Pajero III - [3.2 DID] 3.2 DID spadek mocy, dziwny rozruch
Bobix012 - 07-02-2016, 11:49 Temat postu: [3.2 DID] 3.2 DID spadek mocy, dziwny rozruch Witam jestem tu nowy czytałem różne posty ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Mam Pajero rok 2002 3.2 DID przebieg około 240 tys. . Więc w moim pajero są takie objawy:
1. Spadek mocy, objawia się tym że podczas pracy w pewnym momencie gdy dodaje gazu autko bardzo słabo ciągnie choć pracuje w całym zakresie obrotów a gdy się zatrzymam i gwałtownie dodaję gazu w zakresie 1000 do 2000 obrotów przebiera, natomiast po jakimś czasie samo wszystko ustaje i autko zapiernicza normalnie
2. Inny objaw to odpalanie. Na bardzo dużych mrozach odpala na strzał niema z nim problemu, natomiast jak odpali przejadę 20, 5, czy 100 kilometrów niema znaczenia czy zimny czy już rozgrzany dzieje się tak że odpalam jak załapie puszczam rozrusznik a on gaśnie, odpalam ponownie i zapala bez problemu, a czasem zdarza się tak że kilka razy pod rząd gaśnie, czasami jest tak że przez długi czas odpala normalnie i jest wszystko ok
Czy ktoś z was miał takie problemy i co było przyczyną.
Pozdrawiam
zbyszekm2 - 08-02-2016, 09:02
Zajrzyj do filtra paliwa, wytrzeb jego zawartość z jednej i drugiej strony (korek na dole wykręć) do czystego pojemnika. I przyświeć latarką i napisz mi co jest?
Bobix012 - 08-02-2016, 15:43
Ok sprawdzę ale dopiero w przyszłym tygodniu ponieważ musiałem wyjechać na delegację. Pozdrawiam.
[ Dodano: 08-02-2016, 15:44 ]
A co tam może się znajdować chodzi o te opiłki z baku ??
Grzegorz76 - 08-02-2016, 19:23
Bobix012 napisał/a: | A co tam może się znajdować chodzi o te opiłki z baku ?? | Tak coś w rodzaju brokatu
Bobix012 - 14-02-2016, 21:29
Witam panowie wróciłem z delegacji będę w tygodniu zabierał się za mojego miśka ale przyszła mi na myśl jedna rzecz, a dokładnie czy wszystko jest ok z turbiną. Więc mam pytanie czy turbina w pajero posiada zmienna geometrie łopatek bo nie wiem posiada bączek podciśnienia przy turbinie ale czy ma zmienną geometrie. Wiem z doświadczenia że łopatki w takim turbo lubią się zapiekać przez co autko odcina i ledwo jedzie miałem audi z taką turbiną czyściłem i auto jeździło normalnie. Bo jeżeli w miśku turbo jest zwykłe to wtedy mogę takie podejrzenie wykluczyć.
zbyszekm2 - 15-02-2016, 09:09
Nie ma zmiennej geometrii.
Bobix012 - 17-02-2016, 17:32
Witam panowie jestem właśnie po przeglądzie filtra i jest tak jak mówiliście w paliwie są opiłki i to bardzo bardzo dużo. Próbowałem magnesem i przyciąga je do siebie. Teraz pytanie wymiana baku jaki koszt i co dalej z pompą i układem paliwowym jak wymienię bak to wyczyści go paliwem czy trzeba dawać do czyszczenia i jaki jest koszt ?? Mechanik powiedział że się złuszcza pompa i wraca powrotem do baku ten syf ale wydaje mi się że za dużo tego jak na pompę. Ok czekam na info od was
jan krupa - 17-02-2016, 18:24
Luszczy się wewnętrzna powierzchnia baku a nie pompa
TangoKK - 17-02-2016, 20:04
Bobix012 napisał/a: | Mechanik powiedział że się złuszcza pompa i wraca powrotem do baku ten syf ale wydaje mi się że za dużo tego jak na pompę |
Lepiej zmień mechanika
zbyszekm2 - 18-02-2016, 10:27
Bobix012 napisał/a: | Witam panowie jestem właśnie po przeglądzie filtra i jest tak jak mówiliście w paliwie są opiłki i to bardzo bardzo dużo. Próbowałem magnesem i przyciąga je do siebie. Teraz pytanie wymiana baku jaki koszt i co dalej z pompą i układem paliwowym jak wymienię bak to wyczyści go paliwem czy trzeba dawać do czyszczenia i jaki jest koszt ?? Mechanik powiedział że się złuszcza pompa i wraca powrotem do baku ten syf ale wydaje mi się że za dużo tego jak na pompę. Ok czekam na info od was |
jakie musiały by być luzy w tej pompie po wyprodukowaniu tylu opiłków.
Jak się w pompie wytrze coś o mikron to ona już przestaje podawać paliwo.
Bobix012 - 23-04-2016, 19:12
Witam. Wymieniłem bak na bak z tworzywa, oddałem pompę do czyszczenia bo faktycznie bak się złuszczał, po wyczyszczeniu pompy przeszła kalibrację wszystkie parametry w normie w środku pompa ma nieduże ślady użytkowania i mechanik stwierdził że nic się nie powinno dziać dalej z pompą, lecz problem odpalania na ciepłym silniku pozostał i dzisiaj po raz pierwszy od czyszczenia pompy autko straciło moc i wtedy mocno dymił na czarno i za każdym razem po zgaszeniu nie mogłem odpalić bez meczenia i dodania gazu. Trochę nim pojeździłem i się opamiętał znów ciągnie normalnie.
Więc panowie pytanie , co to jeszcze morze być dodam że na zimnym silniku i dużych mrozach nigdy się nie zdarzyło żeby nie odpalił.
zbyszekm2 - 25-04-2016, 11:56
EGR
Nastawnik
Bobix012 - 25-04-2016, 17:11
Witam dzisiaj zaślepiłem EGR, w moim Pajero jest ten elektryczny. Chyba jest nie do końca sprawny bo gdy zapaliłem auto przyłożyłem rękę do EGR, kolega dodał gazu to zasysało mi rękę a wydaje mi się że nie powinno bo w momencie dodania gazu powinien zamknąć dolot spalin do kolektora ssącego a piszę że nie do końca sprawny ponieważ nie wywala błędu. Teraz będę testował czy złapie muła
A co do odpalania to zobaczymy dalej, ale przyszedł mi do głowy pomysł jeśli np czujnik położenia wału będzie szwankował to czy może występować problem z odpalaniem ?? Znajomy mówił że miał kiedyś taką przypadłość w innym samochodzie komputer błędu nie pokazywał a czujnik położenia był uszkodzony. I że auto na zimnym paliło a na ciepłym szwankowało gasło nie chciało palić.
I tak w sumie czy w Pajero taki czujnik jest i gdzie??
|
|
|