To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] G USA przy w pełni nagrzanym silniku obroty nie

macviowik - 08-04-2016, 11:20
Temat postu: [EA3A/W 2.4] G USA przy w pełni nagrzanym silniku obroty nie
Witam, w związku z tym że nie znalazłem tematu z takim samym problemem założyłem nowy watek.
Otóż mój galant 2.4 USA 2002r czyli to samo co Eclipse 00-05, po pełnym nagrzaniu silnika, tj. po ok. 30 min jazdy po mieście lub krócej przy silniejszym wciskani gazu zaczyna zachowywać się nieprawidłowo. Obroty silnika stają się nierówne do tego stopnia, że po zatrzymaniu na skrzyżowani potrafi gasnąć. Dzieje się tak tylko przy bardzo ciepłym silniku. Co ciekawe jak trochę postoi i ostygnie , to silnik znowu chodzi OK. Nadmienia , że świece, i przewody są wymienione na nowe OE MITSUBISHI.
Dodam jeszcze, że jest na LPG STAG, ale to samo dzieje się jak jadę na gazie i na benzynie.
Ponadto po podłączeni do kompa nie pokazuje żadnego błędu, ale zauważyłem że temperatura cieczy chłodzącej przy nagrzanym silniku) na wskaźniku jest poniżej połowy, a na kompie potrafi dochodzić do 96 stopni C.
Może ktoś z szanownych Kolegów dysponuje dobra radą.

komarsnk - 08-04-2016, 14:30

Zacząłbym od przeczyszczenia silnika krokowego, przepustnicy, resetu kompa i nauki obrotów.
macviowik - 10-04-2016, 21:17

Krokowiec był wyczyszczony, przepustnica też i przepływomierz. Był odłączony aku i przyuczenie ale to nic nie dało.
Dodam, ze nieraz silnik potrafi pracować normalnie przez kilka dni, nawet tydzień.
Lecz wcześniej, czy później problem powraca.
Może to jedna z cewek zapłonowych po nagrzaniu nieprawidłowo pracuje,

polaff - 11-04-2016, 10:17

Ciśnienie sprężania było mierzone?
macviowik - 11-04-2016, 11:09

Nie badałem ciśnienia. Samochód mam praktycznie od nowości ( miał 5 tys mil) był na czas serwisowany a teraz ma 82 tys mil, więc chyba mało prawdopodobne aby coś nie tak było z tłokami i cylindrami. dodam, że po świece wykręceni mają nalot koloru brunatno szarego.
polaff - 11-04-2016, 11:10

Po treści wnioskuję, że LPG nie masz?
macviowik - 11-04-2016, 11:47

Mam LpG od 2012R montaż przy przebiegu 53 tys. mil
polaff - 11-04-2016, 12:26

macviowik napisał/a:
Mam LpG
źle ustawiony skład mieszanki na LPG błyskawicznie wykańcza głowicę. Mojemu tacie w sonacie 2.0 tak w salonie przed odbiorem auta ustawili skład mieszanki na LPG, że głowica wytrzymała 45 tyś km. Objawy były identyczne jak u Ciebie. Czasem gasł, nie równo pracował, czasem mu się poprawiało, czasem było gorzej. Po dokonaniu pomiarów okazało się, że na jednym cylindrze jest tragedia, na drugim słabo a dwa pozostałe są prawie ok.
Kto Ci zakładał LPG (pewnie w naszej wsi montowałeś gdzieś u któregoś kowala...) Mi w berlingo prawdopodobnie zaczyna się podobny problem i też obstawiam winę geniusza gazownika...

macviowik - 11-04-2016, 20:21

Gaz zakładali w MADRO na Michelinie, opinię maja chyba dobrą.
Postaram się jak najszybciej pomierzyć ciśnienie i dam znać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group