Pajero III - [3.2 DID] Brak reakcji dzwigni zmiany biegów
volvox_globator - 18-03-2016, 09:43 Temat postu: [3.2 DID] Brak reakcji dzwigni zmiany biegów Witam,
Dziś rano w trakcie manewrowania samochodem na podwórku, wrzuciłem D, samochód ruszył, ale po wrzuceniu R nie wystąpiła żadna reakcja skrzyni biegów. Nie było żadnego zgrzytu czy innego objawu usterki mechanicznej. Manewrowanie "wajchą" pomiędzy biegami nic nie dawało. Samochód poprostu stał. Niestety nie sprawdziłem jakie położenie dzwigni było wyświetlena na zegarach :/ O dziwo, po zgaszeniu i uruchomieniu samochodu raz jeszcze, wszystko działa OK.
Miał ktoś już taki problem?
obawiam się że jak to bywa z elektroniką w tym samochodzie - usterka powróci, a wtedy dobrze by było wiedzieć gdzie leży przyczyna
pozdrawiam
Maciek_m - 11-05-2016, 13:54 Temat postu: Re: Brak reakcji dzwigni zmiany biegów
volvox_globator napisał/a: | Witam,
Dziś rano w trakcie manewrowania samochodem na podwórku, wrzuciłem D, samochód ruszył, ale po wrzuceniu R nie wystąpiła żadna reakcja skrzyni biegów. Nie było żadnego zgrzytu czy innego objawu usterki mechanicznej. Manewrowanie "wajchą" pomiędzy biegami nic nie dawało. Samochód poprostu stał. Niestety nie sprawdziłem jakie położenie dzwigni było wyświetlena na zegarach :/ O dziwo, po zgaszeniu i uruchomieniu samochodu raz jeszcze, wszystko działa OK.
Miał ktoś już taki problem?
obawiam się że jak to bywa z elektroniką w tym samochodzie - usterka powróci, a wtedy dobrze by było wiedzieć gdzie leży przyczyna
pozdrawiam |
U mnie czasami z położenia D wpada na N. Wtedy muszę pociągnąć gałką I wbić D.
W weekend pewnie rozbiorę panel środkowy I sprawdzę jakie są styki przy gałce I czy nie można tego jakoś poprawić.
Georg - 11-05-2016, 15:39
volvox_globator napisał/a: | (...) obawiam się że jak to bywa z elektroniką w tym samochodzie - usterka powróci, a wtedy dobrze by było wiedzieć gdzie leży przyczyna |
Usterki elektroniki bynajmniej nie są cechą Pajero - to przypadłość terenowych SUV-ów wszystkich marek. Częstotliwość występowania rośnie wraz z głębokością kryteriów błotno-wodnych.
zeeb - 30-11-2016, 08:24
Odświżam temat. Mam ten sam problem. W zeszłym roku w zimie raz też tak miałem ale zwaliłem na karb dwutygodniowego postoju. W tym roku problem powrócił już trzykrotnie w ciągu kilku dni
Ktoś miał podobnie i rozwiązał problem?
volvox_globator - 30-11-2016, 13:01
Hej. U mnie narazie sprawa się nie powtórzyła. Gdybym miał ten problem to na pewno zaczął bym od rezebrania srodkowego tunelu i wyczyszczenia wszystkich styków i przelutowania całej elektroniki która "odpowiada" za biegi.
Kolega Georg słuszne zauważył że usterki elektroniki nie są cechą Pajero tylko są typowe dla samochodów tego typu bo brodzą w wodzie, ale to by oznaczalo że prawie wszystkie pajero III mają za sobą przygodą z wodą do wysokości min. zegarów (znane usterki zegarów od temperatury silnika i poziomu paliwa).
Jak u mnie problem wróci to rozbieram tunel i poprawiam wszystkie połączenia elektryczne i elektroniczne za pomocą domowej lutownicy. Skoro wadliwe połączenia elektroniczne są typowe w zegarach, to przy gałce od biegów też mogą się zdarzyć... a przynajmniej tak sądzę.
pozdrawiam i mam nadzieję że rozwiążesz problem
a gdybyś już wiedział co było jego źródłem to bardzo proszę o info
zeeb - 30-11-2016, 19:12
Myślę że to nie problem wody, ja swojego nie topiłem. Poprzedni właściciel teź nie.
Może Zbyszek coś podpowie...
|
|
|