[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Nie przełącza się na gaz, zimne powietrze z kli
tzm0 - 25-01-2016, 14:34 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Nie przełącza się na gaz, zimne powietrze z kli Witam,
poryłem po forum i trudno mi było znaleźć jednoznacznie odpowiedź na pytanie. Mianowicie mam Gala 2.5 v6 zagazowanego.
Problemy są 2. Jeden to taki że Gal nie przełącza się na gaz, widzę że temperatura na zegarach rośnie, a kontrolka od sekwencji cały czas mruga, jakby czekał na temperaturę silnika. Wszystko niby spoko, ale pierwsza taka akcja wydarzyła mi się na autostradzie, jadę sobie, pełna kultura aż tu nagle pisk ostrzegawczy i wyłącza się gaz. Na początku myślałem że gaz się skończył, ale na liczniku dopiero 180km więc jeszcze ze 60 zostało do przejechania. Wyłączyłem silnik odpaliłem ponownie, włącza się gaz ponownie, wszystko niby OK.
Dojeżdżam do domu, auto na parking za domem, rano odwożę żonę do pracy (z 5km w sumie) i z reguły na gaz przełączał się w połowie drogi a ciepłym(w kabinie z klimatronika) zaczynał grzać kawałek dalej. A tu cały czas zimnym wieje, dojeżdżam do domu (10km) i zaczyna powolutku grzać ciepłe. Generalnie nie jest to sprawa temp na zewnątrz bo jest nawet cieplej niż wczoraj (ok +10 stopni) w UK.
Czy to może być wina czujnika temperatury, który idzie do ECU, ale jeśli tak to dlaczego wpływałoby to na temp. przełączanie gazu, tam jest chyba osobny czujnik?
Bartek - 25-01-2016, 15:30
Wygląda na padnięty termostat. Jak chłodnica nagrzewa się od samego początku rozgrzewania samochodu, to termostat do wymiany
tzm0 - 25-01-2016, 18:09
Wszystko jasne..... Podnoszę maskę - leci z chłodnicy.....
pappagiorgio - 25-01-2016, 18:29
hehehe ale człowiek czasów dożył. Spotkania ze znajomymi na fb, dzieci robią turnieje piłkarskie na ps4 przez sieć, a zamiast w książkę to się ludzie w internet na telefonie gapią, nawet jak się samochód psuje to pierwej na forum pytanie zadają
Nie bierz tego do siebie, piszę to w formie żartu sytuacyjnego ale jednak jak mi się samochód psuje to w pierwszej kolejności zaglądam pod maskę, czasami nawet profilaktycznie
tzm0 - 25-01-2016, 21:38
tyle że ja tam się gapiłem i nic nie widziałem wcześniej, ciemno było to niezbyt widziałem. dopiero dzisiaj przy słońcu zajrzałem w wentylator i było widać.
Owczar - 25-01-2016, 23:04
Jak nie działa ogrzewanie, to pierwsza rzecz którą się sprawdza- poziom płynu Chłodnica to standard po tylu latach. Posiadacze galanta dzielą na tych co kupili i na tych, którzy za chwilę będą kupowali. Taki wiek...
tzm0 - 26-01-2016, 10:01
Teraz już wiem
Już chłodnica zamówiona, na szczęście nie droga i łatwo to wymienić (65 funtów zapłaciłem za chłodnicę).
Czytałem na forum że nie ma nic trudnego to i sam sobie poradzę.
Jednak powiem Wam ważną rzecz taki off-top, miałem wcześniej Fiestę i ani połowy informacji na temat tego auta w necie nie można było wyczytać a tutaj.... Wszystko, dosłownie.... nawet jak wymienić żarówki w środku. Następny będzie fiat seicento (pierwsze ubezpieczenie w UK jest pieruńsko drogie na fiata seicento dla mnie 1600-1800 funtów rocznie, będę miał "padakę" tylko rok), a potem biorę Lancera albo znowu Gala(poszukamy może VR4 - sporo tego tutaj jest) dla siebie, a dla żony albo Colt (2008+) albo Jej wymarzony ASX, bo zawsze SUVa chciała.... Zobaczymy jak kasa pozwoli....
