To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - COLT CJ0 zdechł

tommy11 - 02-02-2016, 09:31
Temat postu: COLT CJ0 zdechł
Witajcie,
wczoraj mój Colt zdechł. Jechał, jechał, bez jakichkolwiek problemów. Postój, odpalił normalnie, przejechał kawałek i zdechł. Na twardo. CJ0 98 rok 1,3.
Podjechałem z kolegą, żeby go ściągnąć, zapięliśmy linkę i z dwójki w trakcie holowania zapalił, ale tak nieśmiało, trzymał tylko wolne obroty. Dodanie gazu natychmiast go dusiło i gasł. Z rozrusznika nie chciał zapalić. Znów z linki zapalił i delikatnie dodając gazu udało mi się wtoczyć o własnych siłach do garażu. Już nie zapalił. Dodam, że auto było od lat garażowane, ale ostatni miesiąc spędziło niestety na dworze. Jeżdżę nim od blisko 10 lat i nigdy nie miałem awarii (kiedyś musi być pierwsza :) ). Poproszę o sugestie od czego zacząć, CE się nie świeci tj. po włączeniu zapłonu prawidłowo gaśnie po kilku sekundach.

plecho1 - 02-02-2016, 09:54

Mimo, że normalnie gaśnie, to można dla pewności wymrugać błędy mostkując piny 1 z 4 w złączu OBD, tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli błędów nie będzie to warto przyjrzeć się ciśnieniu paliwa lub samemu filtrowi paliwa.

tommy11 - 02-02-2016, 10:09

a napisze mi Kolega gdzie w Colcie szukać gniazda diagnostycznego? Nie wiem, bo do tej pory nie było mi potrzebne :)
Bizi78 - 02-02-2016, 10:17


tommy11 - 02-02-2016, 12:19

dziękuję ślicznie
plecho1 - 02-02-2016, 13:13

Tak jak na zdjęciu które załączył Bizi78, albo pin 1 łączysz z masa auta albo z pinem 4 który jest masą w złączu.
Hugo - 02-02-2016, 17:20

Jak ten rocznik to jeszcze ma aparat zapłonowy. Wykręć jedną świecę i sprawdź iskrę. Jeśli jej nie będzie lub będzie kiepska (pomarańczowo-żółta) to padł aparat zapłonowy.
tommy11 - 02-02-2016, 23:14

i wszystko (tak myślę) wskazuje na aparat. ECU błędów nie pokazało tj mruga sobie równomiernie silnik i abs, śmierdzi benzyną (po wykręceniu świecy była mokra) a iskra była pomarańczowa. Kopułka strasznie zarośnięta nagarem, czyszczenie nic nie dało i poza tym to wygląda na zmęczoną. Rozumiem, że tu trzeba kupic inny aparat, bo mój jest już złomem? Jak go ustawić? zaznaczyłem oczywiście pozycje przed wyjęciem, czy odwzorowanie na nowym zadziała?

[ Dodano: 02-02-2016, 23:26 ]
Jak myślicie, dobrze wnioskuję?
takie coś będzie ok? http://allegro.pl/aparat-...01.html#thumb/2
Dzięki

Hugo - 04-02-2016, 17:08

Jak jest do Twojej wersji silnikowej i rocznika auta to będzie OK. W Twoim padła cewka zapłonowa. Można ją wymienić, ale nie warto.
tommy1 - 06-02-2016, 00:00

Witajcie,
aparat wymieniony, kable też, świece przejrzane, iska w porządku, benzynę dostaje, pompka pracuje, z przewodu też leje. Uff, nie gada dalej. Padło podejrzenie że jest rozrząd przestawiony. Napiszcie proszę, na obudowie plastikowej przy kole na dole są 4 znaki: T, I, I, 10. Na który powinno być ustawione koło? Wg mnie na kole od rozrządu mechanik który zmieniał mi rozrząd jakiś czas temu naniósł swoje znaki o ćwierć obrotu w innym miejscu nić nacięcie. Jak to sprawdzić? który tłok i w jakim położeniu powinien być na którym znaku na dolnym kole? Spróbuję sprawdzić, może faktycznie przeskoczył. Zdjąłem pokrywę zaworów żeby zobaczyć, czy nie ma tak jakiś oznak zniszczeń, połamanych dźwigienek (gdyby faktycznie się porządnie przestawił, to chyba zawory są w stanie pogiąć/połamać to co jest dookoła wałka etc.? Nic, wszystko ładnie wygląda.
Macie jakieś pomysły? Jeżeli rozrząd będzie ok, to o co mu chodzi? ECU też zachowuje się ok, bez błędów i gaśnie, profilaktycznie odłączyłem akumulator, ale jak się spodziewałem - bez zmian.

Krzyzak - 06-02-2016, 19:06

Dolne koło pasowe ustawiasz na znak T (nacięcie na kole) wtedy zdejmujesz górną obudowę rozrządu (3 śrubki) i znacznik na kole zębatym wałka musi wskazywać na znacznik na obudowie silnika.
tommy1 - 06-02-2016, 23:30

rozrząd sprawdzony, to nie to.
wyeliminowane:
rozrząd
apartamenty zapłonowy
kable
benzynę podaje
ECU bez błędów
macie pomysł?

robertdg - 07-02-2016, 07:32

Iskra jest, paliwo jest, powietrze jest, sterowanie z ECU jest, synchronizacja rozrządu zgodna i nie chce palić :?:
Bizi78 - 07-02-2016, 09:19

Może ropę zatankowałeś :wink: .
tommy1 - 07-02-2016, 09:33

na to wychodzi. Ale diabeł tkwi w szczegółach. I o nie właśnie pytam, może wpadniecie o co chodzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group