Pajero III - Włącznik wentylatora chłodnicy
passat1 - 18-01-2016, 18:24 Temat postu: Włącznik wentylatora chłodnicy Witam ponownie.
Zauważyłem, że w moim miśku po odpaleniu silnika (zimnego czy ciepłego silnika) od razu załącza się wentylator chłodnicy. Próbowałem przytrzymać go ręką ale mało mi paluchów nie obcięło. Mam dwa podejrzenia; albo wisko albo włącznik wentylatora ma zwarę. Wolałbym aby to był włącznik, bo to tańsza opcja. Jest tylko mały kłopocik- za cholerę nie mogę go zlokalizować...
Proszę o pomoc w ustaleniu jego lokalizacji. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
zbyszekm2 - 18-01-2016, 19:21
Kręci się czy włącza. po uruchomieniu silnika zawsze się kręci bezwładnie, jak osiągnie temperaturę to zacznie się kręcić równo za wałem.
passat1 - 18-01-2016, 20:07
Witam Panie Zbyszku, po zapaleniu silnika od razu startuje z pełną mocą. Już dawno zauważyłem, że jakoś więcej mi pali ( w mieście ok. 15- 16 litrów) i ma jakby leciutko podwyższone obroty. Przypuszczam, że te obroty to właśnie wina załączonego wiatraka i tym samym wyższego spalania. Termostat wymieniony na nowy. I w ogóle wskazówka od temperatury podnosi się ledwo do 1/4. Pozdrawiam.
zbyszekm2 - 18-01-2016, 23:05
zapal silnik i po chwili go zgaś niech ktoś w tym czasie patrzy na wiatrak, czy wiatrak zatrzyma sie od razu po wyłączeniu silnika czy zrobi jeszcze kilka obrotów?
passat1 - 19-01-2016, 09:28
Właśnie to sprawdziłem- wiatrak staje natychmiast.
zbyszekm2 - 19-01-2016, 10:49
Jeśli tak się dzieje na zimnym silniku to jest spięty, trzeba go wymienić.
passat1 - 19-01-2016, 11:50
Dostanę go u Pana?
kristo8 - 19-01-2016, 18:03
Witam kolegów i chciałbym się przyłączyć do tematu. U mnie objawy są identyczne od razu kręci na maksa czy zimny czy też ciepły.
Panie Zbyszku co pan rozumie przez znaczenie ze jest "spięty" czy można to jakoś naprawić a jeśli nie to co jest do wymiany?
Heilsberg - 19-01-2016, 18:42
Wisko pod wpływem ciepła chłodnicy zaczyna się spinać i ciągnie wentylator pełną mocą. Może być padnięte i być spiętę na amen. Trzeba wtedy wymienić wisko.
A włącznika żadnego tam chyba nie ma bo ani wiatrak ani wisko nie są elektryczne. Są napędzane mechanicznie, wiatrak za pośrednictwem sprzęgła wiskotycznego (taki użebrowany element do którego przykręcony jest wiatrak i który kręci się razem z nim).
To sprawdzenie jakie polecił Zbyszek polega na zapaleniu zimnego!! silnika i po chwili jego zgaszeniu. Wisko ma być zimne i wtedy jeśli wentylator zrobi parę obrotów i dopiero stanie to znaczy, że jest luźny i nie spięty. Jeśli stanie natychmiast z silnikiem to znaczy,że jest spięty.
Potem tę samą próbę powinno się zrobić na gorącym silniku z ważne!! gorącą chłodnicą czyli z w pełni otwartym dużym obwodem. I wtedy wiemy jak zachowuje się wisko na ciepłym (powinno być spięte) i zimnym (powinno być rozpięte). Jeśli jest inaczej to wisko do wymiany.
passat1 - 19-01-2016, 19:14
No to mam wisko do wymiany...
Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie!!!
Ps. Panie Zbyszku będę dzwonił jutro w sprawie tego ustrojstwa, ok?
zbyszekm2 - 21-01-2016, 10:28
OK.
kristo8 - 27-01-2016, 18:09
Witam w dniu dzisiejszym wyciągnąłem sprzęgło wiskotyczne ze swojego miśka i zauważyłem że ( ten krzyżak mocujący) nie wiem jak to fachowo nazwać obraca się w sprzęgle wiskotycznym ciężko bo ciężko ale się obraca
Pytanie więc moje jest takie czy to wisko jest ciągle sprawne czy już nie? Co ewentualnie innego może być przyczyna ciągłego obracania się wentylatora zimny/ciepły? Może ma to związek z termostatem?
zbyszekm2 - 28-01-2016, 08:54
Tak wiska nie sprawdzisz, sprawdza się zamontowane wisko.
szysza85 - 28-01-2016, 21:52
A nie było by łatwiej rano otworzyć maskę i pokręcić wentylatorem ręcznie, jeżeli jest spięty to nie powinien sie dac zakręcić, jeżeli rozpięty to powinien sie kręcić luźno, nie mam racji ?? Swoja droga tez mam dosc wysokie spalanie ale mysle ze byla to wina niskiego cisnienia w oponach wszedzie bylo po 1.8 bara 265/70/16
zbyszekm2 - 29-01-2016, 10:17
szysza85 napisał/a: | A nie było by łatwiej rano otworzyć maskę i pokręcić wentylatorem ręcznie, jeżeli jest spięty to nie powinien sie dac zakręcić, jeżeli rozpięty to powinien sie kręcić luźno, nie mam racji ?? Swoja droga tez mam dosc wysokie spalanie ale mysle ze byla to wina niskiego cisnienia w oponach wszedzie bylo po 1.8 bara 265/70/16 |
Nie.
|
|
|