To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Pilne - ładowanie alternatora

Klark - 10-03-2016, 17:24
Temat postu: Pilne - ładowanie alternatora
Witam, mam spory problem ze swoim Lancerem wersja 2.0 sport. Mianowicie poniżej 3 k obrotów światła przednie, deska rozdzielcza nawiew działają słabo. Powyżej 3k obrotów wszystko działa prawidłowo- światła przednie, deska rozdzielcza się rozświetlają i działają prawidłowo, nawiew także zachowuje się normalnie. Został wymieniony most diodowy, sprawdzone wiązki przewodów, regulatory napięcia (dwóch różnych producentów). Ładowanie jakie pokazuje ok. 13 V czyli za niskie. Komputer nie wykrywa żadnych błędów. Proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem. Rok temu miałem podobne objawy - po wymianie regulatora napięcia wszystko wróciło do normy.
plecho1 - 10-03-2016, 17:54

Jeśli na pewno układ prostowniczy jest ok to może jest podpalone uzwojenie stojana przez co alternator nie ma pełnej mocy przy niższych obrotach. Trzeba by go rozebrać i dokładnie pomierzyć.
Klark - 10-03-2016, 20:30

piecho dzięki za sugestie jutro poinformuje elektromechanika, aby dokładnie sprawdził. Jednakże "na stole" wszystko jest ok, po podłączeniu dzieją się cuda
plecho1 - 10-03-2016, 20:53

To nie jest takie proste do pomierzenia bo przy zwarciu w uzwojeniu różnica w rezystancji między poszczególnymi fazami będzie minimalna i trudna do wychwycenia. Jeśli inne podzespoły są ok i nie ma zwarcia uzwojenia stojana do masy to zwarcie w samym uzwojeniu jest jak najbardziej prawdopodobne przy takich problemach jak u Ciebie.
cobretti - 11-03-2016, 11:35

Po prostu jest potrzebny miernik małych rezygnacji, ot filozofia. Ja takiego nie posiadam ale jeśli uzwojenia nie wyglądają źle czyli nie są mocno ciemne to bym szukał gdzie indziej. Pomocny był by miernik cęgowy, ile faktycznie daje altek, przy "skrucie" przykładowo altek 74A da połowę z tego.

Przy słabym akumulatorze będą podobne objawy, albowiem całą moc altek będzie pchał w aku i i będzie spadek napięcia, dopiero przy wyższych obrotach zwiększa się wydajność altka i napięcie ładowania nieco wzrasta. Na próbę wsadź sprawny w pełni naładowany akumulator.

No i oczywiście wszelkie połączenia, obluzowane, zaśniedziałe, etc.

Hornet - 11-03-2016, 17:08

cobretti napisał/a:
miernik małych rezygnacji

miernik małych REZYSTANCJI
Ale podejrzewam że skoro alternator coś jednak daje, to miernikiem tego nie wyłapiesz.
Porządny warsztat od alternatorów to ma stanowisko do prób. Na takim stanowisku by wyszło czy alternator jest dobry.

Klark - 11-03-2016, 19:14

Kolejny dzień i bez zmian. Stanęło na tym, że zamówi się używkę na sprawdzenie. Mają podejrzenia odnośnie sterowania (może coś być na rzeczy??). Tłumaczą, że w standardzie akumulatory są 2-pinowe, a te w Lancerze 4-pinowe i jednostka sterująca może szwankować.
plecho1 - 11-03-2016, 20:17

Jeśli alternator jest połączony ze sterownikiem silnika to może i być wina sterownika lub nieoryginalnego regulatora napięcia.
cobretti - 11-03-2016, 20:53

Hornet napisał/a:
cobretti napisał/a:
miernik małych rezygnacji

miernik małych REZYSTANCJI
Ale podejrzewam że skoro alternator coś jednak daje, to miernikiem tego nie wyłapiesz.
Porządny warsztat od alternatorów to ma stanowisko do prób. Na takim stanowisku by wyszło czy alternator jest dobry.


Coś jednak daje ale co i ile? Taki miernik właśnie do tego służy, nie mniej nie jest wymagany, my w pracy używamy do pomiarów transformatorów, ich uzwojeń, czasem silników jeśli biorą podejrzanie za duży prąd. Stanowisko to nic innego jak napęd i pomiar napięcia i natężenia prądu w określonych obrotach. Jeżeli sprawdzali alternator na stole to wątpię aby ecu nim sterowało, taka to moja logika.

Czy został podstawiony inny akumulator na próbę?

Choć przyznam że z ciekawości zerkne u siebie czy altkiem steruje ecu .

plecho1 - 11-03-2016, 21:21

W Carismie GDI czy w Galancie w rocznikach około 2001 sterownik silnika steruje ładowaniem więc tu też jest to całkiem możliwe. Jednak pewności nie mam bo nie zgłębiałem tematu.
Hornet - 11-03-2016, 22:40

cobretti napisał/a:
my w pracy używamy do pomiarów transformatorów, ich uzwojeń, czasem silników jeśli biorą podejrzanie za duży prąd

My też :) Niestety różnica często bywa niezauważalna, a silnik trafiony (wychodzi przy innych metodach).
cobretti napisał/a:
Stanowisko to nic innego jak napęd i pomiar napięcia i natężenia prądu w określonych obrotach. Jeżeli sprawdzali alternator na stole to wątpię aby ecu nim sterowało, taka to moja logika.
Dokładnie. I po takich próbach wóz albo przewóz. Na stole nic nie znajdzie.

Klark napisał/a:
Stanęło na tym, że zamówi się używkę na sprawdzenie.

To chyba najlepsze rozwiązanie.

cobretti - 12-03-2016, 08:19

Hmmm wniosek chyba taki iż warsztat nieco słaby albo sciemnia że na stole wsio ok albo problem z autem a altek ok, zakładając że ecu steruje nim.
Klark - 12-03-2016, 16:38

Sprawdzono na innym akumulatorze, nadal to samo. Warsztat czołowy w mieście (naprawiają uczciwie, nie naciągają i spokojnie można być przy naprawie albo zobaczyć części, które zostały wymienione). Komputer nic nie pokazuje. Jedyna opcja ściągnięcie innego alternatora. Ogólnie auto jest w warsztacie na naprawie gwarancyjnej. Wymiany dwóch regulatorów nic nie dało. Zostaje chyba tylko ten stojan , więc szybciej będzie wsadzić drugi alternator i zobaczyć co będzie
cobretti - 12-03-2016, 17:24

A si, jak tak to tak. W sumie dostęp jest taki se, nie ma kogoś z forum ewentualnie fb co by na chwilę użyczył swój alternator? Ja mam osobiście za daleko ale może ktoś się znajdzie.
Klark - 12-03-2016, 20:28

Cobretti jest taka osoba, ale to też jest sporo zabawy, bo trzeba by było zablokować drugi podnośnik, ściągać półoś. To jest czasochłonne


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group