To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Lancera! - Mitsubishi Lancer 1.8 did mivec ClearTec 150KM

maciejjj - 15-04-2016, 01:33
Temat postu: Mitsubishi Lancer 1.8 did mivec ClearTec 150KM
Witam.

Jestem nowy na forum. Zastanawiam się poważnie nad kupnem Lancera. Obecnie jeżdzę starym golfem IV i nie bardzo orientuje się w innych samochodach. Interesuje mnie silnik diesel 1.8 did mivec, rocznik 2010+. Na przykład coś takiego:

http://otomoto.pl/oferta/...e-ID6yi1Ix.html

Chciałem się zapytać na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie Lancera i czy ewentualne części są drogie? Z tego co szukałem to bardzo mało jest ofert z silnikami diesla ( chodzi mi o japońskiego 1.8). Czy cena za Lancera z linku powyżej jest dobra? Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Pozdrawiam,

grzesiopol - 15-04-2016, 12:32

Wersja Intense czyli już auto w dobrej cenie do wyposażenia, wyglądu i przebiegu. Auto przygotowane profesjonalnie do sprzedaży łącznie z polerką. Wygląda fajnie, trzeba tylko się dobrze przyjrzeć, sprawdzić miernikiem. Albo jestem przewrażliwiony albo poduszka kierownicy jakoś tak odstaje. Jak będziesz mierzył to pamiętaj, że wszystkie elementy powinny mieś zbliżone grubości. Co do koloru to było już poruszane w tym dziale, przejrzyj sobie tematy. Części dostępne i w miare ceny, teoretycznie tym samochodem się jeździ a nie reperuje. Silnika nie znam więc się nie wypowiadam.
I jeszcze jedno - blacha w Lancerze mięciutka więc nawet najsłabsza obcierka może spowodować wgnioty i uszkodzenia blacharskie.
Jak masz możliwość to telefon do serwisu i popytać, bo auto widać, że ma książkę serwisową. Do tego gościo ma w ofercie same miśki (oprócz jednego citroneta) więc zna się na marce i wie co jest dobre a co złe i może przygotować samochód o wiele lepiej do sprzedaży. Co może być plusem.

maciejjj - 17-04-2016, 01:47

niestety ogłoszenie już nieaktualne ;/

znalazłem jednak coś innego i mam kilka pytań

http://allegro.pl/mitsubi...6112004593.html

W opisie jest napisane, że samochód jest z fabrycznie zainstalowaną instalacją gazową. Wiadomo koszt jazdy o wiele niższy w porównaniu do benzyny. Ale jak ma się to do dynamiki oraz czy taki silnik na gaz będzie bardziej awaryjny ?

RalfPi - 17-04-2016, 07:46

Tam gdzie masz pod maską mocowanie reflektorów do konstrukcji samochdu jedna śrubka jest pordzewiała, a jedna nie.

Po drugie przebieg jest niski jak na gaz i auto z Niemiec.

grzesiopol - 17-04-2016, 12:13

Trzeba sie przyjrzeć prawej stronie komory silnikowej bo jakaś taka za bardzo czysta w stosunku do lewej (kierowcy) może to być tylko złudzenie wywołane słońcem, spinki od plastiku z przodu też nie sa jednakowe czyli mogło być rozbierane. Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby go zobaczyć, jak ma gaz to powinien mieć też dokumenty do gazu, jak nie ma książek i innych dokumentów np z przeglądów to stan licznika nie do sprawdzenia.
thewlsd - 17-04-2016, 12:13

Ktoś ma jeszcze jakieś zdanie na temat tego auta? Też zastanawiam się nad zakupem podobnego egzemplarza :)
grzesiopol - 17-04-2016, 12:16

Jeszcze jedno, przy oglądaniu zwrócić uwagę na wszelkiego rodzaju śrubki, jak były odkręcane to powinno być widać. Miernik do lakieru i można oglądać.
maciejjj - 17-04-2016, 22:05

Czy jest znacząca różnica pomiędzy jazdą na benzynie i gazie? Czy dynamika i osiągi stoją na podobnym poziomie?
pablo diablo - 18-04-2016, 09:46

Powiem tak
Pierwszy link 1.8 DID to super wóz okazja
Silnik dynamiczny i oszczędny wersja s nagłośnieniem oraz zestawem głośnomówiącym
100 tys wiec przebieg nieduży
Widzę ze juz poszedł ale brał bym go odrazu ;)

grzesiopol - 18-04-2016, 12:48

maciejjj znacząca to może nie jest ale diesel bardziej dynamiczniejszy od dolnych obrotów, a benzynę musisz trochę więcej "wkręcać" na wyższe obroty, nie raz nawet dobrą redukcję zrobić, żeby bezproblemowo wyprzedzić. Diesel bardziej oszczędniejszy, ale za to bardziej głośniejszy zwłaszcza na zimnym silniku (mówię ogólnie bo nie wiem jak ten silnik w Lancerze się przedstawia. Ponadto diesel droższy w naprawie. Serwisowanie chyba powinno być na podobnym poziomie. Diesel to jedzie do pewnego momentu a benzyna jeszcze może pojechać.
To chyba tyle najważniejszych różnic.

pablo diablo - 19-04-2016, 15:35

Ten 1.8 DID cichy jak na diesle i oszczędny ogólnie wychodzi 5,5 l/100 km taki mi wychodzi średnia po przejechaniu 100 tys
zakup tego silnika musi sie wiązać z użytkownikiem raczej większej mierze trasy
na lekkie krótkie dojazdy to benzyna

RalfPi - 19-04-2016, 15:55

Pablo dobrze mówi.
Lancer w benzynie sprawdza się w mieście bardzo dobrze. Na krótkiej trasie też.

Na dłuższe trasy musi być coś z większą ilością biegów lub zwyczajnie z dieslem - hałas od silnika (obrotów) jest naprawdę męczący w 1.8 143KM :(

maciejjj - 20-04-2016, 21:16

a czy opłaca się po kupnie Lancera ( silnik 1.8 143km ) zakładać instalacje gazową? Dynamika i osiągi pozostaną na takim samym poziomie co w benzynie?
pablo diablo - 21-04-2016, 13:27

Ja myślę że przy tych cenach gazu i zakupie lancera na lata jak najbardziej sie opłaca.
Ja przy zakupie lancera pamiętam jak przejechałem się benzyną i nie czułem fantazji z osiągów ale jak siadłem za sterami 1.8 did 150 KM to poczułem sportowy charakter dodatkowo moi teściowie mieszkają nad morzem a ja w górach więc robię często trasy i ten silnik sie naprawdę sprawdza oczywiście liczę sie z większymi kosztami w eksploatacji ale jak na razie 102 tysiące i zero napraw :)

RalfPi - 21-04-2016, 17:54

pablo diablo napisał/a:

Ja przy zakupie lancera pamiętam jak przejechałem się benzyną i nie czułem fantazji z osiągów ale jak siadłem za sterami 1.8 did 150 KM to poczułem sportowy charakter

Papier mówi 9.9s DID vs 9,7 Pb. Myślę, że dieslem jeździ się dużo wygodniej w trasie.

CHŁOPAKI - śmietnik się robi straszny - nie zadawajcie proszę tych samych pytań po 100 razy - czytajmy Forum!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group