To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Carisme! - [Cari 1.6] Opinia o tej carismie

Papik38 - 20-02-2016, 18:37
Temat postu: [Cari 1.6] Opinia o tej carismie
Witam !
stoję przed kupnem dość fajnej carismy , auto wymaga popraw (wgniotka i zderzaki) ale mi to w zupełności nie przeszkadza.
Podstawowe dane autka:
- 1.6 97KM
- przebieg 120 tys km (raczej oryginalny)
- 98 rocznik
Autkiem jeżdżę od miesiąca , generalnie mi się bardzo podoba :) , brak rdzy progi zdrowe (blacha jest w ocynku?) , silnik super cichutki i żwawy.
Chodzi mi przede wszystkim o cenę orientacyjną za tą carisme
W najbliższym czasie będzie trzeba zrobić rozrząd bo się kończy oraz wymiana oleju.
Bardzo prosiłbym o jakieś porady , na co zwracać uwagę i wgl. Jeszcze ważna informacją jest to że w 2013r miał niemiecki przegląd TUV , niestety jest powypadkowa mimo mnie się podoba.

Ile ona jest warta ? Możecie mi tak orientacyjnie powiedzieć.
zdjęcia:

http://chomikuj.pl/papik-38/Carisma

apg2312 - 20-02-2016, 21:56

90 KM
Ceny sam możesz sobie sprawdzić na Allegro, OLX, Otomoto i innych portalach aukcyjnych.
Tutaj wszystko zależy od tego, w jakim stanie technicznym jest auto.
Szczerze mówiąc, nie za bardzo chce mi się wierzyć w przebieg 120 kkm w 17-letnim samochodzie. No ale ja już chyba jestem taki niedowiarek ? ;)
Papik38 napisał/a:
na co zwracać uwagę

Na wszystko. Zauważ jedną rzecz - mimo, że mamy stare auta, to ani sklepy, ani hurtownie motoryzacyjne (nie mówiąc już o ASO) nie sprzedają starych części. Więc podjazd na stację kontroli pojazdów i porządne przetrzepanie auta, oraz dobrze by było, gdybyś miał jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika który na dokładkę wie co robi i ma pojęcie o Mitsubishi.
Gdybym miał na ślepo strzelać, to jeśli przebieg jest oryginalny to będziesz miał do zrobienia w najbliższym czasie :
łączniki stabilizatora + gumy stabilizatora
zawieszenie - ale to zależy od jego stanu
hamulce przód/tył
naprawa/regeneracja alternatora i rozrusznika
wymiana przewodów hamulcowych
wymiana wszystkich płynów eksploatacyjnych (olej silnik + skrzynia, płyn chłodzący, płyn hamulcowy)
przy wymianie rozrządu dodatkowo pompa wody + paski klinowe
120 kkm to czas, że powoli zaczyna kończyć się sprzęgło.
Oczywiście, może powyższe było już zrobione, lub nie trzeba będzie tego robić na już.

Stach - 22-02-2016, 06:23

Moja kupiłem jakieś 2lata temu miała 120tys teraz dochodzi do 200tys i ani sprzęgło ani żaden drążek nie nadaje się do wymiany:-D udało mi się trafić na taką lale?zadowolony jestem z tego cacka;-)
plecho1 - 22-02-2016, 06:56

apg2312, jeśli ten przebieg jest w 100% pewny to z tym rozrusznikiem, alternatorem i sprzęgłem to trochę przesadzasz :) Myślę, że powinny wytrzymać około 300 tys km. Przebieg 120 tys km w autku 18 letnim jest dość wątpliwy. Nawet jakby poprzedni właściciel jeździł nim około 10 tys km rocznie (co i tak wydaje mi się bardzo mało) to miał by około 180 tys km. Realnie to jest około 20 tys km rocznie więc przebieg w takim aucie to najczęściej ponad 300 tys km.
Stach - 22-02-2016, 22:16

plecho1 napisał/a:
apg2312, jeśli ten przebieg jest w 100% pewny to z tym rozrusznikiem, alternatorem i sprzęgłem to trochę przesadzasz :) Myślę, że powinny wytrzymać około 300 tys km. Przebieg 120 tys km w autku 18 letnim jest dość wątpliwy. Nawet jakby poprzedni właściciel jeździł nim około 10 tys km rocznie (co i tak wydaje mi się bardzo mało) to miał by około 180 tys km. Realnie to jest około 20 tys km rocznie więc przebieg w takim aucie to najczęściej ponad 300 tys km.


Myśląc racjonalnie masz rację:-P zbytnio też wierzę i nie w przebieg mojej ale cóż. Spisuje się ok. Drobne sprawy . Godne polecenia jest silnik 1.6w tym aucie. Cóż najlepiej zawsze jest jechać obejrzeć jeżeli coś jest warte czasu i kasy na paliwo.

remi - 24-02-2016, 00:59

Swoją cari sprzedałem z przebiegiem ponad 300 tys. W rozruszniku zmieniłem tylko przy 280 tys autamat...szczotki były idealne. Alternator nigdy nie dotykany, amortyzatory oryginalne. Przednie sprężyny oryginalne, przy 280 tys. pękła jedna tylna sprężyna. W tym czasie zmienione dwa razy górne tylnie wahacze, jak sprzedawałem, to te tylne krótkie też były do wymiany, do wymiany były jeszcze tuleje naajwiększych wahaczy z tyłu. Raz wymieniane przednie wahacze. Niemal co roku wymieniane łączniki stabilizatora z przodu i gumy stabilizatora z przodu. Raz na dwa lata wymieniane tuleje wybieraka skrzyni biegów. Przy około250 tys wymieniony wysprzęglik. Podczas 8 lat używania raz wymienione tarcze przednie i raz tylnie, klocki hamulcowe co 3 lata.
Jeśli chodzi o mankamenty, to rysy na lakierze...rysowało go chyba nawet powietrze, porysowana przednia szyba.
Ogólnie auto godne polecenia. Ja kupiłem zadbane i starałem się utrzymać ten stan. Kupiłem jak miało 150 tys nalotu, sprzedałem jak miało ponad 300. Przy 170 dodane lpg, z którym nie miałem żadnych problemów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group