To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Pęknięcie szyby czołowej

polaff - 19-04-2016, 08:47
Temat postu: [EAxA] Pęknięcie szyby czołowej
Pęknięcie w przeciągu tygodnia powiększyło się o około 50%.
Nie przypominam sobie uderzenia kamieniem czy czymś podobnym. Z resztą nie ma śladów po uderzeniu na szybie, zatem prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest znikome.

Krzyzak - 19-04-2016, 11:57

polaff napisał/a:
Zgniłe jak w każdym galancie nadwozie aż tak pracuje, że szyby pękają?
bywają takie przypadki; co prawda słyszałem o nich w golfach czy starych skodach, ale Galant jak wiadomo potrafi gnić nie gorzej :)
polaff - 19-04-2016, 15:35

Nie miał nikt takiego przypadku?
robertdg - 19-04-2016, 17:36

W innym aucie miałem taki przypadek, gdy pod uszczelke naszło tyle brudu, że musialo to napierać na szybe, i sytuacja była o tyle podobna że tak jak u Ciebie szyba jest nieoryginalna tak byla i w tym przypadku - wadliwe osadzenie szyby przy montazu, jak nei podniesiesz listwy bocznej to sie nie dowiesz co bylo przyczyna.

Krzyzak napisał/a:
co prawda słyszałem o nich w golfach czy starych skodach, ale Galant jak wiadomo potrafi gnić nie gorzej :)
Tyle, że słupek A w golfach, oplach, skodach, etc, ma budowe puszki do piwa w porównaniu ze słupkiem Galanta który jest masywnie zbudowany składając sie z wielu warstw blachy.

Korozje na słupkach widzialem w wielu galantach i pochodzila ona od spinek listew dachowych wszystko przez piankowa tasme przylepna - korozja powierzchniowa, przy xle osadzonej szybie ta plastykowa spinka tez mogla uszczerbic szybe

polaff - 19-04-2016, 17:40

robertdg napisał/a:
jak nei podniesiesz listwy bocznej to sie nie dowiesz co bylo przyczyna
ja listwy nie mam od roku, bo odpadła w związku z korozją o której piszesz:
robertdg napisał/a:
Korozje na słupkach widzialem w wielu galantach
, dlatego zacząłem zastanawiać się nad pracą całego nadwozia. Z tym, że korozja słupków jest faktycznie bardzo
robertdg napisał/a:
korozja powierzchniowa

robertdg - 19-04-2016, 17:56

polaff napisał/a:
ja listwy nie mam od roku, bo odpadła w związku z korozją o której piszesz:
Tym lepiej, od krawedzie wystarczy niewielkie uszkodzenie aby szyba pekla, może zrób zdjecie krawedzi - bo skoro nie ma listwy i ja odslania to może jednak cos jest.

Szyba w Galancie jest bardzo elastyczna i podejrzewam ze od korozji konstrukcyjnej moglaby ona peknac wtedy gdy doszloby juz do mocnego rozpychania blacha albo rozszczepiania spoin

polaff - 19-04-2016, 18:32

robertdg napisał/a:
Tym lepiej, od krawedzie wystarczy niewielkie uszkodzenie aby szyba pekla, może zrób zdjecie krawedzi - bo skoro nie ma listwy i ja odslania to może jednak cos jest.
kompletnie Cię nie zrozumiałem...
Tomii - 19-04-2016, 18:45

Mi pękła szyba od góry lewego rogu, prawdopodobnie od korozji w górnej części pod gumową listwą. Uratowałem to w lecie wierciniem na końcu pęknięcia i wpuszczeniu do niego kleju, pęknięcie nie idzie już dalej.
robertdg - 19-04-2016, 18:59

polaff, zrób zdjęcie krawędzi szyby. Chodziło mi o to, że jak nie masz listwy dachowej to krawedź szyby jest odslonieta i to jest szybka droga do drobnyuch uszkodzen szyby i dalszych pekniec
polaff - 19-04-2016, 19:07

Tomii, ile kosztuje nowa szyba? 400zł, 500zł? to nie jest tragedia. Problemem jest powód pęknięcia, bo on pewnie tani nie będzie. Zdjęcie zaraz zrobię.
Tomii - 19-04-2016, 20:39

polaff napisał/a:
Tomii, ile kosztuje nowa szyba? 400zł, 500zł? to nie jest tragedia. Problemem jest powód pęknięcia, bo on pewnie tani nie będzie. Zdjęcie zaraz zrobię.


Po co mi nowa szyba jak wiem co tam się dzieje z blacharką.

polaff - 19-04-2016, 20:41

Wiesz w sensie pozytywnym czy negatywnym?
Tomii - 19-04-2016, 20:43

polaff napisał/a:
Wiesz w sensie pozytywnym czy negatywnym?


Korozja na 90 %

Robert_G2 - 21-06-2016, 22:18

U mnie w kombi też szyba pękła. Powodem była korozja przy przyklejanej spince do słupka. Wokół tej spinki było dużo brudu, piachu i tym samym trzymała się wilgoć co spowodowało korozję. Puchnięcie blachy i następnie pęknięcie. Aktualnie z tym walczę. Wyciąłem w tych miejscach korozji pod szybą klej, tyle co się dało przeczyściłem z rdzy, zamalowałem Hameritem, uszczelniłem bardziej elastycznym tworzywem takim, że gdyby nadal puchło to powinno wypłynąć na boki a nie przeć na szybę. Wcześniej pęknięcie powoli postępowało dalej. Nawierciłem na końcu pęknięcia otwór i skleiłem klejem UV do szyb. Jak na razie wydaje się być ok. Bynajmniej pęknięcie nie postępuje dalej. Zastanawiam się tylko co zrobić z listwą która przechodzi od szyby przedniej, przez dach aż do tylnej klapy. Tych klejonych spinek już nie chciałbym dawać, a teraz listwa bez nich się kiepsko trzyma. Najchętniej bym ją bynajmniej w okolicy przedniej szyby całkowicie usunął. Nie wiem może uciął przy styku z dachem a w części szyby ładnie czymś zalepił, tzn jakimś czarnym sylikonem lub tym klejem do szyb ? Może znacie jakiś ciekawy patent zamiast tej listwy ?
muscle_car - 22-06-2016, 10:50

Miałem podobny przypadek w poprzednim aucie (mondeo mk2). Podjechałem pod dom i jak wyszedłem po kilku godzinach było pęknięcie. Nic nie spadło ani też nic z blacharką się nie działo (byłem przy wymianie szyby i widziałem cały proces).
Szyba po prostu pękła ze starości. Auto było z 98' a szyba oryginalna. Przez tyle lat pracowała góra dół lewo prawo i po prostu przyszedł na nią czas. I nie jest to pierwszy przypadek z jakim się spotkałem.
Nie twierdzę jednocześnie, że to może być przyczyna w tym wypadku ale daje jedną z możliwych opcji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group