To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Słabo nagrzewa świece, ucieka płyn chłodniczy,

Maciek940502 - 23-01-2016, 13:18
Temat postu: [Cari 1.9TD] Słabo nagrzewa świece, ucieka płyn chłodniczy,
Witam.

Jak w temacie mam kilka pytań.

1. Ostatnio tj. ok. 2 tygodni temu podczas jazdy zaświeciła mi się pomarańczowa ikonka silnika, a że nigdy tak się wcześniej nie zdarzyło zjechałem na parking i zgasiłem auto. sprawdziłem pod maską czy wszystko okej czy jakiś kabelek nie wypadł czy kostka, ale wszystko było na swoim miejscu. Po odpaleniu auta silnik chodził chwilkę normalnie a po chwili zaświecił się "silnik" i auto powarczało jakby nie chodziło na wszystkie gary (trwało to ok 3-4 sekund) i wszystko wróciło do normy. Do czasu... Teraz nie zapala mi się kontrolka podczas jazdy ale jak chcę odpalić autko np. teraz w zimie to przeważnie grzanie świec trwało 7-8 sekund tak teraz kontrolka gaśnie po sekundzie a razem z nią gaśnie ikonka silnika na zapłonie co nigdy nie miało miejsca (zawsze gasła po rozruchu). Jak kilka razy przekręcę stacyjką żeby grzał to za którymś razem dopiero załapie i normalnie nagrzewa świece. Najgorzej jest jak jest ciepły bo wtedy od razu gaśnie kontrolka a kiedyś świeciła ok. 2 sekund i auto odpalało bez problemu a teraz muszę go odpalać na "zimnych" świecach z pedałem gazu w podłodze bo inaczej nie zapali :( chwilę pokuleje jakby nie palił na wszystkie cylindry ale po chwili wszystko wraca do normy.

Czy może to być problem z przekaźnikiem świec bądź czujnikiem temperatury, który przesyła złe dane ?
Sprawdzałem świece i żadna nie jest spalona (nie wyciągałem tylko sprawdzałem czy jest obieg)

2. Dziwna sprawa bo ucieka mi płyn z chłodnicy tylko, że nie widać żadnych plam ani śladów na silniku albo chłodnicy (chłodnica nowa bo mi ją rozerwało bo jechałem bez płynu :/)
Czy może przepuszczać zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego? Co tydzień muszę dolewać około 300-500 ml płynu a tak nie powinno być :(

3. Przy gaszeniu samochodu szarpie mi całym autem. Mam obawy, że może to być któraś z poduszek silnika lub skrzyni :/ sprawdzałem podczas jazdy na 3 biegu gaz w podłogę i gwałtownie puszczam gaz i szarpie silnikiem jakby miało mi go wyrwać... na innych biegach podobnie.

Bardzo proszę o pomoc. Najważniejsza sprawa dla mnie to ta kontrolka silnika i problem z grzaniem świec. Nie chcę pakować kupę kasy i wymieniać po jednej rzeczy aż się dojdzie czyja wina tylko wolałbym na pewniaka kupić jedną rzecz i zlikwidować problem.

Mitsubishi Carisma 1.9TD 1997r. Silnik: F8QT

Pozdrawiam,
Maciek

robertdg - 23-01-2016, 16:31

Maciek940502 napisał/a:
Czy może to być problem z przekaźnikiem świec bądź czujnikiem temperatury, który przesyła złe dane ?
Sprawdzałem świece i żadna nie jest spalona (nie wyciągałem tylko sprawdzałem czy jest obieg)
Trzeba sprawdzić przekaźnik i jego wiązke, oraz podpiąc pod kompa i sprawdzić jaką temperature pokazuje czujnik temperatury silnika, ewentualnei sprawdzić go wg manuala.
Maciek940502 napisał/a:
2. Dziwna sprawa bo ucieka mi płyn z chłodnicy tylko, że nie widać żadnych plam ani śladów na silniku albo chłodnicy (chłodnica nowa bo mi ją rozerwało bo jechałem bez płynu :/)
Czy może przepuszczać zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego? Co tydzień muszę dolewać około 300-500 ml płynu a tak nie powinno być :(
Jak nei znajdziesz ewidentnego wycieku to możesz podejrzewać najgorsze - uszkodzenie głowicy lub jej uszczelki
Maciek940502 napisał/a:
3. Przy gaszeniu samochodu szarpie mi całym autem. Mam obawy, że może to być któraś z poduszek silnika lub skrzyni :/ sprawdzałem podczas jazdy na 3 biegu gaz w podłogę i gwałtownie puszczam gaz i szarpie silnikiem jakby miało mi go wyrwać... na innych biegach podobnie.
Auto na kanał i posprawdzać poduszki, nie ma na to innej receptury
sezar - 23-01-2016, 16:47

Skoro zapaliła ci sie kontrolka CHECK ENGINE to najlepiej wymrugaj błendy,zawór elektromagnetyczny na pompie wtryskowej cyka?
Maciek940502 - 24-01-2016, 08:06

robertdg, dzięki za pomoc :) z tym uciekaniem płynu właśnie tego się najbardziej obawiałem :( no ale cóż na wiosnę będę wymieniał rozrząd pod domem to z automatu ściągam głowicę i oddaję do sprawdzenia do znajomego, który się tym zajmuje. A wiesz jakie wartości powinien wskazywać sprawny czujnik temperatury? Bo u mnie podłączenie japońca pod komputer kosztuje 110zł jak się nie mylę :evil:

sezar, nie wiem bo nie słyszałem, a ma to związek z problem przy odpalaniu? Pompa wtryskowa była 2 lata temu regenerowana cała ...

robertdg - 24-01-2016, 08:24

3.3 - 3.8kΩ przy 20°C
Maciek940502 - 24-01-2016, 08:28

Dzięki :)
sezar - 24-01-2016, 16:06

błendy mozesz sam sprawdzic metoda na spinacz,ten elektrozawór jak mi padł to auto nie chciało zapalic a jak odpaliło to chodził jakby na 3 gary


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group