To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - odcięcie elektryki przy próbie odpalenia

cubix - 19-04-2016, 12:20
Temat postu: odcięcie elektryki przy próbie odpalenia
Witam,
Rzadko zaglądam, ale proszę dziś Was o pomoc. Sigma 92 r, 3.0 12V, automat, bez gazu.

Wybaczcie moją laickość opisu i być może prostotę naprawy, ale nie zajmuję się nawet amatorsko takimi rzeczami ale do rzeczy:

Przy próbie odpalenia odcina mi się elektryka. :/ Początkowo było tak: wkładam kluczyk, przekręcam do pozycji zapalającej kontrolki - wszystko jest ok, kontrolki się palą. Przekręcam dalej, żeby odpalić - nagle "pstryk" (ewidentny "pstryk" jakby fizycznie przeskoczyła jakaś zapadka czy coś) w prawej części deski (gdzieś za schowkiem) i wszystko gaśnie. Ponowna próba przekręcenia kluczyka - brak prądu. I teraz najlepsze - po np. trzaśnięciu prawymi drzwiami lub maską wraca prąd, ale akcja się powtarza. ten "pstryk" usłyszałem jeszcze chyba parę razy, a teraz prąd odcina się już przy etapie włączania kontrolek, tylko już bez tego "pstryku". Co to może być?

Generalnie temat wydaje się dość dziwny, na razie nie wołałem nikogo do pomocy, brzmi dość prosto, na jakieś zwarcie czy coś, tylko tak: skąd był ten dźwięk na etapie po kontrolkach, a dlaczego go nie ma teraz, gdy już kontrolki się nie palą, oraz co jest odpowiedzialne za same kontrolki również? Czy to coś z jakimiś sterownikami czy komputerem? (rzucam moje intuicje, nie oceniajcie mnie za to ;) ) Jeśli coś fizycznego to jak i gdzie mam dojść? Proszę o pomoc, sugestie - jak spróbować to ogarnąć.

Pozdrawiam z Poznania
Kuba

[ Dodano: 19-04-2016, 12:47 ]
czy to może jakiś przekaźnik gdzieś padł, czy co...

Kuniek - 19-04-2016, 14:37

Witam , sprawdź klemy od akumulatora (czy czasem nie są luźne lub zaśniedziałe)(miałem podobny przypadek)
lukasz12 - 25-04-2016, 15:52
Temat postu: Re: odcięcie elektryki przy próbie odpalenia
cubix napisał/a:
Witam,
Rzadko zaglądam, ale proszę dziś Was o pomoc. Sigma 92 r, 3.0 12V, automat, bez gazu.

Wybaczcie moją laickość opisu i być może prostotę naprawy, ale nie zajmuję się nawet amatorsko takimi rzeczami ale do rzeczy:

Przy próbie odpalenia odcina mi się elektryka. :/ Początkowo było tak: wkładam kluczyk, przekręcam do pozycji zapalającej kontrolki - wszystko jest ok, kontrolki się palą. Przekręcam dalej, żeby odpalić - nagle "pstryk" (ewidentny "pstryk" jakby fizycznie przeskoczyła jakaś zapadka czy coś) w prawej części deski (gdzieś za schowkiem) i wszystko gaśnie. Ponowna próba przekręcenia kluczyka - brak prądu. I teraz najlepsze - po np. trzaśnięciu prawymi drzwiami lub maską wraca prąd, ale akcja się powtarza. ten "pstryk" usłyszałem jeszcze chyba parę razy, a teraz prąd odcina się już przy etapie włączania kontrolek, tylko już bez tego "pstryku". Co to może być?

Generalnie temat wydaje się dość dziwny, na razie nie wołałem nikogo do pomocy, brzmi dość prosto, na jakieś zwarcie czy coś, tylko tak: skąd był ten dźwięk na etapie po kontrolkach, a dlaczego go nie ma teraz, gdy już kontrolki się nie palą, oraz co jest odpowiedzialne za same kontrolki również? Czy to coś z jakimiś sterownikami czy komputerem? (rzucam moje intuicje, nie oceniajcie mnie za to ;) ) Jeśli coś fizycznego to jak i gdzie mam dojść? Proszę o pomoc, sugestie - jak spróbować to ogarnąć.

Pozdrawiam z Poznania
Kuba

[ Dodano: 19-04-2016, 12:47 ]
czy to może jakiś przekaźnik gdzieś padł, czy co...


Czy auto ma jakiś dokładany alarm lub immobilizer?

Po prawej jest przekaźnik układu elektrycznego silnika. W zasadzie to są 2 przekaźniki w jednej obudowie. Drugi z nich służy do uruchamiania pompy paliwa.

Zasada działania jest następująca: przekręcasz kluczyk na pozycje ON - komputer dostaje sygnał że stacyjka jest na ON i włącza ten przekaźnik - zapala się CHECK ENGINE i pojawia zasilanie na wszystkich elementach układu wtryskowego (wtryski, czujniki itd.).

Po wyłączeniu zapłonu jeszcze przez kilka sekund przekaźnik pozostaje włączony po czym zostaje wyłączony (komputer wykrywając brak sygnału ze stacyjki wyłącza ten przekaźnik)

Natomiast drugi z przekaźników - ten od pompy paliwa jest uruchamiany tylko w momencie kiedy kluczyk znajduje się w położeniu START.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group