To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Centralny na pilota MAXICAR

bakemark - 02-02-2016, 16:57
Temat postu: Centralny na pilota MAXICAR
Czesc.
Kupilem sterownik zamka centralnego MAXICAR 686-2195 poniewaz przy zakupie auta dostalem jeden kluczyk i nie mial pilota.
Mecze sie z montazem 3 dzien i nic nie zdzialalem, probowalem sie wpiac w przewody w kostce w slupku pod kierownica ale wszystkie kombinacje nic nie daly.
Do silownika w drzwiach idzie 5 przewodow ( czarny,rozowy,bialy,niebiesko-czerwony,pomaranczowy) ze sterownika wychodzi (bialy,zolty,rozowy,niebieski,brazowy).
Nigdzie nie znalazlem informacji o probie montazu do lancera takiego sterownika, moze ktos z Was cos poradzi, moze jest jakis inny sposob na zamykanie/otwieranie z pilota.
Z gory dziekuje.

plecho1 - 02-02-2016, 19:48

Jeśli do siłownika idzie 5 przewodów to dwa (pewnie grubsze) to zasilające i te Cię nie interesują. Interesują Cię mianowicie 2 sterujące z tych trzech pozostałych. Najprawdopodobniej masz sterowanie masa i jeden z tych trzech to masa. Kiedy złączysz ją z jednym z tych dwóch pozostałych, to zamek się zamknie a jak z drugim, to zamek się otworzy. Na początku powinieneś skonfigurować nowy sterownik do pracy z centralnym sterowanym masa i później podłączyć odpowiednie dwa przewody sterujące pod odpowiednie dwa sterujące idące do siłownika.
bakemark - 02-02-2016, 20:56

tak wyglada schemat



teraz, ktorym schematem i w ktorym miejscu to laczyc, bo gdzies wyczytalem ze trzeba laczyc w drzwiach a nie na slupku przy kostkach.
Mozliwe ze sterownik jest w drzwiach?

plecho1 - 02-02-2016, 23:14

Szkoda, że tego obrazka nie da się powiększyć. Tak jak pisałem wcześniej, najpierw konfigurujesz sterownik według dołączonych schematów do sterowania masą co pewnie wiąże się z połączeniem odpowiednich dwóch przewodów z przewodem masowym a później dwa przewody sterujące, wychodzące z tego sterownika, łączysz z przewodami sterującymi oryginalnego centralnego. Jeśli masz możliwość zamykać centralnym zamkiem z drzwi pasażera lub z klapy bagażnika, to nawet jeśli sterownik jest w drzwiach, to i tak nie trzeba koniecznie podłączać się w drzwiach.
bakemark - 03-02-2016, 08:47



Czyli na poczatku podlaczam przewody z centralki (czerwony do plusa) a ( czarny z brazowym do minusa) potem mam z przwodow ( bialy, rozowy, pomaranczowy, niebiesko-czerwony) wytypowac dwa zasilajace, ktorych mam nie ruszac a w dwa pozostale wpiac sie wedlug tego schematu? Dobrze rozumie?

plecho1 - 03-02-2016, 12:08

Tak dobrze, jeśli te
bakemark napisał/a:
( bialy, rozowy, pomaranczowy, niebiesko-czerwony)
idą do siłownika w drzwiach kierowcy. Łatwo jest wytypować które to zasilające, wystarczy probówka samochodowa, jeden styk probówki podłączasz do masy auta a drugim dotykasz do jednego z tych pięciu przewodów. Jeśli podczas zamykania lub otwierania centralnego zamka probówka się zaświeci, to będzie to jeden z zasilających. Przy zamykaniu +12V powinno pojawić się na jednym a przy otwieraniu +12V powinno się pojawić na drugim zasilającym. W ten sposób powinieneś znaleźć te dwa zasilające siłownik pod które się nie wpinasz. Natomiast który jest sterujący otwieraniem a który jest sterujący zamykaniem możesz namierzyć poprzez stykanie ich z masą auta. Dla bezpieczeństwa jednak najlepiej robić to poprzez jakiś bezpiecznik samochodowy o małej wartości, najlepiej przez mniejszy niż 5A. W razie jakiejś pomyłki spali się tylko ten bezpiecznik a nie sterownik zamka czy jego bezpiecznik.
bakemark - 04-02-2016, 11:05

robilem zwarcie z kazdym z tych przewodow i nic!!!

