Pajero Sport - [3.0 V6] Błąd P0421
Sir Stanczyk - 22-03-2016, 12:01 Temat postu: [3.0 V6] Błąd P0421 Mam błąd P0421
Czy wymiana 4 sond wystarczy?
Spotkał się ktoś już z tym błędem?
Georg - 22-03-2016, 12:15
Uszkodzenie sondy, to tylko jedna z kilku możliwych przyczyn błędu P0421...
Sir Stanczyk - 22-03-2016, 12:16
No nie myślę na razie o katalizatorze... Ma ktoś dostęp do jakiś tanich jak coś?
Tym bardziej, że nie śmierdzi zgniłymi jajami nie ma spadków mocy, drgań, hałasu. Nic :/
[ Dodano: 22-03-2016, 12:33 ]
yyy Georg twój post zniknął, a oto odpowiedź na niego:
Zapłony wypadają tylko na LPG (jestem właśnie w trakcie usuwania tego błędu, pewnie rozjechane mapy) i ostatnio jeżdżę tylko na benzynie i z zapłonami jest spokój.
A czy katalizator się przegrzewa to nie wiem... nie mam gdzie i jak wejść pod auto żeby go dotknąć :/
don de leon - 22-03-2016, 20:55
Katalizatora to ty może nie dotykaj.
Sir Stanczyk - 23-03-2016, 07:21
No przy tych wszystkich problemach z autem to poparzenia nie są mi jeszcze potrzebne
[ Dodano: 15-04-2016, 12:41 ]
Fuksem w moim przypadku były to tylko (lub aż tylko patrząc na cenę jednej sondy) 4sondy czyli katalizatora w tym momencie nie muszę wymieniać
[ Dodano: 18-04-2016, 07:18 ]
No i chyba wywołałem wilka z lasu :/
Znowu mi P0421 wyskoczył... czy to na pewno zepsuty katalizator? Czy może to LPG powoduje? Może się tylko przegrzewa z powodu gazu czy coś? Ktoś ma jakieś pomysły?
A pytanie z innej beczki... ma ktoś nowy katalizator na zbyciu? Albo może wskazać jakiś dobry tani zamiennik?
Najgorsze, że nie mam żadnych objawów źle działającego katalizatora, żadnych utrat mocy, smrodu itp itd...
| Georg napisał/a: | | Uszkodzenie sondy, to tylko jedna z kilku możliwych przyczyn błędu P0421... |
Georg co poza sondami (wymienione wszystkie) i katalizatora (który wygląda na to że działa), jakie inne możliwości zakładasz skoro kilka?
Georg - 18-04-2016, 08:29
Tu opisały:
http://www.autocodes.com/p0421_mitsubishi.html
Ja, szukałbym związku z LPG.
Sir Stanczyk - 18-04-2016, 08:41
I tak też szukam...
Ostatnio jak u mechanika wymieniałem sondy+olej+filtr oleju to teraz sprawdziłem, że nie wymienił mi filtru powietrza... może to to też zaśmiecone jest (nie zdziwię się patrząc jak poprzedni właściciel dbał o auto...).
Już sobie zamówiłem ten (http://www.autodoc.pl/bosch/1187164) i niedługo wymienię (w poprzednich autach wymieniałem sam, mam nadzieję że i teraz bez problemu sobie poradzę )
Cholerne pomarańczowe światełko <zły>
[ Dodano: 01-05-2016, 11:06 ]
Już mi się skończyły pomysły...
Wszystkie testy jakie przeprowadziłem wychodzą pozytywnie, mieszanka i gazu i benzyny jest ok, sondy działają dobrze, katalizator nie jest walnięty...
A wciąż zapala mi się CE :/ I jak zauważyłem to ostatnio jak się za kimś wlokę na drodze (nie w korku). Prędkość jakoś 40-50km/h, obroty przez to wiszą (mam automat) około 1200-1500obrotów i nagle bez żadnych oznak światełko się zapala...
Już mi się pomysły skończyły, pozostaje mi tylko kasować błąd i jechać dalej...
Bizi78 - 01-05-2016, 20:28
Ja też borykam się z tym błędem tylko w MSS, spaliny na skp wyszły ok, wykresy sond ok, spalanie ok .
Parę dni temu założyłem emulator sondy lambda i testuję .
Wiem, że to nie rozwiązuje problemu ale mam nadzieję na brak CE .
Sir Stanczyk - 02-05-2016, 06:06
Bizi daj znać jak Ci poszło Czy ten emulator działa, może też się na to zdecyduję.
Bizi78 - 02-05-2016, 06:12
Zadziałać to powinien bo jego zadaniem jest odsunięcie sondy od spalin .
Na razie zrobiłem około 200km i jest ok, zobaczymy jak będzie dalej .
Sir Stanczyk - 18-05-2016, 07:49
Bizi a ile takie cudo kosztuje, jak to się montuje i przede wszystkim gdzie to zdobyć, bo na allegro ani nigdzie nie mogę tego znaleźć. To jest rzecz jedna do wszystkich marek i modeli czy rozbita na rodzaje?
plecho1 - 18-05-2016, 08:13
http://allegro.pl/listing...ce-aut-1-2-0510
Podobno kątowe lepiej się sprawdzają.
Bizi78 - 18-05-2016, 09:30
Ja mam założony prosty.
Podobno kątowy jest zalecany jak jest mało miejsca pod autem.
Kupowałem u tłumikarzy, płaciłem +-15zł a montował mi mechanik.
Sondę ciężko było wykręcić, podobno trzeba było użyć palnik.
Jak na razie 500km zrobiłem i jest ok.
Za pół roku planuję podjechać na SKP i zbadać profilaktycznie skład spalin.
Co do montażu to wykręcasz sondę, wkręcasz w jej miejsce emulator i dopiero wkręcasz sondę.
Wymiary czyli średnicę gwintu itp są chyba standardowe przy sondach.
Źródło: http://www.aditech.net.pl...mbda-oszukiwacz
|
|
|