Pajero III - Dymi na 2 cylindrze
hanyskrosno - 11-03-2016, 18:09 Temat postu: Dymi na 2 cylindrze Witam , mam problem z moim Pajero 3,2 DiD . Zakupiłem samochód ponad rok temu , nie było z nim większych problemów , aż do lutego tego roku . Pod koniec lutego zaczął źle palić na ciepłym silniku , po konsultacji telefonicznej zakupiłem nowy rozrusznik , bo to miał być problem . No niestety nie pomogło , po wyjeździe z warsztatu i przejechaniu około 100 km , zaświeciło się ciśnienie oleju i samochód stracił moc . Zaraz się zatrzymałem i silnik zgasł , auto na lawetę i do warsztatu , szukali , szukali i znaleźli że w oleju silnikowym jest ropa . Dodam że silnik po odpaleniu na warsztacie mocno stukał . Sprawdzenie rurki podającej paliwo , wtrysków , świec nic nie wykazało . Zaczeli szukać stuków , po zdjęciu kolektora wydechowego okazało się że mocno dymi na 2 cylindrze . Zdjęcie miski olejowej ukazało przypalone panewki . Kazałem wymienić i zrobić tak co by było dobrze . Dzisiaj przy odbiorze auta okazało się że dalej dymi jak lokomotywa . Może tutaj pomoże ktoś w dojściu do tego co może być przyczyną moich problemów . Dodam jeszcze że paliwo nadal dostaje się do oleju silnikowego . Moim zdaniem trzeba wymienić pompę wtryskową , ale mogę się mylić , proszę o podpowiedzi .
Pozdrawiam
Marcin
kedas1 - 11-03-2016, 18:32
A wiec, skoro ropa była w oleju uszkodzeniu uległ np przelew wtryskiwacza. Wtryski są pod pokrywą zaworów. Mogło uszkodzić tłok na drugim cylindrze konkretnie pierścienie i teraz pali olej dlatego kopci. Bez zdjęcia czapki nic dalej nie sprawdzisz. Bo olej który przedostaje się do komory spalania uszczelnia tłok ew pomiar kompresji może wykazać zwiększoną wartość co może potwierdzić w/w teorie
hanyskrosno - 11-03-2016, 19:15
Przepraszam za nie dodanie informacji , wszystkie wtryski zostały sprawdzone , dawają piekna gwiazdkę , nawet zamiana wtrysku z pierwszego na drugi nie dała efektu . Mechanik mówił że sprawdzał ciśnienie i wszystko jest OK . W między czasie był robiony rozrząd , rozpadł się na kawałki i to właśnie po tej naprawie wszystko się zaczęło . Po 100 km odmówił całkowicie .
kedas1 - 11-03-2016, 19:28
Dlatego uważam, że uszkodzone zostały pierścienie na tym cylindrze
zbyszekm2 - 11-03-2016, 19:44
1. Paliwo dostaje się do oleju, przez śruby dokręcane do wtrysków, albo przez przelewy albo przez uszczelniacz na pompie wtryskowej(obstawiam to)
2. To z kolei spowodowało kopcenie a co zatem idzie olej nie miał parametrów i przyłapała panewka.
zacznij od ustalenia skąd ropa się dostaje.
kedas1 - 11-03-2016, 20:00
1. Skoro były ruszane wtryski obstawiłbym przelewy większość mechaników ma zwyczaj ze składa je na stare miedziane podkładki a one często są już wadliwe.
2. Skoro dymi na drugim cylindrze i tylko na nim to jest już trwałe uszkodzenie elementów uszczelniających na tym cylindrze !!
3. Tak jak Zbyszek napisał Pierwsze weryfikacja układu paliwowego drugie czapa w góre micha w doł i mamy tłoka ;P
hanyskrosno - 11-03-2016, 20:32
Miedziane podkładki były zakupione nowe , więc odpada , paliwo dostało się przed ruszaniem wtrysków . Tak jak Zbyszek pisze myślę właśnie o tej opcji pompy wtryskowej . Gdy powiedziałem to mechanikowi , stwierdził że nie ma takiej opcji . Jest to mechanik od diesla , głównie audi i vw , niby dobry ale ........... Jutro przewiozę swoje Pajero do innego mechanika , który ma pojęcie o tych samochodach , serwisant z Mitsubishi . Ale czas naprawy będzie długi , taka kolejka do niego . Na razie na autko wydałem 3800 zł , mam nadzieję że zamknę się w następnych 3-4 tyś zł . Zastanawia mnie tylko jedno , jeżeli uszczelniacz poszedł i nadal dostaje się do oleju , to dlaczego kopci na 2 cylindrze , panewki były zajechane na 3 cylindrze na 2 były delikatnie złapane . 1 i 4 prawie nie ruszone . Poniżej foto panewek
kedas1 - 11-03-2016, 20:42
miedziene podkładki pod wtryski ?? czy na przelewy bo to różnica...
[ Dodano: 11-03-2016, 20:43 ]
napisałem Ci już 3 razy !! mogły ulec uszkodzeniu pierścienie !!! bo jeśli już wszystko sprawdziłeś wtryski itp. to nic już innego nie zostaje !!
hanyskrosno - 11-03-2016, 21:27
Podkładki wszystkie pod wtryski mechanik kupował , ja osobiście kupowałem te pod przelewy . Tak jak pisałeś , przyjąłem do wiadomości że poszły pierścienie na tłoku i tak będę szedł w tym kierunku , każe sprawdzić i w razie czego wymienić . Poza tym każę wymontować pompę wtryskową i ją dobrze sprawdzić .
Dziękuję za odpowiedzi
zbyszekm2 - 12-03-2016, 08:26
Uszczelniacz na wałku za kołem napędzającym pompę wtryskową?
http://e-pajero.pl/uszcze...ompy&results=26
hanyskrosno - 12-03-2016, 09:12
Dziękuję za info , zakupy zawsze robię na e-pajero , Panie Zbyszku a niech mi Pan jeszcze powie , pierścienie wymieniać na wszystkich cylindrach czy tylko na tym który jest zajechany ?
zbyszekm2 - 12-03-2016, 14:11
cena pierścieni nie wielka, roboty nie wiele więcej, więc myśl, że wszystkie.
august74 - 19-04-2016, 19:06
Witam
Miałem ostatnio podobny problem,podczas jazdy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka
silnika i auto zaczęło kopcić na siwo, ale jechało.
Po zdjęciu głowicy, okazało się że na trzecim cylindrze tłok ma wypaloną dziurę.
Jakie są wasze przypuszczenia co do usterki.
Pozdrawiam
zbyszekm2 - 20-04-2016, 11:56
Dziura w tłoku.
Nie zapisało mi całego posta.
wtryski albo pompa wtryskowa , albo zmęczenie materiału.
Zuzia - 20-04-2016, 22:42
Wtryskiwacz leje , pierwsze podejrzenie w dieslu najczęstrza przyczyna.
|
|
|