Outlander II GEN Techniczne - Zaślepienie EGR w Outlander 2.0 DI-D
alojso - 02-02-2016, 10:30 Temat postu: Zaślepienie EGR w Outlander 2.0 DI-D Czy ktoś z Was to praktykował? Zaślepienie z dwóch stron będzie powodowało błędy ze strony silnika?
[ Dodano: 04-02-2016, 22:19 ]
Dla potomnych: trzeba wyłączyć EGR w komputerze.
Puzonik83 - 04-02-2016, 23:58
A Ty zaślepiłeś u siebie? Ja bym to chętnie zrobił bo ten EGR zasyfia tylko silnik i generuje koszty.
alojso - 05-02-2016, 07:44
Tak, chipowałem wczoraj Outka. Wprawdzie Pan przekonywał, że działającego dobrze egr nie ma co usuwać, bo odciąża on turbinę, ale po sprawdzeniu okazało się, że trochę się zacina, więc padła decyzja o usunięciu - zaślepka 30 zł, a zmiana w sofcie przy okazji chipu (gratis).
PS. Czytałem sporo o DPF'ach u nas i najczęściej pisze się o "otwartym DPF" (niby bezproblemowy, ale chiperzy zalecają wywalenie nawet ich bo prędzej czy później te problemy sprawiają), tymczasem - przynajmniej w moim egzemplarzu (2009 r, ale już po lifcie) DPF fabrycznie nie ma No, w końcu to VW, którego silniki spełniają wszystkie normy ekologiczne Zarąbiste auto, szkoda, że skończyła się ta ich współpraca (Mitsu z VW), bo miało to masę zalet
[ Dodano: 07-02-2016, 20:20 ]
Jednak nie jest tak różowo. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów auto wchodzi w tryb awaryjny (przyspieszanie 0-100km/h w czasie 40 sek...). Więc albo zaślepienie EGR albo chip coś zepsuły
Puzonik83 - 08-02-2016, 00:21
Może być EGR, gdzieś na forum VAG czytałem, że niektóre 2.0TDI wchodzą w tryb awaryjny po zaślepieniu, ale już nie pamiętam czy jest na to lekarstwo.
rezon - 08-02-2016, 10:04
alojso, podjedź do magika, który chipował auto - powinien dopasować program do zaślepionego EGR'u
alojso - 08-02-2016, 11:33
Auto dziś oddane do magika, dam znać gdy będzie coś wiadomo. Też obstawiam EGR, choć to jednak trochę dziwne, bo jeszcze rozumiem gdyby był tylko zaślepiony, ale on został też wyłączony w ECU właśnie podczas chipowania. No i dziwne jest to też o tyle, że EGR działa na wolnych obrotach, a moc traciłem po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach.
[ Dodano: 08-02-2016, 17:02 ]
Ponoć problem rozwiązany (gość zrobił 40km + ja 10km) i jest ok. Przyczyna to za duża wartość doładowania w jednym momencie, prawdopodobnie pochodna zaślepienia EGR.
darudek - 12-04-2016, 12:54
Któryś tam mój poprzedni samochód to był Audi a4 z 2.0 TDi . Po jakimś czasie zaczął szarpać podczas przyspieszania w okolicy 2000 obrotów. Problemem okazał się EGR a jak wiadomo to praktycznie ten sam silnik. W audi były dwie metody zaślepiania:
- zaślepienie pełne i usuniecie programowe;
- wstawienie zaślepki z wywierconą dziurka fi ok 8 mm.
ja z racji, ze nie robiłem tam chipa to wybrałem sposób nr. 2 co nie skutkowało żadnymi błędami a audi zaczęło jeździć płynnie bez szarpnięć. Może i w przypadku 2.0 DiD zaślepka z dziurką przyniosłaby oczekiwany efekt.
|
|
|