To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] Montaz Szyberdachu.

Paweł W. - 14-02-2016, 12:42
Temat postu: [MSS ALL] Montaz Szyberdachu.
Witam Wszystkich,
Koledzy, czy ktorys z Was probowal zalozyc szyberdach w Mitsubishi Space Star-ze?
Przyznam, ze bardzo lubie szyberdach w aucie, szukalem MSS-a, bez skutku a pojawilo sie w portalach ogloszeniowych masa szyberdachow wyjetych z aut.
Czy MACIE WIEDZE, CZY mozna zamontowac w MSS odsuwany dach, czy jest to mozliwe?
Najserdeczniej Pozdrawiam
Pawel

remi - 19-02-2016, 16:01

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=88450

Założyłem klimatyzację....ale za szyber bym się nie wziął.

cakp - 20-02-2016, 23:04

Kiedyś była moda na zakładanie szyber dachu w maluchach 126p choć w kilku 125p nawet widziałem. Jeżdziło takich maluchów pełno. Dziwnie to wyglądało, może kwestia przyzywczajenia. Nie wiem jak ze szczelnością, niby wszędzie można dziurę wyciąć. Nie wiem czy fabrycznie w tym miejscu nie ma podwójnej blachy czy jakiegos pasa wokół szyberdachu jak w masce by to jakoś usztywnić wzmocnić. Poszukaj w google firm.
Janq - 20-02-2016, 23:20

Paweł W., jeśli chodzi o OEMowy szyberdach, to dach jest zupełnie inaczej przygotowany - dodatkowe wzmocnienia dachu, podwijana blacha w miejscu dziury, miejsca do montażu szyberdachu, odpływy wody w słupkach.
Wycinanie dziury w dachu, to osłabianie jego konstrukcji i sztywności.

AidsD - 20-02-2016, 23:44

W w czasie bum zupelnie inaczej kontrukcja pracuje.
mkm - 21-02-2016, 01:03

Panowie... zamiast wymyślać popatrzcie w serwisówkę :roll:
Tam jest wszystko pięknie rozrysowane z numerami części włącznie.
Dodatkowe wzmocnienia?
Wzmocnień jest mniej niż w pełnym, bo sama konstrukcja ramy szyberdachu pełni rolę usztywniającą (to nie jest tylko kawałek "szyby"), która "spina " poprzeczne belki.

Wycinasz dziurę (potrzebny dobry blacharz bo nie wystaczy tylko wyciąć poszycia, tylko trzeba trochę poklepać i pospawać (a przy spawaniu tak dużej powierzchni łatwo o deformację), usuwasz jedną belkę i dwa jej boczne mocowania.
Wstawiasz szyber i gotowe.
Teoretycznie.

W rzeczywistości kupno szyberdachu to początek drogi.
Musisz mieć wszystkie zaczepy i mocowania, wiązkę do wpięcia w instalację (nie wiem czy w SS jest wyprowadzona wiązka do dachu), przełącznik, "rurki" do odpływu wody, podsufitkę i jeszcze sporo innych części, zaślepek, klipsów itp.

Jak chcesz montować OEM szyberdach to albo kup cały dach z zamontowanym szyberdachem, albo całego dawcę.
Bez tego nawet bym nie podchodził do tematu.

Bizi78 - 21-02-2016, 08:58

Taniej chyba wyjdzie poszukać nowego auta z szyberdachem 8) .
Jeśli już się bawić to odciąć stary dach i wspawać nowy z szybrem :wink: .

Hugo - 21-02-2016, 11:23

Bizi78, żadnego całego dachu się nie wstawia. To bez sensu. Robi się dokładnie tak jak napisał mkm i tak będę robił w Galancie. Myślisz, że jak dasz auto do jakiejś firmy montującej nieoryginalne szyberdachy elektryczne, np. firmy Webasto to oni jeżdżą po szrotach i szukają dachu do wstawienia :mrgreen: Raczej nie, bo montaż takiego szybra trwa kilka godzin. Właśnie taki niefabryczny szyber Webasto miałem w Maździe 626 i nic nie trzeszczało ani nie skrzypiało. Wyglądało jak oryginał, co prawda szybko zepsuł się napęd i silniczek szyberdachu, ale to inna sprawa, w końcu był niemiecki...
mkm - 21-02-2016, 12:01

Bizi78 napisał/a:
Taniej chyba wyjdzie poszukać nowego auta z szyberdachem 8)

Niestety, ale tak - przynajmniej jest pewność, że nie będzie sprawiał kłopotów (szczelność, otwieranie, brak "zacinania się" dachu) no i koszty.
Kilka stówek za szyber i części, kilka u blacharza, kilka u lakiernika i robią się koszty :wink:
Bizi78 napisał/a:
Jeśli już się bawić to odciąć stary dach i wspawać nowy z szybrem :wink: .

Żeby to miało ręce i nogi trzeba wymienić samo poszycie, bez ruszenia konstrukcji, a poszycie ma dwa miejsce gdzie jest zgrzewane na zakładkę - z przodu (pod uszczelką przedniej szyby) i tył (tam gdzie zawiasy klapy).
Boki rozwierca się banalnie, ale z tymi dwoma miejscami jest kłopot.
Albo trzeba wyciąć nie ruszając zgrzewów, albo próbować je rozwiercać i rozginać.

Bizi78 - 21-02-2016, 12:33

Hugo napisał/a:
żadnego całego dachu się nie wstawia. To bez sensu.

Bez sensu to później walczyć z korozją i przeciekami :wink: .
Wątpię aby ktoś wstawił sam szyber i wszystko było ok jak z fabryki 8) .

Hugo - 21-02-2016, 17:31

Bizi78, nie ma mowy o żadnej korozji i przeciekach, tylko trzeba mieć łeb na karku i dobrze zabezpieczyć spawy.
Będę wstawiał szyber i będzie lepiej jak z fabryki, bo przy okazji fabryczne zgrzewy dodatkowo zabezpieczę specjalną masą antywibracyjną, no i oczywiście dach zostanie wygłuszony :D

Bizi78 - 21-02-2016, 17:37

Pożyjemy, zobaczymy 8) .
Hugo - 21-02-2016, 19:17

Nie kracz :D
Bizi78 - 21-02-2016, 21:44

Hugo napisał/a:
Nie kracz :D

To jak z reperaturkami nadkoli, tak czy siak po paru latach ruda i tak wyjdzie czy dasz 100zł czy 1000zl :wink: .
Nie da się zrobić jak w oryginale w fabryce 8) .

Hugo - 21-02-2016, 22:39

Bizi78 napisał/a:
Nie da się zrobić jak w oryginale w fabryce
Nie chcę tak, chcę lepiej :mrgreen: W fabryce tak zrobili nadkola, że też rdzewieją :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group