To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Dodatkowy filtr paliwa

kedas1 - 26-02-2016, 18:19
Temat postu: [3.2 DID] Dodatkowy filtr paliwa
Witam, poczytałem gdzieś w necie, że można zamontować dodatkowy filtr paliwa (przepływowy) tylko mam pytanie bo znalazłem miejsce przed zasadniczym filtrem na tym gumowym przewodzie tylko tam srednica wew przewodu ma 12mm filtr 8mm czy po zastosowaniu przejścia nie będzie za mocno skresowane ??

[ Dodano: 26-02-2016, 19:34 ]
Znalazłem jeszcze cos takiego i na waż 12mm

http://allegro.pl/uniwers...5921065910.html

co sądzicie ??

Zuzia - 26-02-2016, 20:55

Kolega Georg opisywał niedawno jak ma zamontowane filtry i jakie średnice wężyków . Pisz mu priw.
Georg - 26-02-2016, 23:00

Pytanie dostałem na pocztę prywatną - tu daję link, bo to żadna wiedza tajemna... :wink:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=90841

esylwek - 26-05-2021, 13:03
Temat postu: A może RACOR 500?
Jestem świeżym nabywcą Shoguna 3.2did LWB. Autko od pierwszego właściciela, przebieg 79k mil czyli jakieś 127k kilometrów. Wlew paliwa, zbiornik noszą ślady korozji więc nie sądzę aby były wymieniane. Muszę zrobić bardziej wnikliwą inspekcje ale niezależnie od wszystkiego, bo prawdopodobnie zbiornik i tak będzie wymieniany, wpadłem na pomysł założenia dodatkowego filtra paliwa, aby mimo wszystko zapewnić pompie czysty olej napędowy.

Z tego co się zorientowałem, największym problemem jest woda, która rozmiękcza wkład filtra paliwa, a ten bez problemu jest przebijany przez zanieczyszczenia stałe, które trafiają do pompy. Tak więc jednym z najważniejszych kryteriów wyboru filtra jest ten, że musi to być filtr odstojnikowy, który wyłapie wodę z paliwa.

Znalazłem filtr typu RACOR 500, odstojnikowy, cyrkulacyjny (cyklon), ze szklaną misą, do której dodatkowo można włożyć magnes neodymowy aby wyłapywał zanieczyszczenia magnetyczne, a jego maksymalny przepływ to 227 litrów na godzinę, więc o jakimkolwiek tłumieniu przepływu nie ma mowy.

Dodatkowo posiada wkład filtracyjny wodoodporny Aquablock o przepustowości cząstek stałych poniżej 30 mikronów, który mam zamiar zamienić na 10 mikronów, i dopiero z tego filtra paliwo popłynie do fabrycznego, a z niego do pompy.
Co myślicie i takim rozwiązaniu?

https://images.app.goo.gl/DDUfrNAcAbhvJf7PA

marcinp1983 - 05-10-2021, 19:11

oglądałem ten post z dodatkowymi filtrami tylko nie mogę nigdzie znaleźć jakie to filtry wszystkie jakie patrzyłem mają króćce 8 mm .Może poda ktoś konkretnie jakie to filtry?
zbyszekm2 - 20-10-2021, 09:25
Temat postu: Re: Dodatkowy filtr paliwa
kedas1 napisał/a:
Witam, poczytałem gdzieś w necie, że można zamontować dodatkowy filtr paliwa (przepływowy) tylko mam pytanie bo znalazłem miejsce przed zasadniczym filtrem na tym gumowym przewodzie tylko tam srednica wew przewodu ma 12mm filtr 8mm czy po zastosowaniu przejścia nie będzie za mocno skresowane ??

[ Dodano: 26-02-2016, 19:34 ]
Znalazłem jeszcze cos takiego i na waż 12mm

http://allegro.pl/uniwers...5921065910.html

co sądzicie ??

dodatkowy filtr paliwa spowalnia przepływ paliwa a tym samy następuje spadek mocy

Georg - 20-10-2021, 15:16

Cytat:
dodatkowy filtr paliwa spowalnia przepływ paliwa a tym samy następuje spadek mocy

Mam dwa filtry dostawione do układu zasilania. Zapasy na przepływach w tych filtrach są na tyle duże, że spadek mocy jest niezauważalny.
Dla porządku dodam jednak, że auto nie jest katowane w terenie, lecz służy do bezpiecznej jazdy w horrorze polskich dróg.

marcinp1983 - 20-10-2021, 18:48

Możesz podać dokładnie jakie to filtry?
Georg - 21-10-2021, 14:21

Uniwersalne filtry paliwa - jest ich dużo w sprzedaży np: https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-filtr-paliwa-filtron-diesel-pp838-9679220115


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group