[XX-92]Colt C50 i starsze - [C5X 88-92] ratunku co sie dzieje???gaśnie, wyłączam ,zapala
TRAWOR76 - 04-03-2007, 15:06 Temat postu: [C5X 88-92] ratunku co sie dzieje???gaśnie, wyłączam ,zapala witam pomóżcie...co to może być?zapalam jadę 3km i colciak zaczyna tracić moc duusić się przerywać szarpać i gaśnie ....po czym zapalam go ponownie i chodzi jak zegarek ...ale znowu tylko ok .3km..czy to filtr paliwa???filtr to ta duża bańka czarny plastik??czy metalowa??co do czego służy i może ktoś miał podobne objawy??mam podejrzenia laika że mpoże pompa paliwa ...po zatankowaniu większej ilości paliwa przestaje to sioę dziać ..dopiero jak zbliża sie do kontrolki zapalenia to powoli daje o sobie znać..a mo że trefne paliwo wlane i cały czas tam krąży?????pomóżcie a i z tym filtrem i metalową bańką-co jest co?????za odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam
Anonymous - 04-03-2007, 15:34
Czarny metalowy zbornik to filtr z aktywnym węglem. Filtr paliwa mała metalowa puszka na przewodzie paliwa, wisi na przegrodzie. Wygląda na to, że masz syf w zbiorniku i jak jest mało paliwa to pompa zaczyna go zaciągać. Zacznij od wyjęcia pompy i obejrzenia sitka które jest na jej końcu. W najgorszym wypadku czeka Cię czyszczenie zbiornika.
TRAWOR76 - 04-03-2007, 15:43
..a czy ten plastikowy filtr z węglem od dołu ma jakiś odpływ???ma wypust jakby na jakąś plastikową rurkę a u mnie tam nic nie ma???!!czy to dobrze??od góry idą dwie plastikoe rurki od dołu nic...
Hugo - 04-03-2007, 16:30
TRAWOR76 napisał/a: | zapalam jadę 3km i colciak zaczyna tracić moc duusić się przerywać szarpać i gaśnie ....po czym zapalam go ponownie i chodzi jak zegarek ...ale znowu tylko ok .3km.. | Ja podejrzewam 2 rzeczy:
-ECU (w najlepszym wypadku kondensatory do wymiany),
-aparat zapłonowy (moduł pada),
[ Dodano: 04-03-2007, 16:31 ]
Jaki masz silnik?
TRAWOR76 - 04-03-2007, 17:34
SILNIK 1.5 12 V GLXi....że aż tak żle by było ???słychać w kompie jakieś pstrykanie jak gaśnie
Hugo - 04-03-2007, 17:44
Krzyzak na swojej stronie napisał/a: | A oto objawy kwalifikujące do wymiany kondensatorów (podreślam - warto to zrobić zanim stanie się coś złego):
-auto zupełnie nie reaguje na nic - jest jakby martwe
wszystko niby OK (rozrusznik kręci, paliwo podaje, pompa sprawna itp.), ale auto nie odpala
-z okolic ECU słychać okresowe pstrykanie (to główny przekaźnik się przełącza - efekt na okresowe resetowanie się ECU, a co za tym idzie wyłączanie i włączanie pompy paliwowej)
-kondensatory mają ponad 7, 8 lat (to akurat pewne, bo raczej mało kto je wymienia )
-pojawiający się nieprzyjemny zapach siarkowodoru (raczej odór) spowodowany wyciekiem elektrolitu
-wszelkie inne problemy z układem silnika, które nie dają się wytłumaczyć logicznie |
Pozwoliłem sobie wkleić cytat ze strony Szanownego Pana Krzyżaka. Myślę, że powinno Ci to wyjaśnić wszelkie niejasności. Wymiana kondensatorów to kosz 10-20 zł. Warto spróbować.
A oto cały proces wymiany kondensatorów w ECU i reszta informacji: tutaj
Anonymous - 04-03-2007, 18:25
Wymieniaj kondy jaknajszybciej, ja jezdzilem bo nie mialem czasu na wymiane az ktoregos dnia w srodku pracy (pracuje samochodem) zgasilem i juz nie odpalilem.. Wiec poki masz czas i samochod jezdzi to zrob to, u mnie juz elektrolit wrzarl sie w sciezki.
TRAWOR76 - 04-03-2007, 21:25
..więc zatankowałem znowu więcej paliwa i jest ok!sam już nie wiem te kondesatory faktycznie wymienić warto bo pstrykanie słychać czasami zwłaszca jak zgaśnie...zagadka tylko polega na tym że jak tylko kupiłem mojego miśka padł komp (jakieś trzy lata temu) i kupiłem od gościa który zapewniał że pasuje z hyunday lantry ..i jeżdzi na nim do tej pory..czy tak samo to tam działa???
Anonymous - 05-03-2007, 08:44
TRAWOR76 napisał/a: | czy tak samo to tam działa??? | Tak samo. Wymień kondensatory póki nie jest za późno. Koszt niewielki, a stresu mniej.
TRAWOR76 - 05-03-2007, 17:43
ok .dzięki wszystkim za pomoc będe walczyl..pozdrawiam
Anonymous - 09-03-2007, 20:39
Kondensatory zawsze warto wymienić. Co do pstrykanie to normalne jeżeli misiek zgaśnie (czytaj zginą impulsy z aparatu) to ecu automatycznie wyłącza głowny przekaźnik. Ilość paliwa w zbiorniku nie ma raczej wpływu na pracę ecu, więc ja nadal obstawiam pompę albo syf w zbiorniku.
TRAWOR76 - 09-03-2007, 22:01
...ja też to obstawiam i jutro zajmę sie wymianą filtra paliwa (nie wymieniany ok 3 lat )no i zobaczy się co dalej ... spuszczę wcześniej całe paliwo zaleję ok3litrów i wtedy będzie jasne....a może już po samym spuszczeniu paliwa bedzzie jasne...hm raczej czarne i brudne ...co dalej się zobaczy ,ale możliwe że trzeba faktycznie pompę wyjać ...czy trzeba cały bak wyciągać??? Pozdrawiam.
josie - 10-03-2007, 00:07
TRAWOR76 napisał/a: | ale możliwe że trzeba faktycznie pompę wyjać ...czy trzeba cały bak wyciągać??? |
Do wyjęcia pompy niestety trzeba bak wyciągnąć...
Anonymous - 10-03-2007, 12:11
Lancer ma taką sprytną klapkę pod tylną kanpą, nie pamiętam tylko czy podnią jest pompa czy dojscie do czujnika.
josie - 10-03-2007, 19:45
burst napisał/a: | Lancer ma taką sprytną klapkę pod tylną kanpą, nie pamiętam tylko czy podnią jest pompa czy dojscie do czujnika. |
Do czujnika
|
|
|