To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] zbiornik płynu chłodniczego + zużycie oleju

OldPike - 27-02-2016, 18:20
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] zbiornik płynu chłodniczego + zużycie oleju
Cześć, mam do Was dwa pytania.

Chciałem dziś sprawdzić poziom płynu chłodniczego, przy sprawdzaniu zdziwiłem się, że do zbiorniczka doprowadzona jest jedna rurka od chłodnicy, a druga jest pusta, nie podłączona do niczego - tak ma być? Czy kolor płynu powinien mieć kolor czerwony?

Druga sprawa to zużycie oleju, olej wraz z filtrem wymieniałem w na początku stycznia. Dziś okazało się że nie mam już oleju, brakowało prawie 2l. To chyba za dużo jak na normalne zużycie? Dodam że przejechałem nie więcej niż 2000km.

Pozdrawiam i z góry wielkie dzięki za pomoc!

wojak79 - 27-02-2016, 18:35

OldPike napisał/a:
że do zbiorniczka doprowadzona jest jedna rurka od chłodnicy, a druga jest pusta, nie podłączona do niczego - tak ma być?


Tak ma być, jak płyn zwiększy swoją objętość to przez tą rurkę uchodzi nadmiar płynu

apg2312 - 27-02-2016, 19:57

OldPike napisał/a:
Czy kolor płynu powinien mieć kolor czerwony?

To zależy, jaki płyn chłodzący masz nalany. Bo płyny mogą mieć różne kolory - niebieski, czerwony, zielony.
OldPike napisał/a:
Dziś okazało się że nie mam już oleju, brakowało prawie 2l. To chyba za dużo jak na normalne zużycie? Dodam że przejechałem nie więcej niż 2000km.

1 l /1000 km to sporo. Chociaż w instrukcjiach do większości aut jest to jeszcze dopuszczalne zużycie.
Ale posprawdzaj, czy nie masz gdzieś wycieku.
Jaka Carisma, rocznik, jaki silnik ?

OldPike - 28-02-2016, 01:54

1.8 GDI 1999 po lifcie, elegance
apg2312 - 28-02-2016, 02:02

Skoro oleju ubywa, to nie masz zbyt wielu możliwości do wyboru
1 gdzieś jest jakiś wyciek
2 olej jest spalany
3 olej dostaje się do cieczy chłodzącej
Innych możliwości nie ma. Krasnoludki przecież go nie spijają po kryjomu ;)
1 kanał i sprawdzić jak silnik wygląda od dołu, zdjąć obudowę rozrządu i sprawdzić uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego - to jest szczególnie niebezpieczne, bo wtedy olej jest rozpylany po pasku rozrządu, a guma pasków bardzo nie lubi oleju.
2 jeśli silnik spala olej, to powinno dymić z rury wydechowej, i końcówka wydechu będzie z tłustą sadzą
3 ciecz chłodząca będzie zaolejona/brudna



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group