To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - 1.8GDI- błąd 79 i 92

romek atomek - 04-02-2016, 09:25
Temat postu: 1.8GDI- błąd 79 i 92
Witajcie - no i się dochlapałem ..

jazda z pracy - nagle chce mu się zgasnać - podgazowałem .. on w tryb awaryjny - chceckengine mruga - podbił na 2000 obrotów - ale mocy nic .. na półsprzęgle na krawęznik wjechałem ...


wyłaczyłem silnik z kluczyka ... po 10 sek . właczyłem - wszystko normalnie ... dojechałem do domu .. szukanie kabelka .. laptop ...

błędy wywaliło

79 APS main
92 ETV MTR FB

i o ile sprawdzić przeczyścić zaadoptować przepustnicę - wiem .. wiem jaki objaw jak się magnesy odkleją etc .. i to sprawdzę ( ciemno obecnie ) ... o tyle błąd 79 .. zgłupiałem ..


logi z evoscana z pracy silnika na biegu jałowym .. nie wiem czy coś tam widać będzie ..
https://drive.google.com/file/d/0B02_tRmRoxoJUnAxWEZXZzNaekk/view?usp=sharing


ktoś coś ? jakieś sugestie ? proszę ;( ..

[ Dodano: 03-02-2016, 09:04 ]
UP

dogrzebałem się gdzieś że (...)92 electronic throttle valve feed back usually means replacement of etv is required with an ecu software update to prevent it happening again! 79 tps throttle posistion sensor 1st channel will be stored along with 92. Basically the target throttle opening does'nt match the actual posistion.(...) co by znaczyło tyle co rozbieżność w odczycie z TPS'a a rzeczywiste położenie przepustnicy - może TPS się był przestawił ... ? bo fakt faktem - ustawiałem go kiedyś wg opisu na forum z miernikiem / voltomierzem.

na dziś - rano nauczyłem obrotów - później 200m pod sklep po pączki .. zgasł przy parkowaniu / obciążenie z wspomagania .. odpaliłem normalnie - zostawiłem właczonego pod sklepem, do pracy dojechałem normalnie ...

dzię będę przegladał przepustnicę ... jak wracamy teraz po pracy = ciemno ;( .. no ale co zrobić...

[ Dodano: 07-02-2016, 12:29 ]
dziś wyczyściłem przepustnicę .. lekko brudna - poszła w ruch szzczoteczka do zębów i wd 40 - później szmatka do czysta .. rok temu czyszczona więc nagar nie był twardy ... raczej tłusty..

TPS lekko przestawiony - w spoczynku na zamknętej przepustnicy pokazywał 0,47V - podciągnąłem do 0,49 .. nastepnie adaptacja .. nauka obrotów .. i zobaczymy ..

yanes - 07-02-2016, 12:58

Mnie pomogło wysłanie przepustnicy do firmy http://bba-reman.com/cont...ct_bba_reman_pl problemy się od razu skończyły.Nie pamiętam ale u mnie był chyba błąd 94 i większość mechaników tylko czyszczenie przepustnicy by robiła.
romek atomek - 07-02-2016, 16:56

żona dziś jeździła - parę wypadów do miasta .. ponoć już jest ok - zobaczymy na jak długo ..
dareqq - 08-02-2016, 11:44

A jak to jest koledzy z tym odklejającym się magnesem? Jakie objawy i gdzie on się znajduje?
Bizi78 - 08-02-2016, 12:58

Tutaj ze wschodu co nieco o magnesie.
http://autodata.ru/articl...nnosti_remonta/

dareqq - 08-02-2016, 14:03

Oszkurde, po ruski nie ogarnjam
apg2312 - 08-02-2016, 14:36

Ech...
https://translate.google.pl/translate?sl=ru&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fautodata.ru%2Farticle%2Fall%2Fetv_motor_osobennosti_remonta%2F&edit-text=
Tłumaczenie jest jakie jest, ale można chyba zrozumieć o co chodzi.

romek atomek - 08-02-2016, 15:10

dareqq napisał/a:
Oszkurde, po ruski nie ogarnjam


tu masz wersję kinową : https://www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA

jechałem dziś do pracy - i chyba już nie chce gasnąć .. na luzie nie zbija obrotów tak nisko jak wtedy .. oby to było to ... trzeba pojeździć .. więcej ..
nie 6km do pracy i wszystko ..

generalnie ma przepustnica chodzić gładko - bez oporów .. luźno na osi ( oczywiście odpiąć sterowanie przepustnicy - zostawić sam TPS ) ..

by zobaczyć czy nie wariuje jak na filmie - zapiąć sterowanie przepustnicy ..

spider_st - 09-02-2016, 14:11

Panowie u mnie był problem z magnesami tzn odkleiły się a ja w ramach naprawy jeszcze je połamałem. Ale jest na forum koleżka który je przykleja a nawet składa jak są popękane. Jak coś to mogę dać namiar na prv.
dareqq - 09-02-2016, 14:42

Myślę, że sam to ogarnę. rozumiem, że obroty falowały delikatnie?
romek atomek - 09-02-2016, 15:19

dareqq napisał/a:
Myślę, że sam to ogarnę. rozumiem, że obroty falowały delikatnie?

ale przeca TY masz MPI - tam jest na linkę - popraw mnie jeżeli się mylę.. w GDI jest serwomechanizm / siłownik sterowany elektronicznie - a nie na sznurek ;) im bardziej ciągniesz tym szybciej jedziesz

dareqq - 09-02-2016, 15:55

No jest na linke :d ale coś utrzymuje obroty na wolnym. Myślałem że tam też magnes


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group