Chcę Kupić Pajero - Proszę o pomoc - czy Pajero będzie dla mnie?
SirCrusader - 16-03-2016, 04:25 Temat postu: Proszę o pomoc - czy Pajero będzie dla mnie? Witam
Chciałem prosić Was o radę. Zastanawiam się nad zakupem samochodu 4x4. Dużo podróżuję i zwiedzam. Często jeździmy w góry. Chciałbym żeby było to auto do codziennej jazdy po mieście jak i w trasę np. Norwegia, Hiszpania, góry w lecie i zimie. Nie potrzebuję samochodu do Off-road, ale czasem pojechać po leśnych czy śrutowych ścieżkach. Samochód dla 2 osób (młode małżeństwo bez dzieci), lubimy zabrać trochę bagażu. Chciałbym aby auto było niezawodne.
Pajero wpadło mi do głowy jako auto bez ramy - komfortowe na asfalcie i mega dzielne w terenie. Wygląda rewelacyjnie! Również cena zakupu jest bardzo przestępna.
Zastanawiam się nad Pajero III w wersji 3 drzwiowej, skrzynia manual i silnik diesel.
1. Czy auto nadaje się do codziennej jazdy (w wersji wybranej powyżej) i spalanie zamknie się w powiedzmy 11 L w mieście, w trasie 9??? (jeżdżąc przepisowo).
2. Jak z jego awaryjnością? Jakie są koszty eksploatacji? Czytałem o mocnych problemach silnika 3.2 z pompą (kwestia wody), łańcuch rozrządu i chłodnicy.
Proszę o opinię
Pozdrawiam,
Maciej
jawaldek - 16-03-2016, 07:33
SirCrusader napisał/a: | Samochód dla 2 osób (młode małżeństwo bez dzieci), lubimy zabrać trochę bagażu. | No to już tutaj namawiał bym na wersję 5-cio drzwiową SirCrusader napisał/a: | Pajero wpadło mi do głowy jako auto bez ramy | a czemu bez ramy ->> większe bezpieczeństwo a i jak pomysł do jazdy nie tylko po asfalcie zmieni się to może w przyszłości jakaś wyciągarka ??
Jeździmy w długie trasy (ostatnio do Grecji) jak i na co dzień 2,8 TDI z 1996r i jest OK choć, samochód jest ostro zmodyfikowany Nie jest demonem zrywności ale już nie jeden osobowy zdziwił się ruszając na światłach Jako jeszcze cywilny i 140 pojechał Spalanie: w moim wypadku->> cywilny na trasie +/- 9l w mieście +/- 13, po przeróbkach wszystko o 2l więcej Silniki w 2,8 nie stanowią problemu, problemem jest rdza na ramie i w innych miejscach. Rdza może wynikać z racji 1) wiekowości samochodu 2) eksploatacji np teren ale nie są to jakieś strasznie drogie naprawy Nasz Misiek jest w automacie i przy poprawnej eksploatacji -wymiana oleju i umiejętne korzystanie jest tak na dobrą sprawę bez awaryjna. Silnik w 2,8 jest wręcz kochany i nigdy samoistnie nas nie zawiódł - raz jedyny ale to z winy mechaników gdy urwali świece żarowe. Przemyśl zatem zakup modelu no i "Każda pliszka swój ogonek chwali " Witaj na forum a co mozna i jak przystosować samochód do dalekich wypadów to zapraszam na moją stronę
TangoKK - 16-03-2016, 18:56
SirCrusader napisał/a: | Czytałem o mocnych problemach silnika 3.2 z pompą (kwestia wody), łańcuch rozrządu i chłodnicy. |
To jest przede wszystkim problem łuszczącej się powłoki wewnętrznej zbiornika paliwa, a nie wody. Tak, że jeżeli będziesz szukał III z 3.2 DID to albo zakup z wymienionym zbiornikiem, albo musisz przewidzieć kasę na wymianę.
SirCrusader - 13-05-2016, 14:20
W sumie jakbym miał wybierać Pajero to chyba bym zdecydował się na Pajero III 3d w wersji 2,5 TD ponoć prosty i niezawodny silnik.
Czy jak zmienię opony na z AT na szosówki na spadnie spalanie np o 1 - 0,5L?
|
|
|