Carisma - Techniczne - Komputer pokładowy podaje dziwne wartości
Trebron - 17-01-2016, 20:37 Temat postu: Komputer pokładowy podaje dziwne wartości Witam,
jestem świeżo po zakupie Carismy 1,6 z roku 2003.
Auto posiada nieoryginalne radio. Z forum dowiedziałem się już co zrobić, żeby wyświetlacz wyświetlał interesujące mnie dane . Niestety, ale wyświetlane dane przyprawiają mnie o zawrót głowy.
Średnie spalanie według komputera na krótkich ok. 10 kilometrowych odcinkach to 20 litrów /100 km , ilość kilometrów do przejechania na benzynie w baku za to, to ok 200km , a wiem ,że paliwa jest na ok.100km... Wskaźnik temperatury i zegar działa...
Moim zdaniem komputer zawyża pokazywane wartości o około połowę.
Czy spotkaliście się z tym problemem?
Pozdrawiam
Bizi78 - 17-01-2016, 20:42
Co do spalania to skasuj dane nieopisanym przyciskiem (przytrzymaj go parę sekund).
Co do dystansu do pokonania to zmienia się automatycznie po zatankowaniu (najlepiej powyżej 100zł).
Trebron - 24-01-2016, 21:28
Dziękuję za odpowiedź Bizi 78. Po restarcie komputer pokazuje mi po włączeniu silnika spalanie 13,7/100km . Po przejechaniu ok.10 kilometrów spada do ok.13,4/100km. Czy tak ma być?
Bizi78 - 24-01-2016, 21:33
Trebron napisał/a: | Po przejechaniu ok.10 kilometrów spada do ok.13,4/100km. |
To chyba masz strasznie ciężką nogę .
W moim przypadku po paru km pokazuje wartość jednocyfrową.
A jakie masz rzeczywiste spalanie .
Kontrolka CE przy odpalaniu zapala się na chwilę i gaśnie .
Trebron - 24-01-2016, 21:50
Jeżdżę spokojnie, ale krótkie trasy i po mieście. Dziwi mnie tylko, że teraz od kilku dni po restarcie komputera tuż po włączeniu silnika na starcie jest owe 13,7 litra, a nie np.12,5 , a wcześniej było owe 20 +. Może zrobić kolejny reset i będzie 7 litrów /100km. Sam nie wiem, co mam o tym sądzić. Wszystkie kontrolki po włączeniu silnika zapalają się i po chwili gasną. Nie wiem jak sprawdzić rzeczywiste spalanie.
Silnik chodzi równiutko, zarówno na postoju ,jak i podczas jazdy, ale gdzieś musi być powód owych wskazań wyświetlacza.
Bizi78 - 24-01-2016, 22:06
Trebron napisał/a: | Nie wiem jak sprawdzić rzeczywiste spalanie. |
Są dwa sposoby:
-zatankuj na full do odbicia pistoletu, zrób 100km po mieście i zatankuj ponownie do odbicia
-jak zapali się rezerwa zatankuj powiedzmy 10l i jeźdź aż zapali się ponownie rezerwa
Drugi sposób jest mniej wiarygodny ale tańszy .
Może też być uszkodzony wyświetlacz.
Trebron napisał/a: | Wszystkie kontrolki po włączeniu silnika zapalają się i po chwili gasną. |
Chodzi mi czy taka kontrolka się zapala i gaśnie:
Ile km mają te krótkie trasy .
plecho1 - 24-01-2016, 22:14
Napisz czy masz LPG bo często źle wyregulowana instalacja może skutkować takimi wskazaniami. Jeśli nie masz LPG to możliwe, że gdzieś masz nieszczelność w dolocie przez co pozornie jest ubogo i też może być takie spalanie.
FredPL - 29-01-2016, 15:26
Mam podobny problem z moim DID, po regeneracji wtrysku i wyczyszczeniu instalacji komp pokazuje spalanie w okolicy 6-7, a po przeliczeniu realnie wychodzi ponad 8. Nim zrobilem silnik wszysko liczylo dobrze, niemal co do kilomtera.
Maurando - 30-01-2016, 00:12
Mam ten sam problem ,kiedy kupiłem samochod spalanie pokazywalo 7,5/100 km po około 3 tygodniach wzrosło do 7,8. Dwa dni temu wyzerowalem licznik i obecnie pokazuje od 10 do 9 im dłużej jade tym bardziej spada a jak często stoję na światłach to nawet przy staniu w miejscu na czerwonym spalanie rośnie .
plecho1 - 30-01-2016, 10:39
Maurando, jeśli piszesz o GDI który masz w profilu, to może się tak dziać z wielu powodów między innymi z jakiejś niesprawności w układzie paliwowym lub dolotowym lub z niesprawnością sondy lambda. Najlepiej było by podłączyć się Evoscanem i nagrać logi z pracy silnika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 ewentualnie na samym początku wymrugać błędy jeśli jakieś są zapisane w sterowniku http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Maurando - 30-01-2016, 12:08
Okej sprawdzę , narazie zmagam sie tez z falowaniem
Obrotów ,ostatnio skaczą do 2 tys jak stoję w miejscu oraz z miganiem kontrolki chech Engine na wolnych obrotach (pojawia sie na 2 sek i znika)
Bizi78 - 30-01-2016, 12:14
Zacznij od sprawdzenia błędów .
plecho1 - 30-01-2016, 13:11
Tak jak napisał Bizi78, zacznij od sprawdzenia błędów bo jak zapala się kontrolka silnika to są błędy a bez ich sprawdzenia nie da się dojść co powoduje problem. Samo sprawdzenie jest banalnie proste tylko dobrze zidentyfikuj numery pinów w złączu OBD aby zewrzeć właściwe 1 z 4.
Trebron - 31-01-2016, 05:28
Dziękuję za wszystkie wskazówki.
Zresetowałem jeszcze raz komputer ,zrobiło się cieplej, wybrałem się w dłuższą trasę i teraz spalanie jest na poziomie 7-8 litrów .Zobaczymy jak będzie dalej.
|
|
|