Grandis Techniczne - Ręczny
Grzegorz J - 04-03-2016, 06:37 Temat postu: Ręczny Chłopaki czy ktoś rozbierał ten mechanizm?
Wczoraj okazało się że nie do końca odbija ręczny w prawym kole. Muszę to rozebrać i dotrzeć do przyczyny. Czy ktoś miał z tym do czynienia i może podzielić się cennymi uwagami co i jak, na co zwrócić uwagę, czy jest jakiś zestaw naprawczy?
Dziękuję...
robertdg - 04-03-2016, 08:34
Tam asz tarczobęben, zatem musisz przygotować sie najlepiej na rozebranie obu strona naraz.
Zaopatrz sie w kobyłki aby równomiernie podnieść zadek auta, zrzuć koła, zrzuć zaciski z jarzmami, w tarczy jest otwór do regulacji rozparcia jałowego szczęk 52301
Postaraj sie skręcić śrubę (tak aby się skróciła)
Zrzuć tarcze byle nie prać młotkiem po piąscie i elemencie ciernym
Ukaże Ci się zestaw szczęk ze spręzynkami, teraz zaczyna sie karkołomne zadanie bo manewry skutecznie ogranicza piasta, ale dobrze zaopatrzec się w tęgie szczypce na wzór
Zanim podemontujesz to albo zapamietaj powyzszy obrazek albo zrób własne zdjęcie.
Pościągaj zabezpieczenia szczęk i spręzynek, powli, bez pośpiechu i uwaznie bacząc gdzie co na swoim miejscu.
Jak będziesz miał szczęki w reku proponuje rozebrać łyżke 50314 (zabezpiecza ja podkładka w ksztalcie podkowy, wystarczy ja lekko rozgiąc, a przy montazu zagiąć), oczyścić i nasmarować sworzeń po którym pracuje, podkładać do kupy.
Kolejno proponuje sprawdzić jak pracują linki na sucho, na opuszczonym lewarku recznego i poluzowanej regulacji linki, sprawdzić dlugosc linki wystajacej od tarczy kotwicznej, zaciagnąc reczny, sprawdzić czy po spuszczeniu wraca do pierwotnego wymiaru, jezeli nie trzeba się zainteresować tym co ją blokuja, zapewne przygotować na wymiane.
Po dokłądnym zrobieniu wszystkiego po oczyszczeniu i poskładaniu, proponuje zalozyc tarcze i przykrecic na po przekatnej na 2 nakretki, regulowac nakretka przez dziure w tarczy do momentu az tarcza zostanie zablokowana bez możliwosci obrocenia reką w zadna stronę - cofnąc regulacje o jakies 5-6 zabków, tarcza powinna obracac sie swobodnie.
Zlikwidowac luz jalowy lewarka recznego do momentu az przy zaciaganiu lewarka bedzie odczuwalna natychmiastowa reakcja linki. sprawdzić na tarczach czy obracaja sie swobodnie.
Zaciągnąc reczny na jeden zabek - sprawdzic czy na tarczach zaczyna byc odczuwalny lekki opor w miare rownomierny po obu stronach, klejno zaciagnac na drugi zabek i ponownie sprawdzicczy opor na tarczach po obu stronach jest rownomierny.
W razie koniecznosci poprawić regulacje, po opuszczeniu mechanizmu recznego tarcze maja sie obracac swobodnie
montujemy zaciski z jarzmami po uprzedniem ich przegladzie, zakladamy kola, możemy udac sie na stacje diagnostyczna w celu weryfikacji oporów toczenia oraz rownomiernosci sily hamowania dla hamulca postojowego na obu kołach.
Przyjemnej zabawy
Grzegorz J - 04-03-2016, 11:05
Dziękuję stary !!
Pełen szacunkowych dla twojego opisu
BTV - 12-03-2016, 14:29
robertdg, mistrzostwo świata, ja również dzięki .
|
|
|