Carisma - Techniczne - [1.9 DI-D] komputer pokładowy
Anonymous - 04-03-2007, 17:02 Temat postu: [1.9 DI-D] komputer pokładowy Gdzie znaleźć instrukcje do sterowania funkcjami komputera?? Pokazuje mi jedynie średnie spalanie i średnią prędkość. Czy to jego jedyne funkcje??
Pieniek - 04-03-2007, 20:49
Komputer pokazuje jeszcze przybliżony zasięg na paliwie znajdującym sie w zbiorniku. Wskazania zmienia się przyciskiem "DISP" w prawej części firmowego radyjka ( PH 2000). Dłuższe przytrzymanie tego przycisku kasuje średnią prędkość i średnie spalanie. Ponadto gdy zasięg spadnie poniżej 50 km jest sygnał dzwiękowy który powtarza się przy każdym odpalaniu, podobny sygnał jest przy spadku temperatury zewnętrznej poniżej 3 stopni.
Anonymous - 05-03-2007, 13:13
dzięki
a jak zrestartować wskazania??
mowa oczywiście o kompie z radiem
slawek st - 05-03-2007, 13:32
Cytat: | Dłuższe przytrzymanie tego przycisku kasuje średnią prędkość i średnie spalanie | Natomiast liczba kilometrów do przejechania zależy chyba od poziomu paliwa w zbiorniku i wyliczenia komputera na podstawie średniego zużycia.
Pieniek - 05-03-2007, 20:32
vostel wskazania średniej prędkości i średniego spalania trzeba zerować oddzielnie czyli przytrzymać dłużej DISP przy wyświetlanej funkcji którą chcesz skasować. Zasięgu nie kasuje się. Ja dzisiaj tankowałem i komputer po raz pierwszy pokazywał mi zasięg ponad 170 km podczas gdy wskaźnik leżał poniżej zera a od 20 km świeciła mi się rezerwa. Do tej pory miałem odwrotnie najpierw komputer pokazywał 0 zasięgu a potem zapalała sie rezerwa. Widocznie zasięg należy traktować z duuuużym przymrużeniem oka. Już sam nie wiem skąd komp bierze dane do wskazań. No chyba że coś mu się pomieszło po zcipowaniu silnika ( bo to był pierwszy bak od modyfikacji).
saphire - 05-03-2007, 20:43
A zastanawialiście się skąd komp ma wiedzieć ile wlaliście do baku? Chyba nie zakładacie że ze wskaźnika poziomu paliwa w baku którego dokładność jest co najmniej przybliżona do +/- galonu w obie strony. Jeśli już o wskazaniach poziomu paliwa mowa to w miśkach ich dokładność jest wręcz śmieszna - w Corsie każda kreska to było _dokładnie_ 5 litrów w całym zakresie wskaźnika i można było perfekcyjnie określić ilość paliwa w baku z dokładnością do 1-2 litrów gdy w miśkach da się i owszem ale z dokładnością do 8-12 litrów. Nie bazujcie zatem na tych wskazaniach w jakikolwiek sposób i traktujcie je jedynie hobbystycznie - ot taki gadżet.
Pieniek - 05-03-2007, 20:58
Oczywiście że nie ma co patrzeć na przewidywany zasięg wyświetlany przez komputer ale co do wskaźnika to sie z Kolegą nie zgodzę gdyż u mnie zachowuje się za każdym razem tak samo i po kilku tankowaniach można precyzyjnie określić ile mamy w zbiorniku. U mnie zawsze gdy mam na wskaźniku połowę to wiem że do baku wejdzie ok. 32-33 litry a rezerwa zapala się gdy wskazówka dojdzie do zera mam w tedy w baku 8-9 litrów. Nie jest to co prawda równy podział ale ZAWSZE taki sam.
saphire - 05-03-2007, 21:01
Toć o tym napisałem że dokładność rzędu rezerwa czy pół baku - to zupełnie nie to co w Corsie - tam w całym zakresie wskaźnika przemieszczenie wskazówki o jedną dłuższą kreskę oznaczało dokładnie 5l niezależnie czy na początku skali czy na końcu - po prostu było to dobrze wyskalowane ot co.
bartecek - 11-11-2012, 13:14
W tym temacie: pojawił się u mnie problem z komputerem pokładowym, mianowicie gdy ilość paniwa jest niska (na ok ponizej 15-20l) to przewidywany zasięg zaczyna generować rózne liczby i tak w kółko. Przy tym wydaje z siebie co chwile ten dźwiek ostrzegajacy o niskim poziomie paliwa (przy oblodzeniu jest ten sam).
Odkryłem ze zasieg kilka razy przechodzi przez progową wartość dla której zwykle włacza się ten dźwiek, ale u mnie dzieje sie to kilkanascie razy na minutę. I tak cały czas.
Komputer zwariował? Miał ktoś podobny problem?
Centosz - 12-11-2012, 18:09
Też mam to samo.I dzieje się to szczególnie na zakrętach.Ja się tym nie przejmuje.
bartecek - 18-01-2013, 23:49
Dobrze wiedzieć że nie jestem sam z tym problemem.
Coś jest na rzeczy z "zawieszaniem" się jakiegoś czujnika lub innego układu, bo czasami wystarczy wyłączenie/włączenie silnika i problem znika.
|
|
|