ASX Techniczne - kod błedu P252f
fidus - 26-03-2016, 16:11 Temat postu: kod błedu P252f Dzisiaj podczas wypalania dpf /1.8 did 150 KM / zaplił się komunikat "check oil level" wg programu torque pro występuje kod błędu P252f a poziom oleju jest nieznacznie powyże górnej kropki i do znaku X sporo brakuje. Czy ktoś może spotkał się z taką usterką?
Mark442 - 29-03-2016, 10:21
Kod błędu wskazuje wyraźnie - "P252F – zbyt wysoki poziom oleju". Samo wykasowanie błędu nic nie da. Zalecana wizyta w serwisie, wymiana oleju, przepalenie filtra i skasowanie błędu. Powodem takiej sytuacji jest częsta jazda na krótkim odcinkach z niewielką prędkością. Taki urok tego "wynalazku" i silnika diesla...
fidus - 29-03-2016, 19:48
Mark442 napisał/a: | Kod błędu wskazuje wyraźnie - "P252F – zbyt wysoki poziom oleju". Samo wykasowanie błędu nic nie da. Zalecana wizyta w serwisie, wymiana oleju, przepalenie filtra i skasowanie błędu. Powodem takiej sytuacji jest częsta jazda na krótkim odcinkach z niewielką prędkością. Taki urok tego "wynalazku" i silnika diesla... |
Ale jak wykasować ten błąd? poziom oleju przywrócony do prawidłowego poziomu i nadal pokazuje się komunikat.
Mark442 - 29-03-2016, 20:12
Wykasowanie błędu nic nie daje (pisałem wyżej). Błędy pojawią się ponownie po odpaleniu silnika. Masz zanieczyszczony (zapchany) filtr DPF, spaliny nie docierają do wydechu (pomyśl gdzie się mogą zbierać i co w skrajnym przypadku mogą spowodować?), olej się rozcieńcza (wysoki poziom). Komunikat jest poprawny.
Silnik Diesla filtrem DPF nie jest przeznaczony na wyjazdy na zakupy do hiper i super marketów, odwożenia dzieci do szkół i przedszkoli, do pracy, itp. na odcinkach 5-6 km...
Już miałeś kłopoty z wózkiem (wątek o "niebieskim dymem na skrzyżowaniu"). Źle kombinujesz, myśląc jedynie o kasowaniu błędu, bez usunięcia przyczyn !!
fidus - 29-03-2016, 20:26
Silnik Diesla filtrem DPF nie jest przeznaczony na wyjazdy na zakupy do hiper i super marketów, odwożenia dzieci do szkół i przedszkoli, do pracy, itp. na odcinkach 5-6 km...
Szkoda, że nie wyczytałem tego w folderach reklamowych lub instrukcji obsługi.
Nic innego nie pozostaje jak sprzedać komuś kto nie jeździ do sklepu i nie wozi dzieci do szkoły, a pracuje daleko do miasta.
Wedrowiec - 29-03-2016, 20:59
Głupie pytanie: z kiedy auto i jeżeli "stare" (2010-2012) to czy wgrane wszystkie aktualizacje softu?
fidus - 29-03-2016, 21:12
Wedrowiec napisał/a: | Głupie pytanie: z kiedy auto i jeżeli "stare" (2010-2012) to czy wgrane wszystkie aktualizacje softu? |
Tak, oprogramowanie ma aktualne, przeglądy w serwisie przy przebiegach wskazanych przez producenta; wypalanie filtra regularne co 200 km a procedura natychmiastowa zgodna z zaleceniami instrukcji.
Wedrowiec - 29-03-2016, 21:16
"procedura natychmiastowa zgodna z zaleceniami instrukcji" eee a co to?
Ponowię pytanie o rocznik, do tego to że w ASO mówią że jest aktualne nie znaczy że jest. Opisywałem tutaj swoje boje z ASO gdzie twierdzili że nie ma takiej poprawki do softu, wgrali po 3h jak już auto zjechało z podnośnika po wymianie oleju... i musieli całość robić od nowa.
Więc jeżeli auto "stare" to pytanie czy na 100% miałeś tą akcję serwisową oraz następną (dolewanie specjalnego płynu do paliwa, na wypalenie nagaru czy jakoś tak).
fidus - 29-03-2016, 21:25
Z 2011; przy zakupie , rok temu, w serwisie zapewniali, że soft jest aktualny. Może jest jakiś sposób na sprawdzenie tego bez pomocy serwisu?
Wedrowiec - 29-03-2016, 21:28
No to jak najbardziej może to Ciebie dotyczyć. Ja kazałem (albo sami to zrobili, nie pamiętam) i mam wpis w książce serwisowej. 09.08.2011. Jedź do ASO gdzie był kupiony/serwisowany i niech sprawdzą historię, muszą mieć to odnotowane. Jeżeli dalej robisz tam przeglądy i zostawiasz u nich kasę - niech odwróci monitor i pokaże że rzeczywiście ma to wpisane. Sprawdź od razu to z dolewaniem na nagar.
Edit: wiąże się to z regeneracją filtra i na 100% ta regeneracja też powinna być dopisana. U mnie wpis brzmi
wgrano oprogramowanie ECU + regeneracja filtra cząstek stałych + wymiana oleju.
fidus - 29-03-2016, 21:40
Jedź do ASO gdzie był kupiony/serwisowany i niech sprawdzą historię, muszą mieć to odnotowane. Jeżeli dalej robisz tam przeglądy i zostawiasz u nich kasę - niech odwróci monitor i pokaże że rzeczywiście ma to wpisane. Sprawdź od razu to z dolewaniem na nagar.
Edit: wiąże się to z regeneracją filtra i na 100% ta regeneracja też powinna być dopisana. U mnie wpis brzmi
wgrano oprogramowanie ECU + regeneracja filtra cząstek stałych + wymiana oleju.[/quote]
Warto sprawdzić, a może nawet wydrukują?
[ Dodano: 02-04-2016, 15:51 ]
Otrzymałe informację z Mitsubishi:w naszej ocenie komunikat pojawił się z powodu zbyt rozcieńczonego oleju silnikowego, mimo że jego poziom jest nadal dopuszczalny. Silnik wymagałby diagnostyki, żeby wykluczyć ewentualne jego niesprawności.
W związku z powyższym, zalecamy sprawdzenie silnika w punkcie serwisowym.
Koszt diagnozy w serwisie 160 zł. Przy okazji sprawdziłem, że oprogramowanie jest aktualne.
Nie pozostaje nic innego jak jeszcze trochę pojeździć, monitorować poziom oleju do jego następnej wymiany.
Foka2011 - 02-04-2016, 22:15
Na Twoim miejscu odżałowałbym te 160 zł i sprawdził silnik. Jeżeli faktycznie masz rozrzedzony olej, to ryzykujesz zatarcie silnika. Dawno temu, jeszcze w polonezie, miałem przypadek, gdy poprzez uszkodzoną uszczelkę pod pompą paliwa, benzyna dostawała się do oleju. Na szczęście tam był zegar wskazujący ciśnienie oleju i dało się zauważyć, że coś jest nie tak. IMHO szkoda silnika, koszt stosunkowo niewielki a potencjalne ryzyko duże.
pablo diablo - 05-04-2016, 14:14
Specyfika Silnika 1.8 DID i wielu innych jest taka że w normalnym procesie eksploatacji do oleju tak czy siak dociera niewypalone paliwo i olej jest rozcieńczany zalecam wymianę oleju co 10 tysięcy chyba że robiona jest sama wiekszości trasa to co 15 warto zainwestować w dobry olej do DPf - u
|
|
|