Chcę kupić Lancera! - Zakup Lancera X 1.8 Mivec
Balibey - 13-04-2016, 22:10 Temat postu: Zakup Lancera X 1.8 Mivec Witam
Mój tata przymierza się do zakupu "nowego" auta. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że optymalnym wyborem będzie Mitsubishi Lancer (sedan) - benzyna.
Znalazłem interesujące ogłoszenie. Jako, że auto znajduję się około 3h drogi prosiłbym o ocenę i poradę na temat tego auta i komisu w którym ono się znajduję .
Oto link:
Mitsubishi Lancer 1.8 Mivec
Z góry dziękuję za wszystkie opinie i pozdrawiam
grzesiopol - 13-04-2016, 23:20
A co chcesz usłyszeć? Wersja Invite. Ładny wygląd, profesjonalne zdjęca, trudno coś konkretnego powiedzieć, poproś o zdjęcia lepszej jakości, poproś o zdjęcia książki serwisowej bo ponoć jest serwisowany, jak znasz niemiecki zadzwoń do serwisu z książki i wypytaj o samochód. Najlepiej pojechać i obejrzeć bo tak nie bardzo widać.
kajro - 14-04-2016, 09:47
Zastanawia mnie altruizm sprzedającego - w przeliczeniu to jakieś 6 000 euro.
Za tą cenę trudno coś znaleźć - zresztą sprawdź sam na http://www.12gebrauchtwagen.de/.
A gdzie koszty czy jakiś zysk?
Sprawdzaj ofertę, jak już coś wybierzesz - zleć sprawdzenie przeszłości w internecie i niech Cię nie uspokoi informacja sprzedającego, że samochód z Niemiec sprowadzony był jako bezwypadkowy- ta informacja ma wartość do samochodów, które cały czas były zarejestrowane w Niemczech. Już to pisałem , ale dało mi do myślenia w trakcie negocjacji cenowych z Niemieckim sprzedawcą jego zdanie "... więcej nie opuszczę, Panie ja tego samochodu nie muszę sprzedawać za granicę, mogę go też sprzedać w Niemczech...".
Cierpliwości i powodzenia - mi znalezienie Miśka zajęło 6 miesięcy.
Balibey - 14-04-2016, 11:24
Prawdopodobnie pojedziemy na weekendzie obejrzeć to auto. Posprawdzamy czujnikiem lakieru, czy wszystkie szyby oryginalne, vin itp. Jak będzie ok, odbędziemy jazdę próbną. Posprawdzamy tak jak piszesz przeszłość auto po vinie, wpisy z książki i na spokojnie zaczniemy zastanawiać się nad zakupem
Cena jeszcze jest do negocjacji, więc jeśli ktoś będzie zdecydowany na zakup , sprzedający najpewniej obniży cenę.
Przewertowałem inne takie auta na alledrogo i olx i cena wydaje się być normalna, jak za samochód z tego rocznika z tym silnikiem.
BTW. Może ktoś ma po drodze i zajrzy wcześniej do tego autokomisu i oceni sytuację
Pozdrawiam.
grzesiopol - 14-04-2016, 13:35
Balibey poczytaj kilka innych (nawet tych ostatnich) postów w tym dziale, to będziesz wiedział dlaczego ceny są takie małe. Mała cena zakupu w niemczech to albo duży licznik albo jakaś usterka albo uszkodzenie inaczej tanio samochodu nie kupisz. Oczywiście jakieś delikatne uszkodzenia nie dyskwalifikują samochodu z zakupu ale np ja chciałbym wiedzieć co było robione. Za tą cenę co jest wystawiony ten samochód handlarz maksymalnie musiałby zapłacić 5100€ w niemczech. Poszukaj sobie za tą cenę samochód i porównaj z tym co jest.
