L200 Ogólne - Falujące obroty
DariuszK - 24-02-2016, 22:28 Temat postu: Falujące obroty Szanowni Państwo
Po przejechaniu 246 000 km uszkodziła mi się turbina. Check "przeładowana turbina" doprowadził mnie do zapieczenia obrotu geometrii.
Po naprawie nadal mam problem z falującymi obrotami przy przyspieszaniu niezależnie od tego czy mam rozgrzany czy zimny motor. Na wolnych obrotach pracuje równo bez zastrzeżeń. Dodam , że mam skrzynie automat. Na biegu jałowym przy dodawaniu gazu problem nie występuje.
Zawór EGR zaślepiłem !!
Proszę o Wasz sugestie...
zbyszekm2 - 25-02-2016, 10:56
Raczej najpierw doszło do blokady łopatek a dopiero do przeładowania.
Falują po rozgrzaniu silnika czy na zimnym też?
DariuszK - 26-02-2016, 09:32
Witam
Tak przy zimny również
[ Dodano: 26-02-2016, 09:32 ]
Ale turbinę już mam po regeneracji.
[ Dodano: 26-02-2016, 13:11 ]
odwiedziłem salon w Tarnowie.
Diagnozna- filtr paliwa bo słabe cisnienie paliwa.
Koszt 270zł ( w tym wpiecie komptera)
Dalej bez zmian.
Pytam co dalej"
- odślepić EGR który zaślepiłem , to zobaczymy..... wpiecie kolejne 100 zł.....
- może pompa wysokiego ciśnienia
Ciagle może..... i koszty rosną. Masakra oceniam poniżej 0 kompetencje serwu autoryzowanego.
zbyszekm2 - 26-02-2016, 16:14
Wymień czujnik w pompie wtryskowej. A może najpierw go przeczyść.
DariuszK - 27-02-2016, 08:15
Zaprzyjaźniony mechanik również taką postawił diagnozę.
Komputer pokazał problem z skaczącym cisnieniem paliwa.
W tej chwili coraz częściej wybija mi check Szczególnie jak wjeżdzam na parkingi zatrzymam się by studzić turbine .
Falujące obroty ustapiły w chwili kiedy obróciłem czapkę snorkela do tyłu , ( był nowo zamontowany), tak by zimne powietrze nie wpadało bezpośrednio do snorkela.
Reasumując : nałożyło się kilka awarii w jednym czacie: turbina, czujnik pompy i czapka snorkela.
[ Dodano: 27-02-2016, 08:30 ]
Dochodzę do wniosku , że za drogi dla mnie ten samochodzik....Skarbonka bez dna!!
W ostatnim czasie :
- regeneracja pompy,
- nowy rozrząd,
- nowe BF Goodrich,
- wyciagarka,
- zabudowa paki,
- snorkel,
- osłony pod silnikiem oraz skrzynią,
-konserwacja ,
- regeneracja klimatyzacji,
- nowy aku.
i jeszcze czeka mnie regeneracja pompy wysokiego ciśnienia.
Dodam ,że dbam o samochód i serwis olejowy ma na bieżaco. Przejechane 246 000 km i tyle usterek!!! Autko z polskiego serwisu.
" nigdy więcej mitsubishi l200"
Nemrod - 27-02-2016, 10:03
Rozrząd, opony i akumulator to wymienia się w każdym aucie.
Podobnie naprawa klimy, ewentualnie pompy paliwa.
Paka, wyciągarka, osłony to już inna bajka i raczej należą do opcji dodatkowych, bez których można żyć.
Pozdrawiam
Daniel
DariuszK - 27-02-2016, 11:02
Nie chciałbym się doktoryzować w tym temacie i w tym poście ,ale krótko:
L 200 to jest mój 10 samochód terenowy ale pierwszy pickup.
Zaczynałem od samurai, fronter A i B pajero I i II JIMNY raz Gallopera II i w zadnym samochodzie nie były tak drogie części. Rozrząd do pajero II - części 400 zł a L200 1190 zł. Tak można mnożyć koszty. W passacie B6 CR 140 Km mam przejechane 200 000 km i nie wiem co to jest turbina czy pompa wysokiego ciśnienia. Peugeot 406 2.0 HDi ma przejechane 280 000 i też zero problemów.
Rozumiem dlaczego firmy budujące autostrade A4 całkowiecie pozbyły się L200 tłumacząc mi ,że były one za drogie w utrzymaniu. Dodam ,że spytałem o cene turbospreżarki w salonie i usłyszałem kwotę netto 15 000 zł. MASAKRA.
Zuzia - 27-02-2016, 15:49
A tak zapytam nie klapnął przód miśka po montażu wyciągarki? Jaką płytę montowałeś i jaką wyciągarkę. Jestem przed wyborem zestawu i dlatego pytam.
DariuszK - 27-02-2016, 22:58
Nie zauważyłem żadnych zmian, tymbardziej , że mam BF Goodrich AT 245/75/17 .( wyższe)
Możesz smiało montować.
Zuzia - 28-02-2016, 08:55
A dziękuję, po wczorajszych wojażach ,winch zawita wcześniej niż myślałem .
DariuszK - 01-03-2016, 18:04
Falujące obroty usunięte , wystraczyło tylko obrócić czapkę snorkela do tyły tak by nie pobierała powietrza bezpośrednio z przodu , bo przepływomierz gubił się w pomiarach.
[ Dodano: 18-03-2016, 19:05 ]
Niestety na wolnych obrotach po paru sekundach wchodził w tryb awaryjny.
Diagnoza Zbyszka w 100% prawdziwa, wymiana czujnika ( regulatora) 330zł pompy cisnienia oraz adaptacja w ASCO 180 zł problem usuneła.
Dodam , że sama wymiana zaworu nie usuneła awarii musiałem wykonać ADAPTACJE w salonie mitsubishi adaptacje.( nikt z szamanów nie byl w stanie wejsć tak głeboko w system.
|
|
|