Carisma - Techniczne - carisma 1.8gdi 2000r nie chciała odpalić i odpaliła dziwne
wirusmdkk - 25-03-2016, 17:39 Temat postu: carisma 1.8gdi 2000r nie chciała odpalić i odpaliła dziwne witam mam dziwny problem z carismom pojechałem do pracy normalnie wszystko grało po pracy nie odpaliła kręciła i nic zawiozłm do mechanika i zadnym programem jaki miał się nie połączył powiedział że chyba pompa wysokiego ciśnienia albo coś innego bo na plaku zapala pompa w baku terz działa kazałem wymienić czujnik połorzenia wałka rozrządu wymienili i chulała 2 dni dzisiaj rano to samo prubowałem wszystkiego wyciągałem ten nowy czujnik wsz wtyczki odpinałem wkońcu zadzwoniłem po lawete przyjechał i chciałem nią przejechać na rozruszniku bo cięzko było wypchać i tu jaja zapaliła i jak narazie pali co to moze być czek na desce ani razu się nie zaświecił jak nie odpalała
Bizi78 - 25-03-2016, 17:47
W Twoim przypadku błędy prawdopodobnie można wymrugać:
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
Co do odczytu danych live to vag i evoscan lub MUT w ASO:
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0
plecho1 - 25-03-2016, 18:00
Z tym silnikiem podstawa to diagnostyka więc jak polecił Bizi78 najpierw sprawdź błędy bo mimo, że kontrolki nie zauważyłeś to jakiś może być i może sporo powiedzieć co jest nie tak.
wirusmdkk - 25-03-2016, 18:08
zorientuje się jakimi programami się nie połączyli bo prubowali czterema i nic morze nie mieli tych powyższych
plecho1 - 25-03-2016, 20:17
Tak jak napisał Bizi78 błędy najlepiej i najpewniej wymrugać poprzez zwarcie pinów 1 z 4 w złączu OBD a jeśli chcesz głębszą diagnostykę parametrów silnika to najprościej i najtaniej VAG KKL na FTDI232 oraz program Evoscan lub drożej MUT w serwisie Mitsu bo starsze Mitsu czyli sprzed 2001r. są dość oporne do diagnostyki i nie wszystkie interfejsy i programy je obsługują.
wirusmdkk - 25-03-2016, 20:40
właśnie podjechałem do jakiegoś norauto powiedzieli ze ją zczytają ale dopiero jutro no i jak wyszłem od nich to juz niezapala i powrut z buta zobaczymy co im jutro wyjdzie możliwe ze pompa wysokiego ciśnienia ma takie odchyły ?
plecho1 - 25-03-2016, 21:23
Ale sprawdzenie to 5 min roboty, myślałem, że sam to zrobisz, wystarczy spinacz biurowy czy kawałek kabelka i tyle. Niewielu mechaników zna się na tym silniku więc najlepiej zrobić to samemu z pomocą forumowiczów bo inaczej najczęściej stracisz tylko kasę i dalej nie będziesz miał pewności co i jak zostało zrobione i najprawdopodobniej dalej będą problemy.
wirusmdkk - 26-03-2016, 15:51
dzwoniłem dzisiaj do tego serwisu mówią ze błędów w pamięci nie ma a auto normalnie odpala odbiore we wtorek to sam sprawdze tym spinaczem tak jak opisujcie
rasiak1980 - 26-03-2016, 21:00
może to być immobilizer czujnik położenia wału korbowego albo co raczej mało prawdopodobne cewki takie coś że nie odpala na ciepłym to typowy objaw niedomagającego czujnika położenia wału ale tutaj musisz sprawdzić to najlepiej evoscan i kabel
wirusmdkk - 26-03-2016, 22:52
bez znaczenia czy ciepły czy zimny imo by się świecił błąd w poprzedniej tak miałem a czujnik wału przy kręceniu silnikiem by tez się świecił cewki raczej tez dobre bo iskra jest bo na plaku odpala
rasiak1980 - 27-03-2016, 13:26
Spróbuj jeszcze odłączyć czujnik położenia wałka rozrządu , czasami jest tak że jak się piki dwóch czujników "rozjerzdzają" wariuje wtedy z iskra tak jest np jak się łańcuch naciagnie tam jest pasek ale może coś przeskoczyło?
wirusmdkk - 27-03-2016, 15:00
spój zobaczyć czy pasek nie przeskoczył czujnik wałka rozrządu nowy
[ Dodano: 27-03-2016, 15:45 ]
a jak by rozrząd przeskoczył o np 1 ząbek to co by było bo jak zapalił to chodzi cicho równo nie gaśnie i błąd tez nie świeci
rasiak1980 - 27-03-2016, 17:01
może tak być, wtedy własnie takie objawy ECU ma dwa sygnały z czujnika położenia wału korbowego oraz z czujnika położenia wałka rozrządu te dwa sygnały muszą się zgrywać w czasie jeżeli tak nie jest to są problemy z zapłonem wtedy sprawa poprawia sie po odłączniu czujnika wałka rozrządu bo wtedy w trybie awaryjnym ECU w wiekszości samochodów emuluje jego pracę da rade jakoś jechać, ale jest to zabezpieczenie właśnie ostrzegające o tym ze coś niedobrego dzieje sie z rozrządem i musisz sprawdzić pod tym kątem rozrząd ale pierwsze od czego bym zaczął to diagnostyka i same czujniki bo to najczęściej tam leży problem czasem jest tak że jak słaby zamiennik to od nowości działa słabo
wirusmdkk - 27-03-2016, 19:42
czyli jest opcja ze przeskoczył? ale czy wtedy nie podaje pompa w.c.paliwa bo jak wykręcałem świece jak nie chciał odpalić to były suche
plecho1 - 27-03-2016, 20:05
Dla pewności najlepiej stary czujnik rozebrać i przelutować wszystkie połączenia lutowane co jest opisane w dziale Galanta bo najczęstszym uszkodzeniem są zimne luty.
|
|
|