To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander I EKSPLOATACJA/użytkownicy

Świeży - 10-04-2016, 22:28
Temat postu: Outlander I EKSPLOATACJA/użytkownicy
Cześć, witam wszystkich.
Od kilku dni jestem posiadaczem Outlandera I 2.0 136KM 2004r. Jest to mój pierwszy i dość spontaniczny zakup suwa, nie miałem do tej pory doświadczenia z napędem na obie osie, dlatego zwracam się o pomoc i wyrozumiałość. Dla posiadaczy modelu pytania mogą się wydać absurdalne jednak wydaje mi się że to zestawienie może ułatwić życie wielu podobnym do mnie użytkownikom.

1. jaki i ile oleju do silnika???? czy istnieje możliwość sprawdzenia jaki obecnie jest zalany???
2. jaki i ile oleju w tylnym moście??? jak często wymieniać????
3. wyciek oleju na wale, ile i jaki?????
4. czy pominąłem jakiś olej?????
4. rozrząd jaka firma/co wchodzi w skład kompletnego/co należy wiedzieć, na co zwrócić uwagę???
5 filtry paliwo/gaz/olej/powietrza/kabiny, czy jakiś pominąłem ?????
6. czy jest szansa samodzielnej diagnozy błędów kabel/komputer/gdzie gniazdo ????

To chyba najbardziej podstawowe informacje jednak brak jednoznacznych i konkretnych informacji na ich temat w jednym miejscu, dlatego bardzo dziękuję za wszelkie informacje dotyczące użytkowania i eksploatacji, jak widać nawet te najprostsze mogą mieć wielkie znaczenie gdyż jestem świeżakiem w temacie i wydaje mi się że nie tylko ja. Zapewne niebawem zwrócę się po kolejne podpowiedzi, być może bardziej skomplikowane jednak póki co zacznijmy od podstaw :)

flash - 11-04-2016, 09:45

ad.1. Ja od dwoch lat leje Mobil 3000 5W40. Raczej nie ma opcji sprawdzenia co bylo lane wczesniej.
ad.4. Nie pominales.
ad.5 jw.
ad.6. Zwykle zlacze obd z allegro w polaczeniu z bezplatna aplikacja torque spisuje sie dobrze. Koszt zlacza to ok 60 zl z przesylka. Mam i polecam. Gniazdo znajduje w malej polce po lewej stronie kierownicy u dolu. Wypinasz polke i jest dostep.

Odnosnie innych pytan nie mam wiedzy. Pozdrawiam

killKeny - 11-04-2016, 13:40

ad2 i ad3. Mam taki samo rocznik i model jak Twój. Po olej do mostu i wału jechałem do ASO, mój mechanior tak polecił. Tam od razu powiedzą Ci ile wchodzi i czym w oryginale był zalany.
qlka2 - 13-04-2016, 09:15

Co do oleju wejdź na jakąkolwiek stronę producenta oleju i wyjdzie ci ile i czego wchodzi.
Co do oleju to chyba pominąłeś olej w skrzyni biegów i w transferze (chyba że to nazwaliście jako olej wału)
Z tymi typami olejów to są różne zdania.
Z jednej strony wychodzi że inny do skrzyni a inny do transferu a inna opinia z jaką się spotkałem to że olej ze skrzyni i transferu i tak się miesza ze sobą więc leje się ten sam (jak się dobierze na stronie Mobil'a to właśnie tak wychodzi a np. na Castrol'u są dwa różne)
Co do rozrządu to ja ostatnio robiłem na zamiennikach.
Przede wszystkim paski najlepiej Mitsuboshi.
Miałem jednego Gatesa w zestawie ale mechanior powiedział żeby wymienić na Mitsuboshi co też zrobiłem. Conti nie polecał bo twierdził że jest za twardy a z opinii ludzi też idzie wyczytać że jest głośniejszy.
Zestaw rozrządu razem z pompą wody ok. 600 PLN.
Filtry dobierzesz bez problemu na stronie Filtrona/Boscha itp.
Co do oleju to ja akurat leję 10w60 Castrola.
Spytacie po co? Nie mam pojęcia. Takie miałem informacje z serwisu ale to i tak były dość odległe daty. Co było lane ostatnio też nie wiedziałem ale bazując na tym że był ten 10w60 to też taki wlałem.
Nie wiem czym było podyktowane że ASO wlewało taki olej.
Szwagier ma Civic'a z PL salonu i też od nowości miał lane 10w60.
Interfejs mi został po Micrze jakiś ELM327 podłączany do kompa.
Szału nie ma ale błędy jak jakieś się pojawiały to odczytał.

elektryk - 16-04-2016, 13:46

qlka2 napisał/a:
Z jednej strony wychodzi że inny do skrzyni a inny do transferu a inna opinia z jaką się spotkałem to że olej ze skrzyni i transferu i tak się miesza ze sobą więc leje się ten sam (jak się dobierze na stronie Mobil'a to właśnie tak wychodzi a np. na Castrol'u są dwa różne)
Z własnego doświadczenia mogę dodać że obie opinie są prawidłowe. Fabrycznie wchodzą dwa oleje i minimalnie innej specyfikacji. Konstrukcyjnie jest tam otwór przelewowy i teoretycznie mogą się mieszać, ale tylko w przypadku jeśli samochód będzie w poprzek sporej pochyłości. Podczas normalnego użytkowania mieszanie jest pomijalnie małe.
pawdud88 - 20-04-2016, 16:29

co do paska rozrządu. zwróć uwagę mechanikowi by dobrze ustawił wałki balastowe. a szczególnie ten po prawej stronie. jeżeli przez przypadek (lub świadomie) obróci tym wałkiem o 360*i ustawi na znakach, to silnik zacznie strasznie wyć. (u mnie tak było) nie każdy mechanik o tym wie.
Jaro1974 - 24-04-2016, 23:57

Wystarczy dobrze ustawić na znakach i nic nie kręcić, robić zgodnie z tym o czym napisane jest w manualu i nie powinno być problemu. Ja u siebie sam zmieniałem i dałem radę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group