Carisma - Techniczne - Tryb awaryjny
przemko216 - 22-01-2016, 19:13 Temat postu: Tryb awaryjny Witam
Czy możecie pomoc w diagnozie? Od kilku dni autem jeżdżę w trybie awaryjnym.Klekocze niemiłosiernie głośno.
Czasem jednak odpadli w normalnym trybie, jest cichy i jeździ normalnie ale tylko jak przyspieszam i mam wciśnięty pedał gazu, jeśli puszcze pedal lub wrzuce na luz ,szarpie silnikiem i strasznie dymi na szaro-siwo.Potezne chmury śmierdzacego dymu wiec jak jade do pracy wolę odłączyc wtyczke TC.Sprawdzilem kody błędów 18,21,26,31,33.
TC lub jak kto woli i nazywa, zawór korekcji wtrysku wymieniony na nowy ,żadnych zmian ,rozebralem stary wyczysciłem i załozyłem ,tez żadnych zmian , z tym że z obydwa zawory cykają wiec zakładami ze działają.Do czytałem tez ze może to być padający wtrysk sterujący lecz po odłączeniu żadnych zmian.Zmierzyłem oporność 110 ohm wiec w normie.Możliwe że zawieszony jest czujnik wzniosu iglicy?Błędy kasowalem kilkukrotnie za każdym razem po zmianie TC i nic nie pomaga.
Jak wykrecic wtrysk?rozbierać go?czyścić?
Możliwe ze dwa na zmianę TC są wadliwe?
Może jakiś inny czujnik np.wału?
Przeskok o ząbek paska rozrządu możliwy? Raczej by nie przełączal z awaryjnego na normalny tryb.
Szkodliwa jest jazda z takim wczesnym wtryskiem(zapłonem)?zrobiłem 60 km juz .
Pompiarz cmokał oglądał i stwierdził ze on nie wie.Pewnie zobaczył ze pompa Lucas.
Pomocy bo juz sił nie mam
sezar - 22-01-2016, 20:44
płyn chlodniczy nie nosi śladów oleju silnikowego?
przemko216 - 22-01-2016, 21:18
Nie ma śladu oleju w płynie i odwrotnie tez,płynu nie ubywa ,w Lipcu wymieniałem uszczelkę i do tej pory nic się nie działo, żadnych problemów,te zaczeły sie tydzień temu nagle podczas powrotu z gory Kamieńsk.Rozinjalem duze predkości do 170 km\h ale to nie powińno miec wpływu ,chyba.Do tej pory żadnych problemów dosłownie żadnych .Tak jak pisałem w ciągu tygodnia parę razy zdążyło się ze odpalilem w trybie normalnym (nie awaryjnym) to słychać ze silnik działa sucho i ma kopa.Lecz pięknie działa jak przyspieszam ,a jak jadę ze stałą prędkością lub puszczam pedał gazu celem zwolnienia to strasznie telepie silnikiem i kopci i to bardzo kopci.Wymianę napisałem tumna forum "wymiana uszczelki pod głowica"
W dislu jest czujnik prędkości wału? Może to?
sezar - 22-01-2016, 22:07
spr. rozrząd i turbine, może też byc pękniety pierscień na kole zembatym pompy wtryskowej (ja tak miałem)czujnik wału raczej nie bo nie wyrzuca ci tego błędu
przemko216 - 26-01-2016, 14:53
Rozrząd sprawdzilem ,jest ok ,koła ustawilem na znakach ,zęby policzone .Zawór kąta wtrysku podczas grzania świec cyka tak jak powinien.Podczas pracy silnika odłaczałem i zawór i wtrysk sterujący naprzemiennie i oba naraz ,niestety żadnej zmiany w charakterystyce pracy silnika.Posiadam stary zawór kąta i ponownie podmienilem na stary ,lecz także żadnej zmiany.
[ Dodano: 26-01-2016, 14:55 ]
Zauwazylem ze teraz juz nie próbuje przełączyć na nor!alny tryb tylko cały czas jest na awaryjnym.Może to ten wtrysk sterujący?
[ Dodano: 26-01-2016, 14:56 ]
Łatwo go wykrecic?W tej sytuacji kupiłbym drugi używany i podmienil.
[ Dodano: 27-01-2016, 15:31 ]
A juz miałem podmieniac wtrysk i od nowa ustawiać rozrząd winny okazał się TC.W rozpaczy wykrecilem go i podłaczylem i wlaczylem zapłon terkotalo słabo i nagle zaczęło cykac dość mocno.wkrecilem jeszcze raz odpalilem i jest ok.Nigdy wiecej diesla.
sezar - 27-01-2016, 19:31
za tym TC jest malutkie sitko może być brudne ,a TC jak się zawiesza to będzie do wymiany,z nowym TC będzie w komplecie.
przemko216 - 04-02-2016, 23:56
Niestety TC wymieniony i nic to nie dało.Stary rozebralem i zregenerowalem i tez nic to nie daje.Po włączeniu zapłonu i podczas grzania się świec obydwa zawory terkotaja wiec są sprawne napięcie na tym kablu zmierzylem i jest takie jak na akumulatorze.Po odpaleniu napięcia brak czyli zawór stoi martwy bez napięcia. Mamytanie skąd lub co podaje prąd na ten zawór?jakiś sterownik lub może przekaźnik?może są dwa?jeden każe zaworowi terkotac przed uruchomieniem silnika i się później wyłącza a drugi steruje po odpaleniu.
[ Dodano: 07-02-2016, 21:56 ]
Chyba nikt nie jest w stanie mi pomóc. Jednak czy ktoś może pod rzucić link ze schematem elektrycznym do mojego silnika1.9 td.Na bank elektrozawor jest sprawny ,zrobiłem dzisiaj probe i podlaczylem go na krótko pod aku,załączałem cyklicznie i samochód przelaczal w normalny tryb pracy.Zresztą odrazy słychać ze chodzi ciszej.Tak wiec zakładam ze podczas grzania prąd daje jakiś inny przekaźnik a podczas pracy inny.Lub ten sam ale prądu nie daje ponieważ nie dostaje sygnału z jakiegoś czujnika np.temperatury lub położenia wału.
[ Dodano: 07-02-2016, 21:56 ]
Chyba nikt nie jest w stanie mi pomóc. Jednak czy ktoś może pod rzucić link ze schematem elektrycznym do mojego silnika1.9 td.Na bank elektrozawor jest sprawny ,zrobiłem dzisiaj probe i podlaczylem go na krótko pod aku,załączałem cyklicznie i samochód przelaczal w normalny tryb pracy.Zresztą odrazy słychać ze chodzi ciszej.Tak wiec zakładam ze podczas grzania prąd daje jakiś inny przekaźnik a podczas pracy inny.Lub ten sam ale prądu nie daje ponieważ nie dostaje sygnału z jakiegoś czujnika np.temperatury lub położenia wału.
robertdg - 08-02-2016, 06:28
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
|
|
|