To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Problem z obrotami <2000

cichy1124 - 16-03-2016, 16:09
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Problem z obrotami <2000
Cześć, mam następujący problem, nie widziałem na forum opisanego takiego przypadku, więc zakładam nowy temat.
Więc tak:
Pacjent: 1999r, 2.0 136km, automat, podtlenek gazu :mrgreen:

5 miesięcy temu został zrobiony remont silnika i wszystko działało idealnie.
Po przejechaniu 3-4tyś kilometrów zatrzymałem się na światłach i auto na LPG zaczęło szarpać i samochód nie chciał wejść na obroty, po przełączeniu na benzynę obroty się uspokoiły, a problem z obrotami się zmniejszył, ale nadal istnieje.

Aktualnie wygląda to tak: Jak się zatrzymam i dodam gazu powiedzmy do połowy to silnik się nie chce wkręcić na obroty do 2000 (przy bardzo delikatnym ruszaniu nic złego się nie dzieje). Po ich przekroczeniu, przy normalnej jeździe samochód jeździ prawie zawsze normalnie- czasem zdarza się mu zamulić na wysokich obrotach na poziomie 5tyś., nie zawsze, z resztą nie często tak kręcę silnik.
Na gazie jest jeszcze gorzej, zamula do 3000 obrotów.

Samochód został podłączony do komputera, nie wykrywał sond. Okazało się, że jest zwarcie na instalacji, problem został naprawiony, a problem obrotów pozostał.

Aktualnie po pełnym skanie wszystkich sterowników, komputera w samochodzie itp nie wykrywa żadnych błędów, wydaje się że wszystko jest w idealnym stanie.

Ja nie mam pomysłu, mechanik psychicznie wysiada, może ktoś z Was jest w stanie mi pomóc?

Z góry dzięki za pomoc :D

robertdg - 16-03-2016, 17:20

Zacznijcie od weryfikacji zgodności rozrządu, profilaktycznie warto sprawdzić
cichy1124 - 16-03-2016, 17:34

A jeśli byłby niezgodny to od razu nie działałoby źle, tylko po przejechaniu kilku tyś km?
robertdg - 16-03-2016, 17:55

Nie, ale moze cos w trakcie się schrzanilo
cichy1124 - 16-03-2016, 18:00

Ok, to powiem żeby to sprawdził, a nie powinien wyskoczyć jakiś błąd w komputerze?

Jakieś inne tropy? Przychodzą do głowy inne możliwe przyczyny?
Wiem, że ciężko przez internet ale może ktoś będzie miał jakiś pomysł, żeby od razu sprawdzić kilka opcji.

robertdg - 16-03-2016, 18:37

Jak dostaneisz za dużo opcji to rozgrzebiesz problem a jak sie naprawi to nie bedziesz wiedzial co bylo przyczyna - stopniowo, cierpliwości
cichy1124 - 16-03-2016, 18:45

Chcę robić stopniowo, ale wolałbym znać więcej opcji bo auto stoi u mechanika...
Lepiej znać kilka opcji i po kolei sprawdzać każdą możliwość.

W jaki sposób mogę sprawdzić czy rozrząd jest w porządku czy to jego wina?

robertdg - 16-03-2016, 19:50

Z grubsza, koło pasowe ma znacznik a na obudowie pasków jest wystep z literą T, demontujesz górna pokrywę rozrządu, ustawiasz znacznik koła pasowego na T i wałek rozrządu ma na sobie znak który ma sie pokrywać ze znakiem na pokrywie zaworów (zgodnośc nastepuje co pełne dwa obroty wału)
Dokładniejsza weryfikacja wymaga sprawdzenia czy nie doszło do uszkodzenia blaszki która stanowi punkt odczytu dla czujnika położenia wału


Kolejno do zweryfikowania pozostaje układ zaplonwy - świece, kable, fajki z cewkami



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group