Pajero II - [3.0 V6] stukanie pod pokrywą zaworów i na dole silnika
adrianoss24 - 24-02-2016, 18:11 Temat postu: [3.0 V6] stukanie pod pokrywą zaworów i na dole silnika Cześć wszystkim. Wymieniłem skrzynię z automatu na manual u siebie w pajero II, wszystko działa, pajero jeździ. Lecz cały swap wynosił około 3tyg, przez ten czas samochód stał na mrozie i nie był odpalany. Jak montowałem sprzęgło, kilka razy obróciłem kołem zamachowym. Po odpaleniu go, słychać stukanie pod pokrywą zaworów. Nie trzymałem go długo odpalonego bo nie wiem czy to coś poważnego. Oraz teraz na wolnych obrotach słychać takie głuche stukanie, na dole silnika, z 10cm nad miską olejową. Domyślam si że to popychacze zaworowe, ale czy możliwe ze stuka to przez to że kręciłem silnikiem po takim postoju? Silnik to 3.0 v6 12v Po dobrym nagrzaniu silnika stuki powinny ustąpić? Olej to Motul 5w40 Pozdrawiam
milo - 24-02-2016, 20:50
adrianoss24 napisał/a: | wolnych obrotach słychać takie głuche stukanie, na dole silnika, |
Jak wcisniesz sprzegło coś sie zmienia odnośnie stuków ?
adrianoss24 - 25-02-2016, 00:42
milo napisał/a: | Jak wcisniesz sprzegło coś sie zmienia odnośnie stuków ? |
Nie, dźwięk dalej jest. To takie głuche pukanie jakby, raz mocniej raz słabiej, raz na 3sek znikni. przy dodawaniu gazu ucicha, jak się puści gaz też nie słuchać, dopiero jak obroty się unormują na luzie to wtedy słychać.
brzyydal - 25-02-2016, 00:56
Hej. Ten silnik posiada rozrzad w glowicy wiec stuki nie pochodza z popychaczy. Byc moze ze te stuki maja zwiazek z olejem . W glowicy moga byc zablokowane hydrauliczne kasatory luzu -stukaja dzwigienki zaworowe /po chwili pracy moga wypelnic sie olejem i ucichnac/ Na dole byc moze panewki ale jezeli wczesniej nie bylo takich dzwiekow sprawdzilbym wczesniej zaplon /zwlaszcza jezeli to wersjia z aparatem zaplonowym/ i dolal dobrego paliwa do baku. Jezeli dobrze zamontowales sprzeglo /czy sprzeglo nowe?/sprawdzilbym jeszcze pasek rozrzadu. Na marginesie: drogi olej lejesz kolego byc moze za drogi i tym samym niezbyt odpowiedni ale to moje osobiste zdanie;). Daj znac co odkryles.
adrianoss24 - 25-02-2016, 02:29
Poprzedni właściciel mówił że też jeździł na 5w40, ale nie wiem jakiej firmy. Jutro sprawdzę rozrząd. Sprzęgło nowe zakładałem LUKa.
apg2312 - 25-02-2016, 04:51
brzyydal napisał/a: | Na marginesie: drogi olej lejesz kolego byc moze za drogi i tym samym niezbyt odpowiedni ale to moje osobiste zdanie |
Bez urazy - akurat Motul jest w przeciętnej cenie, ale też w przeciętnej jakości. Jeśli to coś z serii x-cess to nie jest to pełny syntetyk, a olej HC (hyrdokrakowany).
Oczywiście, możesz polecać np. Selektol 15W40 (takie coś używało się w Maluchu i Dużym Fiacie 30 lat temu), tylko gdzie tu sens i logika ?
brzyydal napisał/a: | Byc moze ze te stuki maja zwiazek z olejem . |
Być może. Jeśli leje się najtańsze byle co.
Akurat w przeciwieństwie do Ciebie uważam (i nie tylko ja), że należy lać najlepszy olej, na jaki nas stać. A pełny syntetyk kosztuje w granicach 180 zł / 5l (Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40). W porównaniu do Motula x-cess, który kosztuje 160/170 zł ta dycha czy dwie więcej to chyba niedużo ?
Więc nie siej proszę dywersyjnej propagandy. Bo to, co piszesz, można kwalifikować jako sabotaż.
brzyydal - 25-02-2016, 11:52
Kolego apg2312 napisalem wyraznie ze jest to moja osobista opinia /nawet to cytujesz/ zeby wlasnie ustrzec sie przed takimi jak twoje komentarzami. Uwazam ze nalezy jezdzic na oleju ktory jest zgodny ze specyfikacjia jednak uzytkownik powinien wziasc pod uwage wiek i przebieg silnika (dla twojej wiadomosci 126p jezdzil najlepiej wlasnie na selektolu a mobil1 chociaz duzo droszy/wg ciebie lepszy/ byl beznadziejny). Kazdy ma swoje przekonania wiec jezeli nie masz pomyslu jak pomoc koledze to przynajmniej nie zasmiecaj tematu swoimi zalami.