Sorry ale wczoraj przegapiłem że cena po opłatach 27400zł. więc opis i stan może być prawdopodobnie zgodny. Dopytaj o dodatkowy komplet opon itp jak nie ma to dolicz sobie jeszcze dodatkowe koszty.
marcink - 14-04-2016, 13:47
Na pierwszy rzut oka 4 rzeczy nie zgadzają się w opisie (wspominam, bo nie wiem ile wiesz o Lancerach, a co mogło przesądzić o wyborze tej wersji wyposażenia i silnika):
- 8 poduszek, lancer ma 6 + kolanowa kierowcy
- 1.8 nie jest bardzo ekonomiczny
- kolumna kierownicy jest regulowana w 1 płasczyźnie, a nie 2
- nie widziałem, przynajmniej w polskiej dystrybucji, foteli z regulacją odcinka lędźwiowego
Jeśli planujesz wrzucić samochód w środki trwałe firmy i je amortyzować, to zwróć uwagę, że sprzedający nie wystawia pełnej faktury VAT, więc za bardzo go (VATu) sobie nie odliczysz.
RalfPi - 14-04-2016, 15:21
Altruizm??
Auto z tego rocznika i z takim przebiegiem może być nieźle dojechane (zawieszenie, sprzęgło, opony..).
Jak dla mnie cena ok. W tej cenie możesz mieć 2-3 lata młodszą megankę, albo 2 lata młodszego Ceeda.
grzesiopol - 14-04-2016, 22:05
marcink i tutaj się nie pomyliłeś, bo rzeczywiście podał nieprawdziwą ilość poduszek ale i ty się mylisz bo tak na prawdę łącznie jest 9 poduszek, kurtyna liczona jest jako dwa (jedna kurtyna ale dwie poduszki) bo jest dla pasażera z przodu i z tyłu oddzielnie zobacz sobie w katalogu.
Z katalogu dla Lancera
Cytat: | W przypadku kolizji, o Twoje
bezpieczeństwo zadba aż do 9 poduszek
powietrznych, wliczając przednie
poduszki kierowcy i pasażera, boczne
poduszki bezpieczeństwa i poduszki
kurtynowe, a nawet kolanową poduszkę
kierowcy. P |
marcink napisał/a: | - 1.8 nie jest bardzo ekonomiczny | w stosunku do czego? jeżeli porównujesz do 1,6 to co to za porównanie przecież z założenia silnik jest większy więc musi więcej spalić, no sorry.
Cytat: | REGULOWANA KOLUMNA KIEROWNICY W DWÓCH PŁASZCZYZNACH | rzeczywiście, hmmm ale dla gościa może być góra jedna płaszczyzna a dół druga
Cytat: | REGULACJA FOTELA KIEROWCY W CZTERECH PŁASZCZYZNACH :PRZÓD-TYŁ,GÓRA-DÓŁ, ODCINEK LĘDŹWIOWY, OPARCIE | no tutaj sobie poleciał
Słuchajcie handlarze często nie mają pojecia o tym co piszą. Ale nie tylko nasi, wystarczy popatrzeć na ogłoszenia ze szwajcarii a tam wstawiają opis standardowy z katalogu i nikt sie nie martwi.
Dla znawców po wygladzie i wyposażeniu można zawsze zobaczyć co to za wersja nawet w 90% bo te pozostałe 10% to mogą być dodane wyposażenie dodatkowo płatne.
Dla zobrazowania dla rocznika 2009:
Wersja Inform - klamki i lusterka w czarnym plastiku i klima manualna
Wersja Invite - sterowanie radia w kierownicy ale bez sterowania telefonem, głośniki w drzwiach/przy lusterku, brak czujników cofania,
Wersja Instense - listwy progowe, Rockford fosgate (normalne radio ze zmieniarką na 6CD + 9 głośników - oczywiście subwoofer z tyłu), dokładka zderzak w kolorze (sedan), czarna tkanina siedzeń Intense, i już czujniki parkowania
Wersja Instyle - to co wyżej z tą różnicą, że są skórzane fotele oraz dodatkowo reflektory ksenon i system bezkluczykowy.
