Carisma - Techniczne - Problem z gdi
Mackowsky - 17-03-2016, 22:00 Temat postu: Problem z gdi Witam. Mam problem z silnikiem gdi. Gdy sie zagrzeje to szarpie i to w dziwny sposob bo tylko gdy jade z stala predknjscia i przy delikatnym przyspieszaniu. Przy gwaltownym depnieciu jest ok. Wymieniona pompa wc swiece umyta przepustnica komputer zresetowany nowe filtry paliwa. Gdzie szukac problemu? pozdrawiam
plecho1 - 17-03-2016, 22:06
Trzeba podejrzeć parametry pracy silnika, jakie jest ciśnienie paliwa podczas pracy silnika. Może winny jest regulator ciśnienia a może jeszcze coś innego, bez diagnostyki nie da się tego stwierdzić.
Mackowsky - 17-03-2016, 22:52
Zastanawia mnie to czy winne nie beda swiece. Co prawda irydowe dedykowane do gdi ale bosch. A regulator tez wymienialem. Podejrzana jest tez pompka niskiego cisnienia paliwa. Bo szarpanie jest tylko przy malym obciazeniu.
plecho1 - 18-03-2016, 06:53
Jeśli była by wina pompy w zbiorniku to raczej brakowało by pod większym obciążeniem bo ona cały czas podaje tak samo tylko odpowiedni regulator czówa nad odpowiednim ciśnieniem.
Mackowsky - 18-03-2016, 11:19
Facet ktory pompe wc mi naprawil mowil ze ona byla winna na sto procent. Po zalorzeniu jej jest lepiej ale dalej szarpie
plecho1 - 18-03-2016, 17:43
Żeby dało się podłączyć Evoscan i zgrać logi to można by było coś dokładniej powiedzieć a tak to tylko zgadywanie. Tu jednak chyba Evoscan nie zadziała, trzeba jakiś program do Volvo i kabelek VAG KKL ale chyba pod coma.
Mackowsky - 18-03-2016, 17:52
Poszukam kogos kto mi to podlaczy😉
ross - 18-03-2016, 19:50
Czy masz świece NGK? Bo tylko takie ,a nie z Boscha mówią "że wszystko co z Boscha to do kosza" Czy otwory świecowe zalewa olej?
Mackowsky - 18-03-2016, 22:23
Swiece niestety boscha. Tak mi facet w sklepie doradzil. Zalorzone z miesiac temu. Pozniej doczytalem ze tylko ngk. Oleju nie ma. Jechalem dzis do poznania i gdy dojechalem do centrum i stalem w korkach to na postoju palila sie kontrolka silnika. Ale po dodaniu gazu gasla i tak przez caly poznan Teraz juz po powrocie jest ok ale obroty za to faluja. I dalej szarpanie. Zalalem lepsze paliwo i bez zmian. Ogolnie autko jest slabsze pali ok 10l na setke, gdzie moje wczesniejsze gdi w trasie bralo grubo ponizej siodemki. Moze ktos poleci osobe ktora to zdiagnozuje z poludniowej wielkopolski( ostrznszow, kepno, ostrow) ewentualnie wroclaw
rasiak1980 - 18-03-2016, 23:56
tak jak ktoś zasugerował jeżeli poszły ringi dookoła świecy i pływa ona w oleju to może być przebicie i wypadają zapłony bo świeca nie zawsze jest w stanie odpalić mieszankę dodatkowo na końcach każdej z fajek masz sprężynki lubią się one upalić dodatkowo jedna albo kilka cewek mogą mieć przebicia skutkuje to tym że na gorącym silniku się takie cyrki własnie dzieją, sprawdź zachowanie wskazówki obrotomierza podczas szarpania może to również sugerować uszkodzony czujnik położenia wału bądź wałka rozrządu jak to wszystko wyeliminujesz to sprawdź jeszcze jedną rzecz odłącz czujnik ciśnienia paliwa wyskoczy CE bo to norma ale sprawdź jak wtedy auto się zachowuje
apg2312 - 19-03-2016, 01:25
Mackowsky napisał/a: | palila sie kontrolka silnika. Ale po dodaniu gazu gasla i tak przez caly poznan |
Szczerze ? Nie kombinuj. Serwis Volvo lub warsztat, który potrafi zdiagnozować co to za błąd.
Cholerne Google cały czas mi tylko Volvo Trucks w Ostrowie Wlkp. pokazuje, ale we Wrocławiu na pewno znajdziesz ASO, lub coś podobnego.
Bo w tej chwili, bez informacji co to za błąd pokazuje CE to jest wróżenie z fusów.
ross napisał/a: | a nie z Boscha mówią "że wszystko co z Boscha to do kosza" |
Bez urazy, kolego, ale ciut przesadzasz. Irydy Boscha nie są złe. Fakt, sam też kupuję tylko NGK , ale może bez przesadyzmu.
plecho1 - 19-03-2016, 06:50
Też mi się wydaje, że te świece jak irydowe to nie powinny być złe i na pewno nie powinny dawać takiego efektu. Jedynie dobra diagnostyka podpowie co boli to autko. Napisz z którego roku jest to autko.
Mackowsky - 21-03-2016, 06:35
1999 rok. Wydaje mi sie ze znalazlem blad. Mechanik ktory mial wymienic uszczelke pokrywy swiec tylko ja dociagnal.w skutek czego swiece plywaja w oleju. Takie pytanie. Czy jak odkrece kolektor a nastepnie ta pokrywe to konieczny jest demontaz rozrzadu czy walki pozostana na miejscu?
romek atomek - 31-03-2016, 18:26
Mackowsky napisał/a: | 1999 rok. Wydaje mi sie ze znalazlem blad. Mechanik ktory mial wymienic uszczelke pokrywy swiec tylko ja dociagnal.w skutek czego swiece plywaja w oleju. Takie pytanie. Czy jak odkrece kolektor a nastepnie ta pokrywe to konieczny jest demontaz rozrzadu czy walki pozostana na miejscu? | jak zadajesz takie pytania to może się za to nie bierz.. już na pewno bez kulcza dynamometrycznego .. kolektor jest alu - gniazda śrób łatwo ukręcić.. bardzo łatwo - za łatwo ( 2 ukęciłem ) .. a wydawało mi się że robię z wyczuciem ..
ross - 31-03-2016, 20:36
Mackowsky napisał/a: | 1999 rok. Wydaje mi sie ze znalazlem blad. Mechanik ktory mial wymienic uszczelke pokrywy swiec tylko ja dociagnal.w skutek czego swiece plywaja w oleju. Takie pytanie. Czy jak odkrece kolektor a nastepnie ta pokrywe to konieczny jest demontaz rozrzadu czy walki pozostana na miejscu? | To cieszę się że tak jak pisałem oleju w otworach świecowych i trafiłem.Ale odnośnie naprawy tej usterki niestety trzeba rozrząd demontować i głowicę.
|
|
|