Wracajac do tematu mozna mozna by szybko spojrzec na korek w misce czy jest czysty ,ewentualnie dla eliminacji zdjac paski osprzetu. Rozgrzewales silnik i czy nowa skrzynia jest pewna?
adrianoss24 - 25-02-2016, 12:51
Zalany mam olej X-CESS, wiem że to nie 100% syntetyk ale ma dużo dodatków syntetycznych i dużo osób go polecało. W bmw 2.0d zmienilem tez na ten olej i silnik o wiele ciszej pracuje i kulturalniej. Skrzynia jest pewna, działa każdy bieg, kupiłem ją od znajomego, jeździłem na niej przed montażem. Co do stanu silnika, oryginalny przebieg 160tys i na skrzyni automatycznej, myślę że nie powinien być zajechany. Sprawdzenie kompresji na każdym tłoku pomoże jakoś nakierować co może być problemem?
PiotrKw - 25-02-2016, 16:39
apg2312 napisał/a: | Bez urazy - akurat Motul |
Też bez urazy , ale na olejach się waśc znasz jak .....
Oleju nie dobieramy wg ceny i tego na co nas stać , a według specyfikacji producenta okreslającą środki smarne stosowane do pojazdu . I stosując najnowsze oleje syntetyczne o parametrach lepkościowych nie dostosowanych do danego silnika można go wykończyć w krótkim czasie . Szczególnie dotyczy to starszych konstrukcji silników .
apg2312 - 25-02-2016, 17:23
PiotrKw napisał/a: | apg2312 napisał/a: | Bez urazy - akurat Motul |
Też bez urazy , ale na olejach się waśc znasz jak .....
Oleju nie dobieramy wg ceny i tego na co nas stać , a według specyfikacji producenta okreslającą środki smarne stosowane do pojazdu . I stosując najnowsze oleje syntetyczne o parametrach lepkościowych nie dostosowanych do danego silnika można go wykończyć w krótkim czasie . Szczególnie dotyczy to starszych konstrukcji silników . |
N-ty raz zacytuję sam siebie :
apg2312 napisał/a: | Powoli, powoli, bo na razie wiesz że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele.
Olej można klasyfikować wg kilku norm.
Klasyfikacja jakościowa wg ACEA
http://www.adwa.pl/index....kociowe-wg-acea
Klasyfikacja jakościowa wg API
http://www.adwa.pl/index....akociowe-wg-api
Klasyfikacja lepkościowa SAE
http://www.adwa.pl/index....pkociowa-wg-sae
I zazwyczaj we wszelakich instrukcjach podawane jest, że olej ma spełniać normy API. Czyli (wezmę przykład mojej Cari) ja mogę lać olej klasy nie niższej, niż o ile pamiętam SG. Olej klasy wyższej mogę spokojnie lać - i mam wlany syntetyk Liqui Moly mający klasę SM. Wszystko gra i buczy
Teraz patrzymy, w jakich warunkach klimatycznych auto będzie jeździć. Ponieważ na Syberię czy gdzieś w okolice koła podbiegunowego się nie wybieram, a jeżdżę po Polsce i Europie to spokojnie starcza mi olej 5W, 0W to już by była IMHO lekka przesada. Sahary czy innej jakiejś pustyni też nie zaliczę raczej, ani nie żyłuję skrajnie silnika, więc olej z cyframi 50 czy 60 są też przesadą. 40 jest w sam raz, bo jednak temperatury w lecie czasami bywają wysokie. Więc wg mnie idealnym olejem wielosezonowym jest 5W40
Co do normy ACEA - ja na nią nie zwracam uwagi. Praktycznie wszystkie oleje syntetyczne (pełne i HC) spełniają normę A3/B4, a semisyntetyków i mineralnych nie używam. |
Oczywiście, pisałem tego posta w temacie o bodajże Galancie, i tyczyło się silników benzynowych. W dieslach, szczególnie nowszych, z DPF-ami trzeba też jednak patrzeć na klasyfikację jakościową ACEA - do DPF muszą być stosowane oleje niskopopiołowe "low SAPS".
Ale akurat trafiłeś jak kulą w płot pisząc o parametrach lepkościowych, bo te dobieramy praktycznie sami stosownie do warunków, w jakich auto będzie jeździć. Bo diesli też się to dotyczy - przykładowo trudno raczej w zimie przy -50 stopniach jeździć po Syberii z olejem 20W50 (jeździć może i idzie, gorzej z odpaleniem auta), czy przy +50 stopniach po afrykańskich pustyniach z olejem 0W30. To znaczy, jeździć można, ale to IMHO głupota i szybki sposób na zarżnięcie silnika.
Więc widzę, że na olejach znasz się waść dużo mniej ode mnie Ewentualnie bazujesz na informacjach z połowy ubiegłego wieku
EDIT
Tak na marginesie, akurat oleje Motula z serii x-cess nie powalają na kolana ani jakościowo, ani cenowo. Oczywiście, Motulowe oleje HC zasadniczo lepsze są od od semisyntetyków czy mineralnych, ale z pełnymi syntetykami przegrywają z kretesem - a cenowo naprawdę niewiele się różnią. Ale reklama dźwignią handlu, a w Polsce dopuszczalne jest nazywanie olejów HC syntetykami. Chociaż jak firma jest w miarę fair, to pisze że to oleje "w technologii syntetycznej". To raz.
