[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY3A 1.8] brak mocy na 5 biegu
fllix - 04-04-2016, 22:08 Temat postu: [CY3A 1.8] brak mocy na 5 biegu Witam was wszystkich serdecznie. Jestem tu nowy i nie wiem czy wszystko robię dobrze. Jeśli nie to wybaczcie nowicjuszowi. Lancerka posiadam od listopada i do tej pory wszystko było ok. Ostatnio zauważyłem, że czasami jadąc autostradą na 5 biegu mojemu lancerowi brakuje mocy. Niby obroty i prędkość idą powoli w górę ale bardzo powoli. Po redukcji do czwórki i kolejnym wrzuceniu 5 wszystko jest tak jak być powinno. Jak do tej pory zaobserwowałem to 3 razy więc nie jest to częste. Po prostu czasem wciskam gaz do podłogi i reakcja jest bardzo słaba w całym zakresie obrotów. Nie zapalają się żadne kontrolki. Byłem na diagnostyce i żadnego błędu na komputerze też nie wykazało. Na niższych biegach nigdy tego nie zaobserwowałem. Tylko na 5. Ktoś z was podpowie co to może być? Może ktoś już to przerabiał?
Druga sprawa to spadająca o jedną kreskę temperatura silnika na wyświetlaczu. Dzieje się tak tylko przy większych prędkościach na autostradzie, głównie nimi się poruszam. W terenie zabudowanym i przy mniejszych prędkościach tego nie zauważam... Termostat? Czujnik temperatury płynu chłodzącego? Czy może po prostu ten wyświetlacz tak już ma i czasami oszukuje o tą jedną kreseczkę? Pomoże ktoś??
[ Dodano: 04-04-2016, 22:29 ]
nikt nie pomoże???
.swat. - 05-04-2016, 12:46
Trochę nie rozumiem problemu.
Na 5 biegu Ci nie przyśpiesza? Przecież nie masz turbinki
Jakie wówczas masz obroty gdy nie ma tej reakcji? Po redukcji biegu na niższy i powrót na wyższy masz zazwyczaj wyższy moment obrotowy i wyższe obroty, stąd poprawa. Nawiasem mówiąc w naszych autkach moment obrotowy bereta nie zrywa, tym bardziej na najwyższym biegu.
Jak dla mnie jest to normalny objaw.
Misiek lubi obroty, wtedy pokazuje swoją moc.
Bez paniki.
Robert_N - 05-04-2016, 14:14
Pociągnij na czwórce do 5-6 tysięcy i wtedy zapnij piątkę i daj znać czy przyspiesz czy nie
fllix - 05-04-2016, 14:58
Sprawdze dzis, moze faktycznie spanikowalem he a co z ta temperatura? Ktos cos? U was tez tak jest ze czasami spada o jedna kreske i za chwile znow wraca do polowy?
.swat. - 05-04-2016, 16:27
Na temperaturę rzadko patrzę
RalfPi - 05-04-2016, 16:39
fllix napisał/a: | Sprawdze dzis, moze faktycznie spanikowalem he a co z ta temperatura? Ktos cos? U was tez tak jest ze czasami spada o jedna kreske i za chwile znow wraca do polowy? |
Normalne w mojej opinii - wiele razy mi się "przydarzyło".
Stosujesz się do podstawowych zasad eksploatacji silnika (czyli umiarkowana jazda dopóki temp. oleju nie osiągnie optymalnej wartości - myślę, że to jakieś 8-15km, w zależności od temp. otoczenia)?
fllix - 05-04-2016, 17:48
Tak robie. Zmieniam plyny, oleje i filtry na czas, ale w poprzednich autach zawsze wskazowka stala w polowie.
aequitas - 05-04-2016, 21:08
fllix napisał/a: | U was tez tak jest ze czasami spada o jedna kreske i za chwile znow wraca do polowy? | Prawie zawsze gdy po dłuższej spokojnej jeździe podciągam obroty pod czerwone pole.
lobuzek - 05-04-2016, 21:19
Skoro jeździsz po autostradach z dużą prędkością, to znacznie skuteczniej wychładzasz silnik pędem powietrza. Inna jest sytuacja, gdy kisisz się w korku, wtedy pędu powietrza nie ma i silnik musi radzić sobie sam.
U mnie w 1,6 tego nie ma, ale zaobserwowałem taki objaw w 1,8 szwagra. Moim zdaniem nic się nie dzieje.
[ Dodano: 05-04-2016, 21:21 ]
RalfPi napisał/a: | fllix napisał/a: | Sprawdze dzis, moze faktycznie spanikowalem he a co z ta temperatura? Ktos cos? U was tez tak jest ze czasami spada o jedna kreske i za chwile znow wraca do polowy? |
Normalne w mojej opinii - wiele razy mi się "przydarzyło".
Stosujesz się do podstawowych zasad eksploatacji silnika (czyli umiarkowana jazda dopóki temp. oleju nie osiągnie optymalnej wartości - myślę, że to jakieś 8-15km, w zależności od temp. otoczenia)? |
Pamiętajcie że temperatura cieczy chłodzącej to nie to samo co temperatura oleju. Na desce są wskazania temperatury cieczy.
.swat. - 06-04-2016, 12:11 Temat postu: Re: brak mocy na 5 biegu
fllix napisał/a: | Druga sprawa to spadająca o jedną kreskę temperatura silnika na wyświetlaczu. | Jeśli spada to znaczy układ sobie radzi i prawidłowo chłodzi. Czyli dobrze. Gorzej byłoby gdyby pasek szedł w prawą stronę lub w górę.
fllix - 06-04-2016, 13:11
Dzieki panowie. Rozwialiscie moje obawy. jak zaznaczyc wam ze pomogliscie? Jestem nowy...
Dzis biore for za naprawe zacisku tylnego i wymiane klockow you. Cos mam zblokowane w prawym kole... mam nadzieje ze sobie poradze eh... w uk ciezko o dobrego mechanika, wiec wole powoli sam to zrobic...
|
|
|