Pajero III - [3.2 DID] Telepanie buda przy hamowaniu
kedas1 - 24-02-2016, 21:18 Temat postu: [3.2 DID] Telepanie buda przy hamowaniu Witam, kolejny problem to układ hamulcowy. Kupiłem Pajero z wibracjami budy w czasie hamowania (nie wibrowała kierownica tylko cała buda) ustaliłem, ze do wymiany są tarcze i klocki osi tylnej. Wymieniłem przejechałem ok 80km delikatnie je docierając dziś ruszam jazda 140 przyhamowanie do 100 raz po chwili ponownie tego typu shamowanie i wibracje powróciły. Dodam, ze przy wymianie zostały prawidłowo wyczyszczone piasty. Zastatawia mnie tylko fakt który wyczytałem na forum o zle zamontowanych prowadnicach. Bo sa dwa rodzaje jedna jest pełna a druga z takim grzybkowym zakończeniem czy ktoś może mi powiedzieć która gdzie powinna być wg norm producenta i czy ew pomyłka może być przyczyna przenoszenia wibracji.. Bo jakos do mnie nie dociera ze nowy układ hamulcowy poszedł wpiz....du po przejechaniu 80km.
jepm - 25-02-2016, 13:15
Stawiałbym na zaciski - u mnie też szarpało przy hamowaniu na dużej prędkości choć nie zawsze (co prawda wyraźnie czułem to na kierownicy ale to może kwestia przód/tył)- wymiana tarcz i klocków nic nie daje jeżeli zaciski są do regeneracji lub wymiany a dodam że u mnie zawsze co każde 15.000 jest coś do roboty i to zwykle z zaciskami. Tym bardziej że jazda z uszkodzonymi/zużytymi tarczami skutecznie je psuje. I wcale nie łatwo jest to zdiagnozować bo przy małej prędkości wszystko wydaje się działać idealnie - tyle ze Pajero swoje wazy i jak hamujesz ze 140 do 100 to już z zupełnie inne obciążenie dla układu.
kedas1 - 25-02-2016, 13:39
ale co może mieć zacisk do wibracji które przenoszą się na budę w czasie hamowania ?? Ręcznie ruszając zacisk na prowadnicy nie ma luzu gór dół, czyli prowadnice są ok i sam zacisk na prowadnicach pracuje idealnie.
jepm - 25-02-2016, 14:05
Tyle samo co tarcze i klocki U mnie drgała cała buda i kierownica przy hamowaniu powyżej 80 km/h - po regeneracji jak ręką odjął
A tak na poważnie to nie wiem - trochę trudno mi sobie wyobrazić że telepie budą przy hamowaniu i nic nie czuć na kierownicy. Wszystko co znam już z praktyki użytkowania Pajero - hamulce, pęknięte sprężyny, zużyte amortyzatory, tuleje, drążki, łączniki i inne (w zasadzie do przerobienia pozostały mi już tylko piasty ) daje objawy na kierownicy i telepie budą albo nie telepie budą ale czuc na kierownicy. Jeszcze przeczytałem Twój post o EGR - trochę problemów masz z tym nowym nabytkiem ale to chyba norma - ja tez ogarniałem to auto jakiś czas az zaczęło jeździć jak należy - a w zasadzie nie ja tylko ekipa z Bytowa. ja osobiście polecałbym taka wycieczkę - z Zielonej G. to pewnie z jakieś 5 h jazdy ale według mnie warto.
kedas1 - 25-02-2016, 14:24
|Dzięki za propozycje ale puki co powalczę sam, mam możliwości, podstawową wiedze wiec będę walczył w ZG. Co do układu hamulcowego w zacisku znajduje się tylko tłoczek, który "pracuje" lub nie bo zardzewiał i stanął i jego może być wina tylko w przypadku kiedy się nie cofa po wcisnieciu pedału hamulca i trzyma cały czas klocek docisniety do tarczy ona się pali, krzywi i wibracje gotowe
Georg - 25-02-2016, 16:34
Sprawdź, czy wibracje występują przy schodzeniu z prędkości na hamulcu ręcznym:
- jeśli nie wibruje - szukaj w zaciskach, tarczach i klockach.
- jeśli nadal wibruje - szukaj luzów w zawieszeniu.
Strona lewa-prawa do zdefiniowania przez zakładanie "kleszcza" na przewód hamulcowy.
kedas1 - 25-02-2016, 16:42
hamulec reczny jest na tarczobębnie i nie wibruje... wysyłam do reklamacji obecne nowe tarcze i inwestuje w ATE lub Zimmerman mysle, że to rozwiąże mój problem, a co do prowadnic ktoś wie która gdzie powinna być ??
Georg - 25-02-2016, 16:52
Skoro na ręcznym jest spokój - wygląda na to, że pierwsze ostre depnięcie przegrzało i zwichrowało nowo-założone tarcze.
NorKow - 26-02-2016, 07:25
Witam. Jestem nowy na forum wiec pozdrawiam. Miałem te same objawy pół roku po zakupie autka. Wymieniłem tylne łożyska i po kłopocie mam spokój już od roku. Poz.
kedas1 - 26-02-2016, 18:00
No właśnie zastanawiają mnie piasty.. tylko od czego mogły ulec uszkodzeniu, i jak je sprawdzić ??
zbyszekm2 - 29-02-2016, 08:40
Nie wyważone koła, tarcze hamulcowe, Nadmierny luz na przekładni kierowniczej.
kedas1 - 29-02-2016, 13:55
Ale mówimy o piaskach tylnej osi
zbyszekm2 - 29-02-2016, 14:33
Sprawdź jeszcze tylne zaciski, czy tłoczki idealnie pracują i czy otwory na śruby prowadzące w jarzmach nie są rozkalibrowane.
kedas1 - 29-02-2016, 15:08
Mam lekki luz w otworach prowadnic ale luz jest minimalny
zbyszekm2 - 01-03-2016, 07:51
Ale może powodować takie zjawisko.
|
|
|