To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Wymiana filtrów fazy ciekłej i lotnej LPG Stag ECO

cakp - 16-04-2016, 23:21
Temat postu: Wymiana filtrów fazy ciekłej i lotnej LPG Stag ECO
Poniższa instrukcja jest tylko w celach informacyjnych. Wymianę przeprowadzałem w otwartej przestrzeni. Nie odpowiadam za uszkodzenia. Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Moja instalacja to Stag Eco i reduktor Alaska AT09. Wymiana filtrów po przebiegu 20 tys km. Tankowałem tylko na stacjach jednej czerwonej markowej sieci. Filtry wg producenta powinno się wymieniać co 10 tyś km.

Najpierw musimy zakupić nowe filtry. Z reguły są dwa.
Filtr fazy lotnej ( na gumowych przewodach) koszt 10zł
http://www.phjacus.pl/F14...F782-p2663.html
Filtr fazy ciekłej z gumowymi oringami ( w reduktorze) koszt 6zł
http://www.phjacus.pl/F39...LASKA-p795.html

Filtr fazy lotnej posiada oznaczenia na wierzchu. Mozemy je spisać i zakupić identyczny filtr.
Filtr fazy ciekłej jest ukryty w reduktorze. Tutaj przy zakupie w sieci ,warto podać model reduktora z naszej faktury. Jesli nie mamy można spisać oznaczenia z reduktora , dodatkowo zrobić jego zdjęcie i wysłać emailem do firmy. Ja tak zrobiłem wysyłając do firmy "Jacus". Ewentualnie wymontować stary filtr i poprosić o taki sam w sklepie LPG. Ważne są wymiary filtra fazy ciekłej.

1. Zakręcamy zawór w butli palcami do oporu




2.Wypalamy resztki LPG z układu. W tym celu uruchamiamy silnik na i czekamy aż się przełączy na LPG. U mnie pracował ok 3min na LPG zanim wypalił gaz z układu i wrócił na PB. Gasimy silnik. Wyjmujemy kluczyki ze stacyjki.

3. Wymieniamy filtr fazy lotnej. Odkręcamy śrubokrętem zaciski i wyciągamy przewód gumowy. U mnie nic nie syknęło, nie wystrzeliło, ponieważ w pkt 2 wypaliłem LPG podczas pracy silnika. Pamietajmy w którą stronę jest zwrócona strzałka filtra fazy lotnej. To ważne.


Filtr fazy lotnej


Luzujemy zaciski i montujemy nowy filtr. Skręcamy z wyczuciem gdyż wąż jest miękki. Ja użyłem tylko śrubokręta.

4.Teraz wymieniamy filtr fazy ciekłej. Potrzebujemy klucz 5 imbus. Luzujemy delikatnie 3 śruby i zdejmujemy górny dekielek. U mnie nic nie syknęło. Gaz już był wypalony z układu pkt 2
Miejsce czerwonych kropek to gumowy oring ( uszczelka). U mnie akurat przykleiła się do górnego dekielka. Zólta strzałka to nasz filtr papierowy. Wyciągamy go palcami. Pod nim będzie drugi oring (uszczelka). U mnie filtr na górze jest zamknięty bez otworu.




Oring uszczelka pod filtrem. Nie można jej przesunąć w prawo w lewo gdyż leży w wyżłobieniu. Podczas wymiany filtra dajemy nową.

1. Czyli wpierw na dół dajemy mniejszą uszczelkę na środek
2. Nakładamy filtr
3. Na górę w miejscu czerwonych kropek dajemy większą uszczelkę
4. Skręcamy dekielek 3 śrubami. Polecam skręcać każdą śrubę po przekątnej by równomiernie dokręcić.

I to już koniec. Odkręcamy tylko zawór w butli i uruchamiamy auto.


Stary filtr fazy lotnej na wlocie. Widać tłuste zanieczyszczenia. Jak stary przepracowany olej.




Na wylocie. Tutaj także widać zanieczyszczenia.


filtr fazy ciekłej pod światło. Zanieczyszczone miejsca blokowały przepływ?



filtr fazy ciekłej. Z lewej nowy.



Podsumowując. Od tej pory tankuję tam gdzie najtaniej. Koszt filtrów nie jest współmierny do zawyżonych cen na markowych stacjach a syf na filtrach i tak się zbiera.

wrocek - 26-06-2016, 10:55

Super instrukcja.

Do tego polecam czujnik gazu po skręceniu wszystkich zacisków - dla pewności, że nic po drodze nie wycieknie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group