Pajero III - 3.2 DiD nie wkręca obrotów
dziadek - 05-02-2016, 20:02 Temat postu: 3.2 DiD nie wkręca obrotów Witam wszystkich cieplutko
3.2 DiD pięknie odpala żadnej chmurki czarnej, niebieskiej, białej; na wolnych obrotach pięknie pracuje lepiej niż audi czy mesio; napędza się z mocą którą ma ale ............... no właśnie dochodzi do około 3000 obrotów i go coś trzyma wręcz dusi. Na trasie rozbujam go do 140 ale nie wkręce go wyżej - niż 2800. EGR czyszczony ślepiony, tłumnik rozpinany - może ktoś podpowie w czym problem
KrzysG - 05-02-2016, 20:57
Mialem podobnie i przyczyna byl podbity bak blokujacy ssak. Po wybiciu baku i poprawieniu mocowania filtra na ssaku jest ok.
szysza85 - 05-02-2016, 21:18
max 3000 obr/min swiadczy to zazwyczaj ze auto jest w trybie awaryjnym,
dziadek - 06-02-2016, 07:57
szysza85 napisał/a: | max 3000 obr/min swiadczy to zazwyczaj ze auto jest w trybie awaryjnym, | podpinany był pod kompa i ten wskazał jedynie błąd EGR; żaden check się nie świeci; jak jest z tym trybem awaryjnych ?? jaka procedura z niego wyjść ?? coś trzeba skasować ?
[ Dodano: 06-02-2016, 07:59 ]
KrzysG napisał/a: | Mialem podobnie i przyczyna byl podbity bak blokujacy ssak. Po wybiciu baku i poprawieniu mocowania filtra na ssaku jest ok. | gdzie jest ten ssak ? w baku ? czy trzeba wyjąć bak ?
szysza85 - 06-02-2016, 10:28
a sprawdzales czy masz zbiornik wgiety ?? jezeli nie to chyba niema potrzeby wyciagania ssaka dalej stawiam na tryb awaryjny ale skoro zade check sie nie swieci, moze zarowka wyciagnieta, mialem tak przy poprzednim aucie
TangoKK - 06-02-2016, 14:16
szysza85 napisał/a: | dalej stawiam na tryb awaryjny ale skoro zade check sie nie swieci, moze zarowka wyciagnieta, mialem tak przy poprzednim aucie |
Co ty z tym trybem awaryjnym powtarzasz to jak jakąś mantrę. To tak jak byś powiedział komuś kto kaszle, że jest chory. Tryb awaryjny to nie usterka tylko objaw, a to właściciel widzi doskonale. Raczej chyba oczekuje żeby pomóc przy zlokalizowaniu usterki.
szysza85 - 06-02-2016, 17:55
Moze zarowka wyciagnieta z check-a i dla tego nie swieci, to byla moja rada zeby sprawdzic, a ty kolego TangoKK zamias kogos upominac sam bys cos doradzil bo tym postem raczej nikomu nie pomogles
dziadek - 06-02-2016, 19:01
Cytat: | Moze zarowka wyciagnieta z check-a i dla tego nie swieci, to byla moja rada zeby sprawdzic, a ty kolego TangoKK zamias kogos upominac sam bys cos doradzil bo tym postem raczej nikomu nie pomogles
_________________ | żarówka jest - jak przekręce kluczyk to checku się świeci; w poniedziałek dobiorę się do baku moze pomoże
Georg - 06-02-2016, 19:38
dziadek napisał/a: | dochodzi do około 3000 obrotów i go coś trzyma wręcz dusi. Na trasie rozbujam go do 140 ale nie wkręce go wyżej - niż 2800. EGR czyszczony ślepiony, tłumnik rozpinany - może ktoś podpowie w czym problem |
Sprawdź ustawienie "motyla" w przepustnicy dławiącej na dolocie.
KrzysG - 06-02-2016, 22:19
Mozesz podac paliwo do filtra z pojemnika, wtedy zobaczysz czy wkreca sie na postoju (tylko dla dobra turbiny, nie gas od razu silnika niech pochodzi na wolnych obrotach). Na forum byl gdzies opis jak zrobic by-pass i wtedy mozna zrobic jazde testowa. Co prawda w komorze silnika ( jesli jest 1 akumulator) jest miejsce na pojemnik, ale to za blisko silnika wiec radze nie ryzykowac umieszczania tam pojemnika.
TangoKK - 07-02-2016, 07:11
KrzysG napisał/a: | Mozesz podac paliwo do filtra z pojemnika, wtedy zobaczysz czy wkreca sie na postoju (tylko dla dobra turbiny, nie gas od razu silnika niech pochodzi na wolnych obrotach). Na forum byl gdzies opis jak zrobic by-pass i wtedy mozna zrobic jazde testowa. Co prawda w komorze silnika ( jesli jest 1 akumulator) jest miejsce na pojemnik, ale to za blisko silnika wiec radze nie ryzykowac umieszczania tam pojemnika. |
Nie ma obawy diesel to nie benzyna, jeżeli nie ma drugiego aku można umieścić bańkę po lewej stronie silnika. Musiałbyś zasilanie i powrót przeprowadzić do tej bańki. Zanim wymieniłem zbiornik paliwa jeździłem na tej prowizorce prawie dwa miesiące. Zmieściła mi się tam bańka 10 litrowa.
dziadek - 07-02-2016, 07:52
KrzysG napisał/a: | Mozesz podac paliwo do filtra z pojemnika, wtedy zobaczysz czy wkreca sie na postoju (tylko dla dobra turbiny, nie gas od razu silnika niech pochodzi na wolnych obrotach). Na forum byl gdzies opis jak zrobic by-pass i wtedy mozna zrobic jazde testowa. Co prawda w komorze silnika ( jesli jest 1 akumulator) jest miejsce na pojemnik, ale to za blisko silnika wiec radze nie ryzykowac umieszczania tam pojemnika. | też o takim rozwiązaniu myślałem zanim dobiorę się do baku; z tym że auto na postoju wkręcę na obroty a podczas jazdy go trzyma; może jeszcze do nastawnika (regulatora) pompy warto się dostać i spróbować go wyczyścić; czy ktoś z tym nastawnikiem walczył - na co zwrócić uwagę i czy to gra warta zachodu ?
szysza85 - 07-02-2016, 08:18
ktos juz pisal jak wyczyscic nastawnik, jak poszukasz na forum to znajdziesz, wiem tez ze w razie czego mozesz zadzwonic do niego i krok po kroku powie ci co trzeba zrobic, jak znajde to podam ci link
TangoKK - 07-02-2016, 09:21
dziadek napisał/a: | może jeszcze do nastawnika (regulatora) pompy warto się dostać i spróbować go wyczyścić; czy ktoś z tym nastawnikiem walczył - na co zwrócić uwagę i czy to gra warta zachodu ? |
Skontaktuj się z tym gościem na PW ostatnio sam czyścił nastawnik dawki paliwa zeeb
Z tego co pisał zajmuje mu to 30 min
dziadek - 08-02-2016, 18:18
KrzysG napisał/a: | Mozesz podac paliwo do filtra z pojemnika | dzisiaj zrobione banieczka 10 literków i kilka przewodów oraz nowa ropa; idzie jak wściekły na obroty się wkręca jak trzeba; diagnoza - chyba zbiornik jego ssak , przewody; podziękowania dla wszystkich ; pomagasy śle
|
|
|