Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] wymiana oleju
Walcz72 - 07-03-2016, 08:51 Temat postu: [II 2.0 DID] wymiana oleju Witam Szanownych forumowiczów mam pytanie czy może ktoś wymieniał olej w skrzyni biegów i podzielił by się tym doświadczeniem jak tego dokonać , bardzo proszę o jakieś informacje
pozdrawiam .
bonito - 09-03-2016, 13:26
Sam lubię pogrzebać pod samochodem, ale akurat z olejem skrzynia, most, transfer jeździłem do warsztatu (parę groszy więcej, a nie upaprze się człowiek olejem).
Sama wymiana jest prosta:
1. Odkręcamy korek góra i dół.
2. Czekamy aż wyleci
3. Zakręcamy dół lejemy do górnej dziurki aż do przelania (przyda się butelka z rurką).
4. Zakręcamy górę.
Trzeba tylko uważać, bo w pobliżu są także korki do transferu, można łatwo pomylić.
Olej musi być dokładnie jak w instrukcji (przy użyciu lepszego jest problem ze zmianą biegów - przerabiałem).
bonito
Walcz72 - 10-03-2016, 09:27
Dzięki
gryf - 26-03-2016, 14:28
Panowie szukam odpowiedzi na pytanie co przekazuje napęd na drugą oś ? Haldex ? jeśli tak to której generacji? Z filerkiem czy bez ?
alojso - 26-03-2016, 19:47
Outlander 2 ma sprzęgło elektromagnetyczne.
gryf - 27-03-2016, 12:44
dzięki kolego alojso
maariaan - 19-07-2016, 13:50
Dołączę się do tematu, z pytaniem...
czy w outku trzeba... a może - co ile wymieniać oleje w manualnej skrzyni, w mostach w jakiejś skrzyni rozdzielacza napędu a może w czymś jeszcze?
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam,
alojso - 20-07-2016, 08:04
Skrzynia rozdzielcza i tylni most - co 80k km, dodałbym jeszcze tak od siebie "lub co 5 lat", w końcu to olej mineralny (80w90). Polecam przejście na pełen syntetyk (75w90), co automatycznie wydłuży nieco interwały wymian (z drugiej strony tam wchodzi łącznie 1l oleju = ~30 zł więc naprawdę nie ma co na tym żydzić).
Skrzynia biegów - co 200k km, syntetyk (75w90), ale osobiście wymieniłbym ciut wcześniej (np. przy 150-160k km) + "lub co 10 lat".
maariaan - 20-07-2016, 08:12
alojso napisał/a: | Skrzynia rozdzielcza i tylni most - co 80k km, dodałbym jeszcze tak od siebie "lub co 5 lat", w końcu to olej mineralny (80w90). Polecam przejście na pełen syntetyk (75w90), co automatycznie wydłuży nieco interwały wymian (z drugiej strony tam wchodzi łącznie 1l oleju = ~30 zł więc naprawdę nie ma co na tym żydzić).
Skrzynia biegów - co 200k km, syntetyk (75w90), ale osobiście wymieniłbym ciut wcześniej (np. przy 150-160k km) + "lub co 10 lat". |
Dzięki za info - o to mi właśnie chodziło. Mam najechane 95k także widzę że to akurat najlepszy moment żeby się zorientować że eksploatacja 4wd nie kończy się na silniku
Pozdrawiam!
alojso - 20-07-2016, 09:07
Borykam się z tym problemem od lat. Jeżdżę tylko autami 4x4, przy zakupie czy to od osoby prywatnej czy od handlarza 99,99% moich pytań o wymianę oleju w skrzyni/moście/reduktorze/haldexie kończy się odpowiedzią "a co to?". Ale taka ignorancja jest w zasadzie w każdej dziedzinie życia. Daleko szukać nie trzeba - większość ludzi co ma 4wd myśli, że może robić z autem co mu się podoba w każdych warunkach. Podobnie opony zimowe wyłączają myślenie zimą u wielu kierowców.
maariaan - 20-07-2016, 09:17
alojso napisał/a: | Borykam się z tym problemem od lat. Jeżdżę tylko autami 4x4, przy zakupie czy to od osoby prywatnej czy od handlarza 99,99% moich pytań o wymianę oleju w skrzyni/moście/reduktorze/haldexie kończy się odpowiedzią "a co to?". Ale taka ignorancja jest w zasadzie w każdej dziedzinie życia. Daleko szukać nie trzeba - większość ludzi co ma 4wd myśli, że może robić z autem co mu się podoba w każdych warunkach. Podobnie opony zimowe wyłączają myślenie zimą u wielu kierowców. |
niestety, to prawda.
Pomyślałem że może sam spróbuję wymienić olej w skrzyni rozdzielczej i tylnym moście.
jak będę miał możliwość to zerknę pod spód...
Pozdrawiam
|
|
|