To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Napędy - niewłaściwe działanie

Gębar - 10-03-2016, 17:24
Temat postu: [3.2 DID] Napędy - niewłaściwe działanie
Dzień dobry.
Na początku chciałbym się przywitać z Wami, ponieważ jestem nowym użytkownikiem forum, a to mój pierwszy post.

Mój problem tyczy się napędów o których jest sporo postów na forum, ale takiego przypadku jak mój nie odnalazłem.

Do rzeczy..

Auto odpalam (lewarek ustawiony na tylny napęd), mrugają wszystkie cztery zielone kontrolki i po ~5 sekundach gasną wszystkie i zapala się centralna pomarańczowa lampka.
Ustawienie dźwigni na inne napędy nic nie zmienia i zielone lampki się nie zapalają.
Przy ostrych skrętach auto bardzo naciąga co praktyczne uniemożliwia jazdę.

Chciałbym byście mi podpowiedzieli od czego zacząć diagnozę i naprawę?
Na co zwrócić uwagę?
Auto kupione dopiero co i mało o nim wiem.

Wiem, że są czujnik (5) manualna skrzynia.
Gdzie one się znajdują i czy z kanału jestem w stanie je wymienić ?
Można te czujniki regenerować, czy lepiej wymieniać na nowe ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
Marcin

volvox_globator - 10-03-2016, 19:19

Cześć!
Ja też od niedawna mam Pajero, ale tez mialem probelm z napedem (automat) choc troche innego rodzaju. U mnie przy jezdzie na tylnym napedzie zapalała się i mrugala kontrolka centralnego mech. różnicowego (przy napedzie na 4 kola wszytko dzialalo). Co prawda nie powodowało to żadnych efektów "mechanicznych", ale uniemożliwiało wybór (zmianę) trybu pracy napędu, aż do czasu ponownego uruchomienia samochodu.

Przy okazji wymiany oleju poprosiłem mechanika żeby rozpiął wszytkie czujniki do których miał dostęp w mech. różnicowym i przeciścił styki. Jak narazie taka operacja pomogla i wszysto wróciło do normy i działa. Tobie też polecam na początek taką operację.

pozdrawiam

Gębar - 10-03-2016, 19:50

Piszesz o wymianie którego oleju ?
Czytałem, że wymiana oleju w ?? napędach czy gdzie to tam jest też potrafi pomagać.
Sorry, że nie piszę precyzyjnie, ale z nie planowałem posiadania 4x4 i kompletnie nie mam pojęcia o takich samochodach ;)

volvox_globator - 10-03-2016, 20:00

Poprostu u mnie awaria zbiegła się w czasie z wymianą oleju silnikowego, filtrów itp., więc poprosiłem mechanika żeby niejako przy okazji , jak juz bedzie mial samochod na podnosniku, to żeby rozpiął czujniki od wiązek elektrycznych (te do ktorych ma dostęp) i przeczyścił styki, bo podobno potrafią zaśniedzieć i powodować problemy. Z tego co słyszałem awarie "mechaniczne" napędu SS należą raczej do rzadkości.
W każdym razie polecam na początek wyczyścić połączenia wiązka-czujnik we wszystkich czujnikach do których masz dostęp z kanału, a nuż pomoże...

jan krupa - 11-03-2016, 10:42

Cytat:
Gębar



Czyszczenie stykow czesto daje porzadane efekty,a nic nie kosztuje.Jak to nie pomoze mozna wykrecic czujniki i przemyc je w benzynie,ja musialem wymienic na nowe.Czujniki maja prosta budowe,sa to zwykle laczniki masy ,wiec latwo je sprawdzic.
Ja do nich dostalem sie od srodka kabiny .Po wypieciu elementu na kubki (jest na zatrzaskach) ukazuja sie wkrety mocujace element tunelu.Wykrecamy wkrety i odkrecamy glowke lewarka zmiany napedow ,unosimy element i widzimy prostokatna gume.Po odkreceniu i uniesieniu ukazuja sie czujniki.Oczywiscie wczesniej rozpinamy wtyczki i takie lapki na reduktorze ktore trzymaja przewody w kupie.
Przy okazji mozna sprawdzic stan uszczelnienia lewarka zmiany biegow (mieszek)
U mnie byl rozerwany(woda w skrzyni biegow)
Aha,wskazana wymiana oleju w reduktorze.