na 2 przewodach na mierniku pokazuje 2V jak sie przytrzyma kluczyk na otwieraniu/zamykaniu a na 2 pozostalych pokazuje tylko przez chwile napiecie 10-12V przy przekrecaniu kluczyka.


cobretti - 04-02-2016, 11:18

bakemark napisał/a:
robilem zwarcie z kazdym z tych przewodow i nic!!!

na 2 przewodach na mierniku pokazuje 2V jak sie przytrzyma kluczyk na otwieraniu/zamykaniu a na 2 pozostalych pokazuje tylko przez chwile napiecie 10-12V przy przekrecaniu kluczyka.

Obrazek


Grubo takie vagulce w aucie :lol:

Proponuje inny tok myślenia. W poprzednich miskach gdy dokładałem piloty zawsze wpinalem pod sterowanie. Naj szybciej to ściągasz tapicerkę drzwi kierowcy i dojść do kabli mikro styku przy zamku. Sterowanie będzie albo dwie masy albo na jednym i tym samym przewodzie masa i masa po oporniku chyba 100k. Jeszcze jedna wskazuwka, przy próbach drzwi zamknięte bo auto może nie łapać zamykania na otwartych drzwiach.

Albo jeszcze inaczej szybciej Ci wytłumaczę 666066113

bakemark - 04-02-2016, 11:32

Przy zamku mam 5 przewodow, 4 z nich sa na tej kostce brakuje tylko czarnego, ktory przy zamku jest a na kostce nie ma. Moze to on jest najwazniejszy?

A tak mi pokazuje miernik.

Różowy podpiety z masa pokazuje -0,55 przy zamknieciu 0,00 a otwarciu -2,2
Pomaranczowy podpiety z masa pokazuje -0,55 przy otwarciu 0,00 a zamknieciu -2,2
Biały pokazuje przy otwieraniu przez chwile 10V
Niebieski pokazuje przy zamknieciu przez chwile 10V


A na reklamie bylo napisane ze taki latwy montaz :) )

[ Dodano: 04-02-2016, 13:18 ]

plecho1 - 04-02-2016, 15:26

Wychodzi na to, że biały i niebieski to zasilenie siłownika. Czarny może być masą przykręconą gdzieś do blachy wewnątrz drzwi. Może spróbuj nakłuć ten czarny jakąś szpilką i pomierz co się na nim dzieje podczas zamykania i otwierania. Jeśli w kabinie masz przełącznik do zamykania i otwierania centralnego to też tam można spróbować się podłączyć.
bakemark - 04-02-2016, 16:52

to wiazka na drzwiach


cobretti - 05-02-2016, 00:24

Nie ogarniam
bakemark - 05-02-2016, 07:29

na czarnym przewodziku miernik nic nie pokazuje
jak polacze czarny z rozowym lub pomaranczowym to przy zamykaniu/otwieraniu lampka probowki sie swieci a jak polacze czarny z bialym lub niebieskim to wywala bezbiecznik

plecho1 - 05-02-2016, 07:49

Tak jak pisałem wcześniej biały i niebieski to raczej zasilanie siłownika i z nimi nic nie robisz. A sprawdzałeś czy czarny ma przejście do masy lub jak jeden koniec probówki podłączysz do jakiegoś przewodu +12V a drugi do tego czarnego to czy probówka się świeci?
bakemark napisał/a:
jak polacze czarny z rozowym lub pomaranczowym to przy zamykaniu/otwieraniu lampka probowki sie swieci

Jak dokładnie to sprawdzasz, gdzie podłączasz wtedy probówkę że się zaświeca?
A jak bezpośrednio łączysz czarny z różowym lub pomarańczowym to czy zamek się otwiera lub zamyka?

bakemark - 05-02-2016, 07:59

probowke podlaczam do masy karoseri a drugi koniec do rozowego/pomaranczowego wtedy jak otwieram/zamykam zaswieca sie ale kiedy probuje spiac czarny z rozowym lub pomaranczowym bezpiecznikiem wtedy centralny nie dziala.



jak podlacze plus z czarnym to probowka swieci :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group