Galant - Ogólne - [EAx 97-04] Kody błędów w Galancie
jAZZMAN - 31-01-2016, 15:43 Temat postu: [EAx 97-04] Kody błędów w Galancie Aktualizacja 31-01-2016 - Dodałem kody błędów AYC dla VR-4
Na forum powygasały obrazki w starych postach. Poza tym jak w szukajce wpisałem "Galant kody błędów" i zaznaczyłem aby szukało wszystkich wyrazów to nie znalazłem kodów błędów.
Zamieszczam więc poniżej rozpiskę z kodami błędów do Galantów.
Jak odczytać błędy?
Było już wiele razy opisywane na forum. Powtórzę to jednak aby wszystkie informacje były w jednym miejscu.
Przy prawym kolanie kierowcy jest złącze diagnostyczne.
- Wyłączamy zapłon
- W gnieździe diagnostycznym zwieramy spinaczem do papieru (jak to kiedyś nazwał Pawlos "uniwersalnym narzędziem diagnostycznym do galantów") lub innym drucikiem piny pierwszy z czwartym (1 z 4).
- Włączamy zapłon
Będą migać kontrolki.
Jeśli migają szybko i bez przerwy to nie mamy błędów.
Długie mignięcie oznacza wielokrotność liczby 10 natomiast krótkie mignięcie oznacza wielokrotność liczny 1.
Dla przykładu 2 długie i 4 krótkie mignięcia oznaczają błąd 24. Natomiast dwa krótkie przerwa i cztery krótkie daje dwa błędy, pierwszy to 2 a drugi to 4.
Nie jestem pewien, ale część błędów może być odczytana tylko za pomocą komputera (np błędy klimatyzacji?)
ABS-2WD (miga kontrolka ABS)
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW (miga kontrolka N)
KLIMATRONIK
SILNIK 4G6 (miga kontrolka silnika CHECK ENGINE)
SILNIK 6A1 (miga kontrolka silnika CHECK ENGINE)
SILNIK DIESEL
SRS (miga kontrolka od poduszek powietrznych SRS)
TLC
TEMPOMAT
ZAPŁON oraz IMMOBILIZER
AYC
Jako że ktoś może władać gorszą "japoońszczyzną" niż ja to zamieszczam spolszczenie. Starałem się oddać sens i przekazać treść zrozumiale. Translator Goglowski okazał się niezastąpiony
Jak już wiemy, co boli naszego miśka to kasujemy błędy i patrzymy czy pojawią się na nowo. Aby to uczynić należy odłączyć klemę od akumulatora na chwilę (może być to 30 sekund a może być to czas długości jednego browara), dobrze jest po odłączeniu wcisnąć pedał hamulca aby wyładować resztki napięcia z instalacji).
Błędy, które kasują się po odłączeniu akumulatora:
- Silnik
Błędy, które NIE kasują się po odłączeniu akumulatora
- SRS (do ich wykasowania potrzebny jest specjalne urządzenie)
- ABS (można je wykasować samemu, sekwencja kasowania znajduje się poniżej)
ABS możemy skasować sami:
1. Zwieramy 1z4 pinem w gnieździe diagnostycznym.
2. Wciskamy hamulec.
3. Przekręcamy kluczyk na Zapłon, aż zapalą się kontrolki (nie odpalamy)
4. Puszczamy hamulec i wciskamy go 10 razy
5. Gasimy zapłon.
6. Przekręcamy stacyjkę w pozycji ON kontrolka ABS powinna migać szybko bez przerw co oznacza zero błędów.
Po odłączeniu akumulatora powinniśmy "nauczyć" samochód obrotów.... Zapewne niebawem volve opisze w poście poniżej taką procedurę
milo - 31-01-2016, 17:10
jAZZMAN napisał/a: | ABS możemy skasować sami:
1. Zwieramy 1z4 pinem w gnieździe diagnostycznym.
2. Wciskamy chamulec.
3. Przekręcamy kluczyk na Zapłon, aż zapalą się kontrolki (nie odpalamy)
4. Puszczamy chamulec i wciakamy go 10 razy
5. Gasimy zapłon.
|
6 przekręcamy stacyjke w pozycji ON kontrolka powinna migać co oznacza zero błędów
Hugo - 31-01-2016, 18:35
Pięknie. Masz może spis kodów błędoów AYC do Galanta VR-4/Legnum?
jAZZMAN - 31-01-2016, 20:04
milo, już poprawiam, dzięki.
Hugo, mam
Dodałem w pierwszym poście.
milo - 06-12-2017, 15:37
Przy kasowaniu błedów ABS jak wyżej w postach trzeba tylko szybko 10 razy wcisnąc hamulec wolno nic nie skasuje
madakelus - 04-09-2018, 18:51
Czemu nie widać tych kodów?
Potrzebuje kodów do automatycznej skrzyni biegów i nigdzie na forum nie mogę znaleźć...
Zgodnie z treścią pierwszego postu powinny być w nim wszystkie kody ale nie wyświetla mi ich...
Bizi78 - 04-09-2018, 22:07
madakelus napisał/a: | Czemu nie widać tych kodów? |
Bo hostingi się wysypały lub zażądały opłat .
Tutaj masz kody z manuala, którego możesz sobie ściągnąć z forum.
Dla 1999r.
Dla 2001r.
madakelus - 04-09-2018, 22:42
Jesteś wielki, dzięki
|
|
|