Outlander II GEN Techniczne - Olej w dolocie turbiny
Aleksander1965 - 31-01-2016, 10:56 Temat postu: Olej w dolocie turbiny Panowie pytanie .Widze ,że w dolocie turbiny mam olej i to w dodatku czyściutki.Rozdmuchuje mi go po spodzie silnika.Wyczytałem,że to odma popuszcza ale do tego stopnia? Może miał ktoś taka przypadłość? Silnik 2,2 156km
alojso - 31-01-2016, 21:00
Zaznaczam, że mogę się mylić ale czysty olej w dolocie oznaczać może, że puszcza sama turbosprężarka. Jaki masz przebieg?
Moody - 01-02-2016, 20:16 Temat postu: Re: Olej w dolocie turbiny ---
Aleksander1965 - 01-02-2016, 20:28
alojso napisał/a: | Zaznaczam, że mogę się mylić ale czysty olej w dolocie oznaczać może, że puszcza sama turbosprężarka. Jaki masz przebieg? |
140000
paweldm - 10-02-2016, 13:55
Czy silnik bierze ci olej? U mnie przebieg 180 000km fabryczne turbo i nie bierze oleju. Wymiana co 15000km bez dolewek w trakcie, olej total ineo ecs 5w30.
Moody - 11-02-2016, 17:12
Odnoszę takie wrażenie, że te silniki nie biorą oleju. To co ew. ubywa to jest wypluwane właśnie przez takie odmy. Olej z turbiny, jeżeli by ciekła, nie dostawał by się do odmy bo ma stamtąd pod górkę i "pod wiatr".
W moim drugim aucie - benzyniaku lepiej to rozwiązali bo wężyk z odmy do filtra powietrza jest mocno pod górę więc co chlapnie to na bieżąco spływa z powrotem. Nie pomyśleli w tym PSA bo skoro tutaj jest z górki to chociaż po drodze powinna być jakaś pułapka. A tak to pewno dociera do turbiny. Muszę się nad tym zastanowić i coś z tym zrobić.
Aleksander1965 - 13-02-2016, 12:32
paweldm napisał/a: | Czy silnik bierze ci olej? U mnie przebieg 180 000km fabryczne turbo i nie bierze oleju. Wymiana co 15000km bez dolewek w trakcie, olej total ineo ecs 5w30. |
Silnik nie bierze oleju wymiana co 15 000 na olej taki sam jak Twój Total.Najprawdopodobniej odma puszcza kiedys na autostradzie dałem mu w palnik do 200/h i od tego momentu zaczęło sie.Olej który cieknie od tzwn części zimnej turbiny jest czyściutki jak nowy z butelki.Czy taką odmę się czyści?Jak to wyciągnąć lub jak trafnie zdiagnozować przyczynę wycieku?
[ Dodano: 14-02-2016, 17:49 ]
Znalazłem na ebay separator oleju czyli odmę bo wszystkie przesłanki wskazują na jej wadliwe działania kupie i wymienię zaledwie 100zł w serwisie Krzyczą 1200zeta!
alojso - 14-02-2016, 21:09
Separator oleju... weź butelkę/puszkę po coli 0,5l, wsadź tam wąż odmy i narób dziurek (od połowy wzwyż) o sumarycznej powierzchni większej lub równej powierzchni przekroju węża. Wyjdzie na to samo, a będziesz 100 zł do przodu.
Szef24 - 15-02-2016, 10:56
Kup i zamontuj separator par oleju od Lublina/Land Rovera jeśli jesteś pewien że to olej z odmy
http://forum.vwgolf.pl/vi...245424&start=56
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=94431
Aleksander1965 - 15-02-2016, 11:30
Panowie po głębszej analizie dochodzę do wniosku,że to nie odma olej dostaje sie do rury dostarczającej powietrze do turbiny od strony pokrywy klawiatury zaworów tam jest taka puszeczka do której zamocowany jest wąż łączący się z wężem dostarczającym powietrze do turbiny ten któy łączy sie z obudową filtra powietrza.
Szef24 - 15-02-2016, 14:36
No to właśnie z odmy, zazwyczaj znajduje się ona w pokrywie klawiatury
Aleksander1965 - 15-02-2016, 21:10
Szef24 napisał/a: | No to właśnie z odmy, zazwyczaj znajduje się ona w pokrywie klawiatury |
Ale nie w moim silniku 2,2 hdi 166km w tych silnikach jest to osobna tzwn skrzyneczka z trzema wężami
http://www.ebay.pl/itm/Ol...0-/321937388223
Moody - 15-02-2016, 21:34
Takie skrzyneczki są dwie - jedna ta z linka - jest na przodzie silnika. A druga właśnie na "klawiaturze".
Myślę, że przy bardzo dużej prędkości olej (mgła olejowa) dociera odmą aż do przewodu powietrza (pomiędzy filtrem powietrza a turbo). Prócz tego zalega oczywiście w tej górnej skrzynce. U siebie także po przejażdżce w okolicach 200km/h zauważyłem, że wejście odmy do przewodu powietrza jest mokre od oleju. Rozebrałem te przewody i wyczyściłem. Jak na razie jest sucho. Korci mnie aby zdjąć tą górną skrzynkę ale zbyt wiele tam rozmaitości do rozmontowania.
|
|
|