Owczar - 26-01-2016, 10:21
Wymiana jest banalna. Na pewno sobie poradzisz. A informacji jest trochę bo takie auta z reguły kupują pasjonaci, którzy dzielą się wiedzą.
Może seicento Sporting? Wdzięczne auto, nie rdzewieje i jest naprawdę wytrzymałe.
tzm0 - 27-01-2016, 17:12
Wymieniłem chłodnicę, już się nie przegrzewa, dziura była wielkości końcówki śrubokręta PH0.... Zalałem płyn, rozgrzałem auto (stało na parkingu aż się włączą wentylatory), podusiłem wąż ten na dole (z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego), ale jest następny problem.
Auto w środku dmucha zimnym (nawet jak jest rozgrzane) i dalej nie przełącza się na gaz. Jakieś pomysły co może być przyczyną? Dodaję że wentylatory się włączają a temperatura już nie rośnie powyżej połowy....
robertdg - 27-01-2016, 17:56
tzm0 napisał/a: | Zalałem płyn, rozgrzałem auto (stało na parkingu aż się włączą wentylatory), podusiłem wąż ten na dole (z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego), ale jest następny problem. | Jeżeli przewody wchodzące do nagrzewnicy są gorące to masz problem z zacinającą się klapą od sterowania obiegiem ciepłe-zimne, jezeli węze są zimne to układ albo nie jest drożny albo jest zapowietrzony - dla pewności możesz też sprawdzić czy reduktor jest ciepły
Owczar - 27-01-2016, 18:53
Możliwe, że termostat jeszcze się nie otworzył. Przejedz kawałek i potem dolej powoli płyn. Zostaw na noc. Następnego dnia dolej do zbiorniczka. Odpal i następnego dnia znowu sprawdź poziom. Jak masz zamontowany reduktor?
tzm0 - 27-01-2016, 19:08
Jeśli przewody idące do nagrzewnicy to te grube węże co idą od chłodnicy do silnika to oba są ciepłe - nawet bardzo (w rękach dam radę utrzymać). Reduktora od gazu nie macałem - zobaczę jeszcze (zaraz jadę do sklepu to przejadę z 4km w sumie będzie zobaczymy czy reduktor będzie ciepły czy zimny).
Bardzo serdecznie Wam dziękuję, kolejny raz upewniam się że po jakiejś padaczce będzie Mitsubishi
Myślałem o Toyocie i Nissanie, ale jednak ludzie w MM są przekonujący
plecho1 - 27-01-2016, 19:36
Jeśli chłodnica i grube przewody dochodzące do niej są gorące trochę przed włączeniem i kiedy pracują wentylatory to raczej termostat jest ok. Do nagrzewnicy idą cienkie przewody i w nie najprawdopodobniej wpięty jest reduktor i właśnie tam masz jakiś zator lub dalej te przewody są zapowietrzone. Ciekawe jak masz wpięty reduktor, czy szeregowo czy równolegle. Jeśli szeregowo, to także zapowietrzony reduktor nie będzie pozwalał rozgrzać nagrzewnicy co bedzie skutkowało brakiem ciepłego nawiewu.
tzm0 - 27-01-2016, 20:01
plecho1 napisał/a: | Jeśli chłodnica i grube przewody dochodzące do niej są gorące trochę przed włączeniem i kiedy pracują wentylatory to raczej termostat jest ok. Do nagrzewnicy idą cienkie przewody i w nie najprawdopodobniej wpięty jest reduktor i właśnie tam masz jakiś zator lub dalej te przewody są zapowietrzone. Ciekawe jak masz wpięty reduktor, czy szeregowo czy równolegle. Jeśli szeregowo, to także zapowietrzony reduktor nie będzie pozwalał rozgrzać nagrzewnicy co bedzie skutkowało brakiem ciepłego nawiewu. |
To by się zgadzało bo najpierw padł gaz (wyłączył się na autostradzie) a potem przestała działać nagrzewnica, teoria miałaby ręce i nogi. Wrzucę zdjęcie reduktora i może uda mi się zlokalizować źródło problemu.
plecho1 - 27-01-2016, 20:42
Wrzuć fotki bo to może sporo wyjaśnić.
|
|
|