Gębar - 11-03-2016, 13:24

Dziękuję Panowie za podpowiedzi.
Dziś rano oddałem auto do serwisu http://4x4serwis.com.pl/

Z napędami szef powiedział, że nie ma problemu. Czyszczenie tak jak piszecie, lub wymiana 2ch czujników w najgorszym wypadku.

Auto ma też problemy z pompą paliwa, i zapalają się kontrolki ABS ( wcześniej po wymianie 2ch przednich czujników problem nie został usunięty ). Mam też problem z zapalającą się sporadycznie kontrolką ciśnienia oleju ( szczególnie na ciepłym slniku ) , oraz gdzieś ucieka płyn od sprzęgła.

Po odebraniu auta z naprawy dokładnie opiszę problemy, objawy, co było przyczyną i jakie były koszty.

Pozdrawiam,
Marcn

Darecki 1973 - 12-02-2017, 18:48

Witam. Podepne się do tematu. Napedy działają w trybie awaryjnym. Pulsuje pomaranczowa dioda na środku zielone gasną. Auto jeździ tylko na tylnym napędzie. Nie można dopiąć przodu. Wymieniony czujnik na reduktorze czarna kostka krótki kabel. Auto to pajero 3 3,2did automat 2003r przed liftem
Michał_PIII - 12-02-2017, 21:40

odczytaj kody lub kod błędu na zworkę, wtedy będzie można coś więcej powiedzieć tak to strzelanie na oślep
Darecki 1973 - 13-02-2017, 12:05

A podpowie ktoś jak wymrugac błędy😊

[ Dodano: 13-02-2017, 12:07 ]
Wiem że1i4 pin zworka.tylko jak liczyć który rząd i z której strony od grodzi silnika?

Michał_PIII - 13-02-2017, 13:44



Musisz połączyć Pin 1 z masą, włączasz stacyjkę i czekasz

Najpierw mruga pierwsza cyfra kodu błędu, która świeci się dłużej, później mruga druga cyfra kody błędu, są to krótkie mrugnięcia
np. _____ _____ _____ __ __ __ __ to błąd 34

Bizi78 - 13-02-2017, 13:48

Tutaj masz info z manuala od pajero - montero 01-02r.

Darecki 1973 - 13-02-2017, 14:32

Wymrugane 32. 33. 35. I jeszcze na ABS 23. Ktoś pomoże przetłumaczyć
Michał_PIII - 13-02-2017, 18:09

ABS - tylny prawy czujnik

a co do błędów w reduktorze, jak włączasz zapłon to od razu wchodzi w tryb awaryjny?

Darecki 1973 - 13-02-2017, 18:34

Tak. Po ok 5sekundach
Michał_PIII - 13-02-2017, 22:31

ciężko Ci coś podpowiedzieć, ponieważ błąd 32 i 33 oznacza czujnik na reduktorze. Czujnik ten który Ci ktoś wymienił to najprawdopodobniej czujnik od 2H, ale od 2H jest jeszcze jeden czujnik który czyta pozycję 2H/4H. Może też być że jak był wymieniany to może uszkodzeniu uległo jakieś połączenie czujnik - kostka, w wiązce. Zobacz jak możesz połączenia czujników czy są ok. Można tak wymyślać ponieważ ciężko zdiagnozować na odległość.
natomiast błąd 35 to błąd czujnika przedniego mostu.

Nie wiem czy tak już próbowałeś, ale spróbuj przestawić dźwignię reduktora na 4h i włączyć zapłon, pewnie się nie uda ta operacja ale warto spróbować



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group