Wersja Instyle Navi - to co wyżej oraz jak nazwa wskazuje MMCS z nawigacją
To chyba najważniejsze elementy które można rozpoznać na pierwszy rzut oka.
RalfPi zgadza się za taka cenę wystawienia w Polsce czyli 27.400zł (wliczając koszty) można juz cos trafić w miare dobrego za granicą.
marcink - 15-04-2016, 12:11
grzesiopol, siknik nie jest bardzo ekonomiczny. Bardzo ekonomiczny to może być ten 1.8 w Aurisie. 4B10 może być po prostu ekonomiczny, ale nigdy bardzo ekonomiczny
Co do wersji wyposażenia, te się zmieniały w czasie (szczególnie intense), aktualne informacje dotyczące obecnie sprzedawanych wersji sedana można znaleźć tu: http://www.mitsubishi.pl/...je/Lancer-Sedan
mjsystem - 15-04-2016, 12:27
Cytat: |
grzesiopol, siknik nie jest bardzo ekonomiczny. Bardzo ekonomiczny to może być ten 1.8 w Aurisie. 4B10 może być po prostu ekonomiczny, ale nigdy bardzo ekonomiczny | W Lancerach 1.8 silnik nie ma nic wspólnego z ekonomią. Chyba, że z ekologią Mój palił średnio 9.5 litra na 100 kilometrów.
marcink - 15-04-2016, 12:30
W takim razie powinienem napisać, że może bywać ekonomiczny pod niektórymi stopami.
mjsystem - 15-04-2016, 12:33
marcink napisał/a: | W takim razie powinienem napisać, że może bywać ekonomiczny pod niektórymi stopami. | 1.6 tak, 1.8 trudno utrzymać na niskim poziomie spalania. szczególnie w mieście i w wielkich aglomeracjach.
grzesiopol - 15-04-2016, 12:52
marcink napisał/a: | Co do wersji wyposażenia, te się zmieniały w czasie (szczególnie intense), | zgadza się dlatego podałem dla rocznika 2009 bo ten z tego tematu jest z 2008. Im wyższy rok tym zmieniane było wyposażenie ale wystarczy wpisać w wujka google np dla rocznika 2009 "lancer sportback/sedan 09 pdf" i wszystko wiadomo. Póżniej zmieniało się dopiero w 2011 i 2012 ale nie zgłębiałem tego tematu bo te katalogi akurat sobie ściągałem.
Co do paliwa ja nawet osiągnąłem spalanie 7,6 l/100 km. aż sam nie wierzyłem. A to bardzo to po prostu takie stopniowanie (dla niektórych 8 l/100km to jest bardzo ekonomicznie bo ja w Space Wagonie miałem 9-10l przy podobnej masie ale większym silniku). Zresztą pewnie to mężczyzna pisał ten opis a u meżczyzn stopniowanie jest proste. edit
RalfPi - 15-04-2016, 21:57
Bardzo to mi się podoba Lancer
Spalanie może być 10l/100km lub 5.24 l/100km w cyklu mieszanym (80/20) przy ciężkiej nodze, dużym mieście (>200k ludzi) i krótkich odcinkach (<5km).
Co chciałem przekazać, to najlepiej określać bardzo konkretnie, a nie ogólnie -np. silnik jest w stanie bardo dobrym (ale co to dokładnie znaczy...? Że przejeździ jeszcze 100kkm w typowym trybie użytkowania, czy to znaczy, że silnika spala 1l oleju na 1000km czy może jeszcze coś innego - mechanikiem nie jestem, ale myślę, że każdy wie co mam na myśli).
Osiągam typowo spalanie w silniku 1.8 (143KM), przy cyklu pracy 2x15km w cyklu 50/50 (autostrada 120-140km/h) rzędu 10l LPG/100km + 1l Pb (jeżdżę sam), a jazda normalna (ani dynamiczna, ani ospała).
|
|
|