To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - dymi po remoncie głowicy

BartoszZ - 13-02-2016, 17:28
Temat postu: dymi po remoncie głowicy
Koledzy Problem jest następujący, silnik po remoncie głowicy. Po odpaleniu dymi na siwo na niskich obrotach, wyrzuca również spaliny po odkręceniu korka wlewu oleju lub wyciągnięciu bagnetu natomiast wówczas przestaje dymić z wydechu. Temperatura stoi w miejscu, auto bardzo dobrze się zbiera. To wszystko co na razie mogę stwierdzić po odpaleniu i krótkiej przejażdżce. Jakieś pomysły, sugestie?
milo - 13-02-2016, 19:06

BartoszZ napisał/a:
silnik po remoncie głowicy.

Co dokładnie było robione ?

BartoszZ - 13-02-2016, 19:26

Jeśli chodzi o głowice to komplet, frezowanie gniazd, zawory, sprawdzenie na szczelność, planowanie.
Czy jest możliwość żeby przy szczelnej głowicy, pierścienie nie wytrzymywały kompresji i stąd ten dym spod korka?

milo - 13-02-2016, 19:36

BartoszZ napisał/a:
Czy jest możliwość żeby przy szczelnej głowicy, pierścienie nie wytrzymywały kompresji i stąd ten dym spod korka?

Jak było wczesniej przed remontem ?

BartoszZ - 13-02-2016, 19:47

Spory ubytek wody w chłodnicy, siwy dym, z wydechu "pluł" czymś w rodzaju mieszaniny oleju z woda.
milo - 13-02-2016, 20:32

Czyli takie same objawy co wczesniej
Sprawdzałes odme ?
Najlepiej zmierz cisnienie na cylindrach
Sprężanie powinno być 30,4 bara min 22,4 bara jak jest turbo spręzarka chłodzona cieczą
Jeśli nie to 26,5 bara min 18,8 bara max róznica 2,9 bara

jawaldek - 13-02-2016, 21:24

BartoszZ napisał/a:
Jeśli chodzi o głowice to komplet, frezowanie gniazd, zawory, sprawdzenie na szczelność, planowanie.
Czy jest możliwość żeby przy szczelnej głowicy, pierścienie nie wytrzymywały kompresji i stąd ten dym spod korka?
A śruby nowe czy na tych samych pojechałeś ??
BartoszZ - 13-02-2016, 21:56

Śruby nówki sztuki, dokręcone zgodnie z momentem podanym w serwisówce, nie oszczędzałem na częściach dlatego trochę mnie ta sytuacja zdziwiła.
jawaldek - 14-02-2016, 08:34

BartoszZ napisał/a:
trochę mnie ta sytuacja zdziwiła
czy stawia totalną zasłonę dymną czy lekki biały dymek ?? czy po nagrzaniu silnika nadal to występuje ?? może jednak pogoda/wilgotność ma wpływ ?? sprawdź jeszcze może wtryski i pompę wtryskową ?? Jak z mocą silnika zaraz po odpaleniu ?? Co prawda mój Misiek jest w automacie, ale nie startuję zaraz po odpaleniu-pozwalam na rozsmarowanie oleum :) i wtedy jest właśnie delikatne białe dymienie z rury->> delikatne :) Jak chcesz to podam Ci namiary na fajny warsztat odnośnie pompy, na PW. Co prawda 70km do przejechania ale warto :)
BartoszZ - 14-02-2016, 09:21

Do delikatnej chmurki po odpaleniu jestem przyzwyczajony ale w tym wypadku jest tak jak piszesz, totalna zasłona dymna, dymienie z rury ustępuje natomiast po odkręceniu korka wlewu oleju, a zaczyna dymić spod tegoż właśnie korka, dzieje się tak na ciepłym silniku, na zimnym dymienia nie zaobserwowałem.
Zarówno pompa jak i wtryski zostały sprawdzone i wszystko z nimi jest okej.
Samochód w porównaniu do stanu sprzed remontu zbiera się zdecydowanie lepiej.
Nie wiem czy sytuacja taka jest możliwa ale tak jak napisałem wcześniej zastanawiam się czy głowica po remoncie nie jest szczelna do tego stopnia, że w tym momencie zaczęły puszczać pierścienie.
Spróbuję dziś trochę pojeździć i zobaczę czy nie ma ubytków płynu chłodniczego.

milo - 14-02-2016, 09:28

Jaki masz zalany olej ? stan oleju w normie czy podnosi sie ?
BartoszZ - 14-02-2016, 11:26

Elf 15w40, poziom stoi w miejscu
milo - 14-02-2016, 11:52

Nie jest to dobry olej i taki nie powinien być ,lepszy na pewno bedzie 10w 40 i turbina tak nie ucierpi jak na 15w 40
Sprawdz sobie jeszcze dolot czy czasem nie jest zasyfiony w oleju cały dolot

BartoszZ - 14-02-2016, 11:56

Samochód ma 240 tys. przebiegu i z tego co mi wiadomo to powyżej 200 tys. taka klasa lepkości oleju jest właśnie zalecana.
jawaldek - 14-02-2016, 11:57

milo napisał/a:
lepszy na pewno bedzie 10w 40
:hello1:

BartoszZ nie doczytałem może->> masz turbinę ??

[ Dodano: 14-02-2016, 11:58 ]
BartoszZ napisał/a:
taka klasa lepkości oleju jest właśnie zalecana
15W40 to już padaka silnik

Sprawdź jeszcze połączenia z interkolerem ale skoro samochód ładnie sie zbiera to raczej jest OK



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group