prawie tyle samo co Pajero - to zwykle mnie pociesza :lol:

Jeżeli ktoś już kupił Pajero obojętne czy w wersji długiej czy krótkiej, obojętne czy I, II, III i IV w automacie lub bez - to powiedzmy sobie szczerze - ekonomia zużycie paliwa - była i jest pojęciem mu obcym :badgrin:

PrezesBednarz - 21-01-2016, 15:55

Jepm. Uspokoiłeś mnie. Mi tam to spalanie jakoś nie przeszkadzało do momentu czytania o 12 litrach w mieście. Jeśli to auto pali 18 i wszystkie tak palą to ok. Ale jak mi pali 18, a komuś 12 to jest to sprawa która mnie denerwuje i każe mi szukać powodu takiego spalania jako jakiejś awarii.

PS. Na krajówce z umierającym psem na siedzeniu obok w drodze do weterynarza też nie było problemu z osiągnięciem wyniku w granicach 25litrów na 100km...

zeeb - 21-01-2016, 21:06

Chyba wszystko zależy od egzemplarza. Mój w mieście bez deptania 11-13, trasa do 90km/h 8l/100. Średnia z Rumunii (ponad 4000tyś przejechane 11l/100km. Auto załadowane po dach, 4 osoby. W tym wszystkim półtorej tygodnia bezdroży po Maramureszu) Więc w moim przypadku jestem bardzo zadowolony. Opony Good year wrangler. Więc swój literek do zużycia też dokładają...

Od kolegi krótka wersja w automacie przy typowych trasach z prędkościami 150-160 non stop 13,5l/100km

Po remoncie pompy, na szosowych oponach przy prędkości 90-110 na autostradzie 7,7 :)

KrzysG - 22-01-2016, 16:08

W trasie jadac do 100 ok 8L, w miescie spokojna jazda 11-12L
ruks - 22-01-2016, 16:48

Georg napisał/a:
ruks napisał/a:
W P4 automat ma funkcje wyrzucania na luz co akurat w ruchu miejskim jest mocno upierdliwe bo silnik dalej dostaje dawkę paliwa a cała masa pcha i trzeba hamować hamulcami do świateł. W P3 chyba tego nie było

Trójki mają tak samo - tzw. żeglowanie/jazda na luzie występuje w zakresie prędkości każdego aktualnego biegu - następnie jest redukcja na niższy bieg i hamowanie silnikiem "do świateł". :wink:


No to u mnie nie ma tej redukcji :shock: :shock: Jak już luz wrzuci to tak do zatrzymania zostaje chyba że się na gaz naciśnie to zasprzęgla jakiś bieg. Bez sensu jest też to że nawet w trybie ręcznym po puszczeniu gazu luzuje :-/ Chętnie bym wyłączył całkiem to żeglowanie bo w ruchu miejskim to żadna oszczędność a i więcej hamulce się zużywa :evil:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group