To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] przerywacz?

Kafarnauster - 28-02-2016, 18:17
Temat postu: [I 2.0] przerywacz?
Ostatnio zaczęło się dziać coś dziwnego z kierunkowskazami w moim outku. Kierunki mrygają ~2x częściej ale tylko czasami. Żadna żarówka się nie spaliła. Podczas działania awaryjnych jest normalnie. Częstotliwość zmienia się czasami podczas pracy kierunkowskazu. Pomryga szybko, potem kilka razy wolno potem znów szybko... Mieliście taką przypadłość?

Zaczęło się kilka dni temu od żarówki mijania (H4) z pękniętym żarnikiem, też nie padła "całkiem" tylko raz świeciła a raz nie ale to ewidentnie wina żarnika, który raz stykał a raz nie... Żarówkę oczywiście zmieniłem ale kierunki nadal szaleją.

qlka2 - 28-02-2016, 19:27

Robiłem coś podobnego u szwagra w Peugeocie.
Działo się podobnie. Powodem był nadpalony styk od masy w tylnej lampie przez co się momentami tracił kontakt.
Posprawdzaj styki do wszystkich lamp.
Zwróć uwagę czy dzieje się to przy obu kierunkach czy tylko przy jednym.

elektryk - 29-02-2016, 09:09

Jeśli miga 2x częściej to znaczy że uaktywnił się ficzer sygnalizujący przepalenie żarówki. Zacznij od sprawdzenia która żarówka nie miga w momencie kiedy to się dzieje.
qlka2 - 29-02-2016, 11:21

I dokładnie taki efekt będzie jak nie będzie chwilowo styku na którejś z lamp bo się zachowa tak jakby nie było żarówki.
Być może któraś żarówka jest na wykończeniu ale jeżeli trwa to już jakiś czas stawiałbym na brak styku.

Kafarnauster - 03-03-2016, 18:42

Gdyby któraś żarówka nie świeciła to sprawa byłaby jasna, wymieniłbym albo oczyścił styki i po sprawie.. Chodzi o to że cały czas świecą się wszystkie 3 żarówki na stronę, niezależnie od częstotliwości, jak włącze awaryjne też jest dobrze i wtedy zawsze mryga normalnie.

Ten "ficzer" jak to nazwałeś jest rozwiązany elektronicznie ? w tym samochodzie nie ma jakiegos normalnego elektrycznego przerywacza? A jeśli jest to gdzie, może zamókł?

elektryk - 03-03-2016, 21:25

Kafarnauster napisał/a:
Gdyby któraś żarówka nie świeciła to sprawa byłaby jasna, wymieniłbym albo oczyścił styki i po sprawie.. Chodzi o to że cały czas świecą się wszystkie 3 żarówki na stronę, niezależnie od częstotliwości, jak włącze awaryjne też jest dobrze i wtedy zawsze mryga normalnie.
A nie masz jakiś żarówek LEDowych zamiast zwykłych? Próbowałeś zamieniać żarówki ze stroną "działającą"? Przy zapalonych awaryjnych żarówki świecą jednakowo?

Kafarnauster napisał/a:
Ten "ficzer" jak to nazwałeś jest rozwiązany elektronicznie ? w tym samochodzie nie ma jakiegos normalnego elektrycznego przerywacza? A jeśli jest to gdzie, może zamókł?
Elektronicznie, całość ogarnia procesor w ETACS, więc nie ma problemu tak to zbudować żeby dla awaryjnych nie reagował na mniejsze obciążenie.
Kafarnauster - 16-03-2016, 18:03

Mam jedną Ledową, wewnątrz sufitową z tyłu ale to chyba nie może być przyczyną? i tak podczas jazdy jest zgaszona...

Przy awaryjnych zawsze jest dobrze.
Zwiększenie częstotliwości występuje losowo przy włączaniu kierunkowskazów - nie ważne z której strony, czasem rzadziej czasem częściej - nie zauważyłem związku z... niczym. Po prostu czasami mrygają częściej(źle) czasem normalnie.

elektryk - 17-03-2016, 00:01

Kafarnauster napisał/a:
Przy awaryjnych zawsze jest dobrze.
To jest normalne zachowanie, zacytuję serwisówkę:

If the lamp bulb of the front or rear turn signal lamp
has burned out, the flashing speed becomes faster to
alert the driver that the lamp bulb has burned out.


Even if the lamp bulb has burned out, the flashing
speed of the hazard lamp is not changed

Przy czym ten drugi zapis jest chyba kiepskim tłumaczeniem, bo lampka wyłącznika od awaryjnych nie miga, tylko świeci się na stałe razem ze światłami pozycyjnymi.

Kafarnauster napisał/a:
Zwiększenie częstotliwości występuje losowo przy włączaniu kierunkowskazów - nie ważne z której strony, czasem rzadziej czasem częściej - nie zauważyłem związku z... niczym.
Dopóki nie zreprodukujesz tego problemu, pozostaje korzystanie z wróżek. Problemem może być uszkodzona kostka, zły styk w oprawce albo przegniły lub nacięty kabel. Nie wiem czy jakikolwiek elektryk samochodowy podejmie się diagnozowania takiego problemu. Sam możesz zacząć od ruszania kablami przy włączonych migaczach, tylko wcześniej upewnij się czy system reaguje od razu na odłączenie żarówki i migania zwalnia od razu po podłączeniu jej z powrotem.
qlka2 - 17-03-2016, 00:02

A ja dalej nalegam żeby przyjrzeć się stykom wszystkich lamp migającej strony. :)
Jest ich aż trzy do sprawdzenia.

elektryk - 17-03-2016, 08:43

qlka2 napisał/a:
A ja dalej nalegam żeby przyjrzeć się stykom wszystkich lamp migającej strony. :)
Jest ich aż trzy do sprawdzenia.
Z czego jedną boczną można wykluczyć, przynajmniej serwisówka tak twierdzi.

BTW nie masz przypadkiem jakieś wersji nieeuropejskiej? Może ktoś na siłę przerabiał oprawki żarówek.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group