A dwa - jednak proponuję zakończyć OT o olejach.
PiotrKw - 25-02-2016, 18:34
apg2312 napisał/a: | , bo te dobieramy praktycznie sami stosownie do warunków, |
Nie , te podaje równiez producent pojazdu określając w jakich temperaturach zewnetrzych pracować będzie silnik . Samemu można dobrać sobie.... płyn do spryskiwaczy .
apg2312 napisał/a: | Więc widzę, że na olejach znasz się waść dużo mniej ode mnie |
Nie chcę polemizować , bo .... z mojej strony było by nie fer dołować amatora
adrianoss24 - 25-02-2016, 20:20
Rozrząd sprawdziłem, znaki się zgadzają, pasek dobrze napięty. Pojeździłem 40min i stukania pod pokrywą zaworów już nie słychać ani trochę, pozostało jedynie głuche pukanie na wolnych obrotach. Stan oleju jest jakies 2mm ponad górną kreskę.
apg2312 - 25-02-2016, 21:31
PiotrKw napisał/a: | Nie , te podaje równiez producent pojazdu określając w jakich temperaturach zewnetrzych pracować będzie silnik . |
Aha, czyli to producent auta określa, gdzie auto będzie jeździć ? A użytkownik nie ma nic do powiedzenia ?
Nie wiem, czym się zajmujesz zawodowo. Może jesteś krawcem, może piekarzem, a może sprzedawcą paneli grzewczych ? Ale na pewno nie zajmujesz się zawodowo samochodami ani olejami samochodowymi, bo nie pisałbyś takich bzdur.
Tu masz screen z instrukcji do Carismy :
Gdzie producent określa, w jakich temperaturach pracować będzie silnik ? A może Carisma jest tylko na teren zachodniej i środkowej Europy ? I ma zakaz jeżdżenia na terenach podbiegunowych/arktycznych, jak i tropikalnych ?
Zastanów się, co Ty za brednie wypisujesz...bo innym słowem nie da się tego określić.
PiotrKw napisał/a: | Nie chcę polemizować , bo .... z mojej strony było by nie fer dołować amatora |
Polemizuj. Jeśli będziesz pisał z sensem, i miał rację, to na pewno Ci ją przyznam. Bo na razie wychodzi na to, że to Ty jesteś tym amatorem.
brzyydal - 25-02-2016, 22:27
Kolego apg2312 nie rozumiem dlaczego nie dzielisz sie swoja obszerna wiedza w tematach o olejach. Tu normalnie bawisz sie w trolla. Niestety mam miekkie serce dlatego poinformuje cie ze w serwisowce pajero II z silnikiem 6g72 3,0 v6 12v bo o takim tutaj mowa znajduje sie specyfikacjia w ktorej producent zaleca dane klasy oleju do danych temperatur. Tym samym sam nie pisz bzdur i mozesz przyznac racjie koledze Piotrowi.
Kolego adrianoss nie wiem czy dobrze zrozumialem dwa milimetry ponad gorna kreska na bagnecie? Jezeli na gorze ucichlo to kasatory luzu ktorys sie zawiesil/odwiesil.
apg2312 - 25-02-2016, 23:28
brzyydal napisał/a: | Niestety mam miekkie serce dlatego poinformuje cie ze w serwisowce pajero II z silnikiem 6g72 3,0 v6 12v bo o takim tutaj mowa znajduje sie specyfikacjia w ktorej producent zaleca dane klasy oleju do danych temperatur |
Specjalnie ściągnąłem sobie instrukcję do Pajero II (jest na Forum).
I proszę bardzo :
Producent zaleca olej w klasyfikacji API "SE" lub wyższy dla benzyny, "CD" lub wyższy dla diesla. I to wszystko. Nie pisze, czy to ma być minerał, semi czy syntetyk, jest podana tylko klasyfikacja API.
A klasyfikację lepkościową dobieramy sami, lejąc olej odpowiedni do warunków klimatycznych. Tabele SAE są takie same dla wszystkich olejów i dla wszystkich aut na świecie, może poza olejami specjalnymi.
Więc słowa kolegi PiotrKw o określeniu przez producenta w jakich temperaturach pracował będzie silnik to po prostu bzdura. No chyba, że dany producent (czy jego pracownicy) to jasnowidze
brzyydal napisał/a: | Kolego apg2312 nie rozumiem dlaczego nie dzielisz sie swoja obszerna wiedza w tematach o olejach. |
Dzielę się. Jak ktoś wypisuje bzdury, to staram się je poprawić. I wytłumaczyć, dlaczego ktoś nie ma racji.
Ale w sumie, co ja, zwykły amator, będę z zawodowcami dyskutował ? Przecież z założenia "zawodowiec" jest wszechwiedzący i nieomylny
Tylko wiesz, gdyby nie tacy "zawodowcy", to np. program "Usterka" nie miałby racji bytu
Ale OK, dla mnie koniec tematu.
|
|
|