Pajero III - [3.2DiD] problem z ogrzewaniem
Mike87 - 14-02-2016, 17:37 Temat postu: [3.2DiD] problem z ogrzewaniem Witam, od około miesiąca czasu zauważyłem że pojawił się problem z ogrzewaniem wnętrza.
Po tym jak silnik się całkowicie nagrzeje po ustawieniu pokrętłem z ogrzewania przedniej szyby (leci ciepłe powietrze) np na ogrzewanie wnętrza po ustawieniu temperatury na 25 stopni przykładowo z dmuchawy leci zimne powietrze, tak jak by coś nie załączało (?) - czym to może być spowodowane?
Zuzia - 14-02-2016, 20:26
Poziomem płynu kolego, jak pisałeś brakuje płynu w układzie chłodzenia. Uzupełnij płyn i ogrzewanie wróci i przestanie nadmiernie wzrastać temp. silnika. Zrób to raczej szybko jak nie chcesz żeby posypała się czapka motoru.
Mike87 - 14-02-2016, 21:21
Ok. Bardzo dziękuję za informacje.
volvox_globator - 05-03-2016, 07:44
Podepne się pod temat. Ogrzewanie ustawione w ręcznym trybie kierunku nadmuchu i siły.po ustawieniu temperatury na, powiedzmy 22stopnie leci gorące powietrze ale po jakimś czasie robi się letnie. Podnoszenia temperaturę gałka, zaczyna lecieć gorące powietrze a po jakimś czasie znów robi się letnie. Tak dochodzenie aż do końca zakresu regulacji temperatury, ciepłe powietrze leci tylko na max. ustawieniu. Sadzilem, że to brak chłodziwa w układzie, wiec po pojawieniu sie problemu od razu sprawdzilem poziom plynu w zbiorniczku wyrównawczy ale tam poziom płynu pokazywal max., górny wąż od chłodnicy był goracy, wskazówka temperatury silnika w normie. Korka chłodnicy nie odkrecalem bo silnik gorący a usterka pojawiła się w trasie. Jakieś pomysły jaka może być przyczyna słabego grzania?
Sebastian_T - 05-03-2016, 08:28
Ale zimno było? Czy po prostu nabił do 22 stopni (czy tam ilu) i przestał dogrzewać, tylko podtrzymywał? (jak czujesz "gorące", to znaczy, że dmucha cieplejszym, niż te ustawione przykładowe 22 stopnie; potem temperatura w salonie osiąga zadaną i przestaje ją podnosić jeszcze bardziej)
Przynajmniej z moich obserwacji tak wynika. Rano jadę, mam ustawioną 16 stopni (nie lubię, jak jest za ciepło w samochodzie, tym bardziej, jak jestem w kurtce jeszcze), a i tak wali gorącym do pewnego momentu, nie mierzyłem, ale "na oko" właśnie do osiągnięcia w salonie tych 16-17 stopni, potem zaczyna dmuchać chłodnym (względem temperatury ciała).
volvox_globator - 05-03-2016, 08:43
Dzieki za zainteresowanie sie tematem. No właśnie nie było gorąco w salonie. Pokrętło na koniec podróży ustawione było już na prawie max ( jedno "kliknięcie" od ustawienia maxymalnego (czyli na pokrętle zadaną temperatura była ponad 27st C) a w rzeczywistości nie wydaje mi się żeby przekraczała 20 st. Najbardziej dziwilo mnie że temperatura wydmuchiwanego powietrza ewidentnie spadala mimo ze pokretla byly w trybie recznego sterowania (w trybie automatycznym rzeczone zachowanie klimy by mnie nie zdziwilo). Zaraz jeszcze się wybiore do samochodu i sprawdzenia czy w chłodnicy rzeczywiście jest plyn. Może coś się zapowietrzylo? No nie mam pomysłu wcale, a że jestem teraz 400 km od domu i muszę przejechać te 400 km spowrotem, to trochę mnie ta rzecz niepokoi.
EDIT: plyn chłodzący jest w chłodnicy. Tylko jakiś cholera brudny, rdzawy. W zbiorniczku wyrównawczy wydaje się być czystszy. Jak wrócę do domu to wymienieni plyn na nowy i zobaczenia jak będzie
|
|
|